Gazdaság

2007.05.21. 02:28

GA8>HKövetve a módi változását

Zalaegerszeg (tt) - Nem elég csupán a képzelő-erő, egy ruhatervezőnek értenie kell a szabás-varrás gyakorlati nyelvén, ugyanakkor gazdasági szempontokhoz is igazodnia kell.

Tódor Tamás

A Németországból érkezett Petra Claus több mint 20 éve dolgozik ruhatervezőként. A közelmúltban Zala-egerszegre látogatott, ahol az általa tervezett 2007-es téli és 2008-as tavaszi női ruhadarabok próbáit tartották a Color Kereskedelmi és Ruházati Kft-ben. A megyeszékhelyi üzem készíti el ugyanis a tervezőnő rajzai alapján az úgynevezett nullszériás ruhadarabokat és a kollekciót.

Petra Claus szívesen avatott be az egyik legfontosabb műhelytitokba : míg az átlagpolgár a jelenkori divatnak megfelelő ruhadarabokat keresi az üzletekben, a tervezők már a következő évad kollekcióit állítják össze - tehát fogalmazhatunk úgy is, hogy a divattrendek egy évvel korábban, a tervezők asztaláról indulnak világhódító útjukra.

Természetesen nagyon foglalkoztatott bennünket, honnan is meríti ötleteit a tervező.

- A legegyszerűbben úgy tudnám megfogalmazni, hogy az élet az, ami ihletet ad nekem - árulta el Petra Claus. - Minden inspirálóan hat rám: a szűkebb és tágabb környezetem, egy-egy meghatározó életérzés, még a politika is. Ha kimegyek az utcára, rögtön látom, merre felé halad az emberek öltözködési ízlése, s ez szintén elindít bennem egy gondolatsort. A változásokból is ihletet merítek, sőt, egy tervezőnek mindenképpen figyelembe kell vennie a módi és a stílus alakulását. A divatdiktátorok voltaképpen egyéni ötleteiket párosítják a mai világ ízlésével, s ezt fordítják le egy-egy ruhadarab nyelvére.

Azonban nem elég csupán a kreativitás, a nagy képzelőerő - egy tervezőnek értenie kell a szabászat és a varrás gyakorlati nyelvén is. Ugyanakkor gazdasági szempontokhoz is igazodnia kell, hiszen munka közben észben kell tartania, hogy nem csupán egyetlen ember számára tervezi az adott ruhadarabot, hanem ennél azért jóval szélesebb közönségízlésnek kell eleget tennie. Vagyis egy jó tervezőnek meg kell találnia a kompromisszumot a minőség, az egyediség és az ár kategóriáinak labirintusában.

- Nemcsak Párizs, New York vagy Barcelona kifutóin teremtődik a divat - folytatta Petra Claus. - Az is divat, amire az embereknek szükségük van, s amit megengedhetnek maguknak. Persze az előbb említett divat-fellegvárak befolyásolják a szélesebb körnek szánt ruhaötleteket is, de nem szabad mindent ennek alárendelni. Igazából nem is lehet, hiszen gyakran előfordul, hogy évtizedes modelleket maguk a vásárlók hozzák vissza a divatba, azáltal, hogy igényt mutatnak iránta.

Ennek alapján szükségszerűen vetődik fel a kérdés: ismétlődik-e bizonyos időszakonként a divat? Mint Petra Claus megjegyezte, 100 százalékos ismétlődés soha nincsen a módi világában, de bizonyos színek, anyagok, ruhaformák és -típusok újra meg újra visszatalálnak a közönséghez. Az ismétlődés egyszerre jelent megújulást is - s ez az egyik legfontosabb szabálya a divat törvényeinek.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

Petra Claus szívesen avatott be az egyik legfontosabb műhelytitokba : míg az átlagpolgár a jelenkori divatnak megfelelő ruhadarabokat keresi az üzletekben, a tervezők már a következő évad kollekcióit állítják össze - tehát fogalmazhatunk úgy is, hogy a divattrendek egy évvel korábban, a tervezők asztaláról indulnak világhódító útjukra.

Természetesen nagyon foglalkoztatott bennünket, honnan is meríti ötleteit a tervező.

