Gazdaság

2011.06.09. 05:16

Egy évet csúszik az elkerülő átadása az eredeti határidőhöz képest

Az első tervek szerint tavaly novemberre kellett volna elkészülnie a 61-es főút Nagykanizsát elkerülő szakaszának. A projekt vége azonban ma sem látszik, pedig az új befejezési határidő idén ősz.

Horváth-Balogh Attila

Intenzív, nagy létszámot és sok gépet megmozgató munka utoljára tavaly ősszel folyt a területen, mostanában csak hébe-hóba látni pár embert a budapesti vasútvonal fölött épülő felüljárón, a Csónakázó- tó mellett. Ottjártunkkor is mindössze egyetlen munkagép depózta a töltésanyagot egy áteresz mellett, a kezelőn kívül munkás sehol.

– Eltelt március, április, május, de igazi munka itt nem folyt – mondta az egyik környékbeli. – Biztos vagyok benne, hogy a projektre szánt pénz is a megszorítások áldozatául esett...


Elautóztunk a szakasz másik végpontjáig, a szabadhegyi körforgalomig, de ott sem találtunk lázas munkát. Ellenben a fű szépen kinőtt a nyomvonalon. Kíváncsiak voltunk, miért kihalt a 61-es elkerülő építési területe, ezért kérdéseinkkel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő  Zrt.-hez fordultunk. Loppert Dániel kommunikációs vezető válaszlevelében közölte: a kivitelezés a végéhez közelít, az eddigi munkálatokat a tavalyi, száz évben egyszer előforduló csapadékmennyiség hátráltatta. Ennek okán a kivitelező határidőmódosítást kezdeményezett, melynek következtében a beruházás várhatóan idén novemberben készül el. Kérdésünkre, miszerint előfordulhat- e, hogy finanszírozási problémák léptek fel, s emiatt a csúszás, azt válaszolta: a beruházás európai uniós és magyar finanszírozással rendelkezik, a projekt befejezéséhez szükséges forrás rendelkezésre áll. Fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy a kivitelezési határidő változása miatti szerződésmódosítást az érintett felek már aláírták, csupán az ellenőrző szerv, a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. szignója hiányzik még – utóbbi azonban nem hátráltatja a munkát. Azon kérdésünkre pedig, hogy a kivitelezést végző ENV 61 Konzorciumnak kell-e a csúszás idejére kötbért fizetni, azt mondta: nem, mert a késést okozó esőzések vis maiornak, azaz előre nem látható eseménynek számítanak.

Érdeklődtünk a konzorciumot vezető EuroAszfalt Kft.- nél is, ahonnét Katona Judittól szintén azt a választ kaptuk, hogy szakembereiket a talaj magas víztartalma és a terület megközelíthetetlensége akadályozta. A töltésanyag maximális víztartalma az ilyenkor szokásos beavatkozások ellenére is a beépíthetőségi határ felett volt. Ezért szerintük a várható befejezési határidő idén október.

A 61-es főút elkerülője – ha megépül – jelentős mértékben tehermentesíti a Hevesi utcát és a keleti városrészt a 7- es számú főútvonal felé haladó forgalom alól.

A beruházás során több mint 3 kilométer hosszú, kétszer egy sávos, 7,5 méter burkolatszélességű út készül. A kivitelezést végző konzorcium tagja még a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. is. A projekt az Európai Unió támogatásával készül, összértéke 3,6 milliárd forint.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!