- A legegyszerűbben úgy tudnám megfogalmazni, hogy az élet az, ami ihletet ad nekem - árulta el Petra Claus. - Minden inspirálóan hat rám: a szűkebb és tágabb környezetem, egy-egy meghatározó életérzés, még a politika is. Ha kimegyek az utcára, rögtön látom, merre felé halad az emberek öltözködési ízlése, s ez szintén elindít bennem egy gondolatsort. A változásokból is ihletet merítek, sőt, egy tervezőnek mindenképpen figyelembe kell vennie a módi és a stílus alakulását. A divatdiktátorok voltaképpen egyéni ötleteiket párosítják a mai világ ízlésével, s ezt fordítják le egy-egy ruhadarab nyelvére.

Azonban nem elég csupán a kreativitás, a nagy képzelőerő - egy tervezőnek értenie kell a szabászat és a varrás gyakorlati nyelvén is. Ugyanakkor gazdasági szempontokhoz is igazodnia kell, hiszen munka közben észben kell tartania, hogy nem csupán egyetlen ember számára tervezi az adott ruhadarabot, hanem ennél azért jóval szélesebb közönségízlésnek kell eleget tennie. Vagyis egy jó tervezőnek meg kell találnia a kompromisszumot a minőség, az egyediség és az ár kategóriáinak labirintusában.

- Nemcsak Párizs, New York vagy Barcelona kifutóin teremtődik a divat - folytatta Petra Claus. - Az is divat, amire az embereknek szükségük van, s amit megengedhetnek maguknak. Persze az előbb említett divat-fellegvárak befolyásolják a szélesebb körnek szánt ruhaötleteket is, de nem szabad mindent ennek alárendelni. Igazából nem is lehet, hiszen gyakran előfordul, hogy évtizedes modelleket maguk a vásárlók hozzák vissza a divatba, azáltal, hogy igényt mutatnak iránta.

Ennek alapján szükségszerűen vetődik fel a kérdés: ismétlődik-e bizonyos időszakonként a divat? Mint Petra Claus megjegyezte, 100 százalékos ismétlődés soha nincsen a módi világában, de bizonyos színek, anyagok, ruhaformák és -típusok újra meg újra visszatalálnak a közönséghez. Az ismétlődés egyszerre jelent megújulást is - s ez az egyik legfontosabb szabálya a divat törvényeinek.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

Petra Claus szívesen avatott be az egyik legfontosabb műhelytitokba : míg az átlagpolgár a jelenkori divatnak megfelelő ruhadarabokat keresi az üzletekben, a tervezők már a következő évad kollekcióit állítják össze - tehát fogalmazhatunk úgy is, hogy a divattrendek egy évvel korábban, a tervezők asztaláról indulnak világhódító útjukra.

Természetesen nagyon foglalkoztatott bennünket, honnan is meríti ötleteit a tervező.

- A legegyszerűbben úgy tudnám megfogalmazni, hogy az élet az, ami ihletet ad nekem - árulta el Petra Claus. - Minden inspirálóan hat rám: a szűkebb és tágabb környezetem, egy-egy meghatározó életérzés, még a politika is. Ha kimegyek az utcára, rögtön látom, merre felé halad az emberek öltözködési ízlése, s ez szintén elindít bennem egy gondolatsort. A változásokból is ihletet merítek, sőt, egy tervezőnek mindenképpen figyelembe kell vennie a módi és a stílus alakulását. A divatdiktátorok voltaképpen egyéni ötleteiket párosítják a mai világ ízlésével, s ezt fordítják le egy-egy ruhadarab nyelvére.

Azonban nem elég csupán a kreativitás, a nagy képzelőerő - egy tervezőnek értenie kell a szabászat és a varrás gyakorlati nyelvén is. Ugyanakkor gazdasági szempontokhoz is igazodnia kell, hiszen munka közben észben kell tartania, hogy nem csupán egyetlen ember számára tervezi az adott ruhadarabot, hanem ennél azért jóval szélesebb közönségízlésnek kell eleget tennie. Vagyis egy jó tervezőnek meg kell találnia a kompromisszumot a minőség, az egyediség és az ár kategóriáinak labirintusában.

- Nemcsak Párizs, New York vagy Barcelona kifutóin teremtődik a divat - folytatta Petra Claus. - Az is divat, amire az embereknek szükségük van, s amit megengedhetnek maguknak. Persze az előbb említett divat-fellegvárak befolyásolják a szélesebb körnek szánt ruhaötleteket is, de nem szabad mindent ennek alárendelni. Igazából nem is lehet, hiszen gyakran előfordul, hogy évtizedes modelleket maguk a vásárlók hozzák vissza a divatba, azáltal, hogy igényt mutatnak iránta.

Ennek alapján szükségszerűen vetődik fel a kérdés: ismétlődik-e bizonyos időszakonként a divat? Mint Petra Claus megjegyezte, 100 százalékos ismétlődés soha nincsen a módi világában, de bizonyos színek, anyagok, ruhaformák és -típusok újra meg újra visszatalálnak a közönséghez. Az ismétlődés egyszerre jelent megújulást is - s ez az egyik legfontosabb szabálya a divat törvényeinek.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

Természetesen nagyon foglalkoztatott bennünket, honnan is meríti ötleteit a tervező.

- A legegyszerűbben úgy tudnám megfogalmazni, hogy az élet az, ami ihletet ad nekem - árulta el Petra Claus. - Minden inspirálóan hat rám: a szűkebb és tágabb környezetem, egy-egy meghatározó életérzés, még a politika is. Ha kimegyek az utcára, rögtön látom, merre felé halad az emberek öltözködési ízlése, s ez szintén elindít bennem egy gondolatsort. A változásokból is ihletet merítek, sőt, egy tervezőnek mindenképpen figyelembe kell vennie a módi és a stílus alakulását. A divatdiktátorok voltaképpen egyéni ötleteiket párosítják a mai világ ízlésével, s ezt fordítják le egy-egy ruhadarab nyelvére.

Azonban nem elég csupán a kreativitás, a nagy képzelőerő - egy tervezőnek értenie kell a szabászat és a varrás gyakorlati nyelvén is. Ugyanakkor gazdasági szempontokhoz is igazodnia kell, hiszen munka közben észben kell tartania, hogy nem csupán egyetlen ember számára tervezi az adott ruhadarabot, hanem ennél azért jóval szélesebb közönségízlésnek kell eleget tennie. Vagyis egy jó tervezőnek meg kell találnia a kompromisszumot a minőség, az egyediség és az ár kategóriáinak labirintusában.

- Nemcsak Párizs, New York vagy Barcelona kifutóin teremtődik a divat - folytatta Petra Claus. - Az is divat, amire az embereknek szükségük van, s amit megengedhetnek maguknak. Persze az előbb említett divat-fellegvárak befolyásolják a szélesebb körnek szánt ruhaötleteket is, de nem szabad mindent ennek alárendelni. Igazából nem is lehet, hiszen gyakran előfordul, hogy évtizedes modelleket maguk a vásárlók hozzák vissza a divatba, azáltal, hogy igényt mutatnak iránta.

Ennek alapján szükségszerűen vetődik fel a kérdés: ismétlődik-e bizonyos időszakonként a divat? Mint Petra Claus megjegyezte, 100 százalékos ismétlődés soha nincsen a módi világában, de bizonyos színek, anyagok, ruhaformák és -típusok újra meg újra visszatalálnak a közönséghez. Az ismétlődés egyszerre jelent megújulást is - s ez az egyik legfontosabb szabálya a divat törvényeinek.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

Természetesen nagyon foglalkoztatott bennünket, honnan is meríti ötleteit a tervező.

- A legegyszerűbben úgy tudnám megfogalmazni, hogy az élet az, ami ihletet ad nekem - árulta el Petra Claus. - Minden inspirálóan hat rám: a szűkebb és tágabb környezetem, egy-egy meghatározó életérzés, még a politika is. Ha kimegyek az utcára, rögtön látom, merre felé halad az emberek öltözködési ízlése, s ez szintén elindít bennem egy gondolatsort. A változásokból is ihletet merítek, sőt, egy tervezőnek mindenképpen figyelembe kell vennie a módi és a stílus alakulását. A divatdiktátorok voltaképpen egyéni ötleteiket párosítják a mai világ ízlésével, s ezt fordítják le egy-egy ruhadarab nyelvére.

Azonban nem elég csupán a kreativitás, a nagy képzelőerő - egy tervezőnek értenie kell a szabászat és a varrás gyakorlati nyelvén is. Ugyanakkor gazdasági szempontokhoz is igazodnia kell, hiszen munka közben észben kell tartania, hogy nem csupán egyetlen ember számára tervezi az adott ruhadarabot, hanem ennél azért jóval szélesebb közönségízlésnek kell eleget tennie. Vagyis egy jó tervezőnek meg kell találnia a kompromisszumot a minőség, az egyediség és az ár kategóriáinak labirintusában.

- Nemcsak Párizs, New York vagy Barcelona kifutóin teremtődik a divat - folytatta Petra Claus. - Az is divat, amire az embereknek szükségük van, s amit megengedhetnek maguknak. Persze az előbb említett divat-fellegvárak befolyásolják a szélesebb körnek szánt ruhaötleteket is, de nem szabad mindent ennek alárendelni. Igazából nem is lehet, hiszen gyakran előfordul, hogy évtizedes modelleket maguk a vásárlók hozzák vissza a divatba, azáltal, hogy igényt mutatnak iránta.

Ennek alapján szükségszerűen vetődik fel a kérdés: ismétlődik-e bizonyos időszakonként a divat? Mint Petra Claus megjegyezte, 100 százalékos ismétlődés soha nincsen a módi világában, de bizonyos színek, anyagok, ruhaformák és -típusok újra meg újra visszatalálnak a közönséghez. Az ismétlődés egyszerre jelent megújulást is - s ez az egyik legfontosabb szabálya a divat törvényeinek.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

- A legegyszerűbben úgy tudnám megfogalmazni, hogy az élet az, ami ihletet ad nekem - árulta el Petra Claus. - Minden inspirálóan hat rám: a szűkebb és tágabb környezetem, egy-egy meghatározó életérzés, még a politika is. Ha kimegyek az utcára, rögtön látom, merre felé halad az emberek öltözködési ízlése, s ez szintén elindít bennem egy gondolatsort. A változásokból is ihletet merítek, sőt, egy tervezőnek mindenképpen figyelembe kell vennie a módi és a stílus alakulását. A divatdiktátorok voltaképpen egyéni ötleteiket párosítják a mai világ ízlésével, s ezt fordítják le egy-egy ruhadarab nyelvére.

Azonban nem elég csupán a kreativitás, a nagy képzelőerő - egy tervezőnek értenie kell a szabászat és a varrás gyakorlati nyelvén is. Ugyanakkor gazdasági szempontokhoz is igazodnia kell, hiszen munka közben észben kell tartania, hogy nem csupán egyetlen ember számára tervezi az adott ruhadarabot, hanem ennél azért jóval szélesebb közönségízlésnek kell eleget tennie. Vagyis egy jó tervezőnek meg kell találnia a kompromisszumot a minőség, az egyediség és az ár kategóriáinak labirintusában.

- Nemcsak Párizs, New York vagy Barcelona kifutóin teremtődik a divat - folytatta Petra Claus. - Az is divat, amire az embereknek szükségük van, s amit megengedhetnek maguknak. Persze az előbb említett divat-fellegvárak befolyásolják a szélesebb körnek szánt ruhaötleteket is, de nem szabad mindent ennek alárendelni. Igazából nem is lehet, hiszen gyakran előfordul, hogy évtizedes modelleket maguk a vásárlók hozzák vissza a divatba, azáltal, hogy igényt mutatnak iránta.

Ennek alapján szükségszerűen vetődik fel a kérdés: ismétlődik-e bizonyos időszakonként a divat? Mint Petra Claus megjegyezte, 100 százalékos ismétlődés soha nincsen a módi világában, de bizonyos színek, anyagok, ruhaformák és -típusok újra meg újra visszatalálnak a közönséghez. Az ismétlődés egyszerre jelent megújulást is - s ez az egyik legfontosabb szabálya a divat törvényeinek.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

- A legegyszerűbben úgy tudnám megfogalmazni, hogy az élet az, ami ihletet ad nekem - árulta el Petra Claus. - Minden inspirálóan hat rám: a szűkebb és tágabb környezetem, egy-egy meghatározó életérzés, még a politika is. Ha kimegyek az utcára, rögtön látom, merre felé halad az emberek öltözködési ízlése, s ez szintén elindít bennem egy gondolatsort. A változásokból is ihletet merítek, sőt, egy tervezőnek mindenképpen figyelembe kell vennie a módi és a stílus alakulását. A divatdiktátorok voltaképpen egyéni ötleteiket párosítják a mai világ ízlésével, s ezt fordítják le egy-egy ruhadarab nyelvére.

Azonban nem elég csupán a kreativitás, a nagy képzelőerő - egy tervezőnek értenie kell a szabászat és a varrás gyakorlati nyelvén is. Ugyanakkor gazdasági szempontokhoz is igazodnia kell, hiszen munka közben észben kell tartania, hogy nem csupán egyetlen ember számára tervezi az adott ruhadarabot, hanem ennél azért jóval szélesebb közönségízlésnek kell eleget tennie. Vagyis egy jó tervezőnek meg kell találnia a kompromisszumot a minőség, az egyediség és az ár kategóriáinak labirintusában.

- Nemcsak Párizs, New York vagy Barcelona kifutóin teremtődik a divat - folytatta Petra Claus. - Az is divat, amire az embereknek szükségük van, s amit megengedhetnek maguknak. Persze az előbb említett divat-fellegvárak befolyásolják a szélesebb körnek szánt ruhaötleteket is, de nem szabad mindent ennek alárendelni. Igazából nem is lehet, hiszen gyakran előfordul, hogy évtizedes modelleket maguk a vásárlók hozzák vissza a divatba, azáltal, hogy igényt mutatnak iránta.

Ennek alapján szükségszerűen vetődik fel a kérdés: ismétlődik-e bizonyos időszakonként a divat? Mint Petra Claus megjegyezte, 100 százalékos ismétlődés soha nincsen a módi világában, de bizonyos színek, anyagok, ruhaformák és -típusok újra meg újra visszatalálnak a közönséghez. Az ismétlődés egyszerre jelent megújulást is - s ez az egyik legfontosabb szabálya a divat törvényeinek.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

Azonban nem elég csupán a kreativitás, a nagy képzelőerő - egy tervezőnek értenie kell a szabászat és a varrás gyakorlati nyelvén is. Ugyanakkor gazdasági szempontokhoz is igazodnia kell, hiszen munka közben észben kell tartania, hogy nem csupán egyetlen ember számára tervezi az adott ruhadarabot, hanem ennél azért jóval szélesebb közönségízlésnek kell eleget tennie. Vagyis egy jó tervezőnek meg kell találnia a kompromisszumot a minőség, az egyediség és az ár kategóriáinak labirintusában.

- Nemcsak Párizs, New York vagy Barcelona kifutóin teremtődik a divat - folytatta Petra Claus. - Az is divat, amire az embereknek szükségük van, s amit megengedhetnek maguknak. Persze az előbb említett divat-fellegvárak befolyásolják a szélesebb körnek szánt ruhaötleteket is, de nem szabad mindent ennek alárendelni. Igazából nem is lehet, hiszen gyakran előfordul, hogy évtizedes modelleket maguk a vásárlók hozzák vissza a divatba, azáltal, hogy igényt mutatnak iránta.

Ennek alapján szükségszerűen vetődik fel a kérdés: ismétlődik-e bizonyos időszakonként a divat? Mint Petra Claus megjegyezte, 100 százalékos ismétlődés soha nincsen a módi világában, de bizonyos színek, anyagok, ruhaformák és -típusok újra meg újra visszatalálnak a közönséghez. Az ismétlődés egyszerre jelent megújulást is - s ez az egyik legfontosabb szabálya a divat törvényeinek.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

Azonban nem elég csupán a kreativitás, a nagy képzelőerő - egy tervezőnek értenie kell a szabászat és a varrás gyakorlati nyelvén is. Ugyanakkor gazdasági szempontokhoz is igazodnia kell, hiszen munka közben észben kell tartania, hogy nem csupán egyetlen ember számára tervezi az adott ruhadarabot, hanem ennél azért jóval szélesebb közönségízlésnek kell eleget tennie. Vagyis egy jó tervezőnek meg kell találnia a kompromisszumot a minőség, az egyediség és az ár kategóriáinak labirintusában.

- Nemcsak Párizs, New York vagy Barcelona kifutóin teremtődik a divat - folytatta Petra Claus. - Az is divat, amire az embereknek szükségük van, s amit megengedhetnek maguknak. Persze az előbb említett divat-fellegvárak befolyásolják a szélesebb körnek szánt ruhaötleteket is, de nem szabad mindent ennek alárendelni. Igazából nem is lehet, hiszen gyakran előfordul, hogy évtizedes modelleket maguk a vásárlók hozzák vissza a divatba, azáltal, hogy igényt mutatnak iránta.

Ennek alapján szükségszerűen vetődik fel a kérdés: ismétlődik-e bizonyos időszakonként a divat? Mint Petra Claus megjegyezte, 100 százalékos ismétlődés soha nincsen a módi világában, de bizonyos színek, anyagok, ruhaformák és -típusok újra meg újra visszatalálnak a közönséghez. Az ismétlődés egyszerre jelent megújulást is - s ez az egyik legfontosabb szabálya a divat törvényeinek.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

- Nemcsak Párizs, New York vagy Barcelona kifutóin teremtődik a divat - folytatta Petra Claus. - Az is divat, amire az embereknek szükségük van, s amit megengedhetnek maguknak. Persze az előbb említett divat-fellegvárak befolyásolják a szélesebb körnek szánt ruhaötleteket is, de nem szabad mindent ennek alárendelni. Igazából nem is lehet, hiszen gyakran előfordul, hogy évtizedes modelleket maguk a vásárlók hozzák vissza a divatba, azáltal, hogy igényt mutatnak iránta.

Ennek alapján szükségszerűen vetődik fel a kérdés: ismétlődik-e bizonyos időszakonként a divat? Mint Petra Claus megjegyezte, 100 százalékos ismétlődés soha nincsen a módi világában, de bizonyos színek, anyagok, ruhaformák és -típusok újra meg újra visszatalálnak a közönséghez. Az ismétlődés egyszerre jelent megújulást is - s ez az egyik legfontosabb szabálya a divat törvényeinek.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

- Nemcsak Párizs, New York vagy Barcelona kifutóin teremtődik a divat - folytatta Petra Claus. - Az is divat, amire az embereknek szükségük van, s amit megengedhetnek maguknak. Persze az előbb említett divat-fellegvárak befolyásolják a szélesebb körnek szánt ruhaötleteket is, de nem szabad mindent ennek alárendelni. Igazából nem is lehet, hiszen gyakran előfordul, hogy évtizedes modelleket maguk a vásárlók hozzák vissza a divatba, azáltal, hogy igényt mutatnak iránta.

Ennek alapján szükségszerűen vetődik fel a kérdés: ismétlődik-e bizonyos időszakonként a divat? Mint Petra Claus megjegyezte, 100 százalékos ismétlődés soha nincsen a módi világában, de bizonyos színek, anyagok, ruhaformák és -típusok újra meg újra visszatalálnak a közönséghez. Az ismétlődés egyszerre jelent megújulást is - s ez az egyik legfontosabb szabálya a divat törvényeinek.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

Ennek alapján szükségszerűen vetődik fel a kérdés: ismétlődik-e bizonyos időszakonként a divat? Mint Petra Claus megjegyezte, 100 százalékos ismétlődés soha nincsen a módi világában, de bizonyos színek, anyagok, ruhaformák és -típusok újra meg újra visszatalálnak a közönséghez. Az ismétlődés egyszerre jelent megújulást is - s ez az egyik legfontosabb szabálya a divat törvényeinek.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

Ennek alapján szükségszerűen vetődik fel a kérdés: ismétlődik-e bizonyos időszakonként a divat? Mint Petra Claus megjegyezte, 100 százalékos ismétlődés soha nincsen a módi világában, de bizonyos színek, anyagok, ruhaformák és -típusok újra meg újra visszatalálnak a közönséghez. Az ismétlődés egyszerre jelent megújulást is - s ez az egyik legfontosabb szabálya a divat törvényeinek.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

Noha a tervező egyéb műhelytitkokat nem árult el, azt azért megtudtuk, hogy a karcsúbb modellek helyett a sportosabb ruhadarabok példányaival fogunk jövőre találkozni a boltok polcain: például míg a szűk farmernadrág továbbra is hódít, addig a bővebb és lezserebb felsőruházatot fogjuk a legújabb irányzatnak tekinteni. Azonban mind a tervezőnek, mind pedig a vásárlónak némi időbe telik, amíg hozzászokik az új trend stílusához.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

Mint beszélgetésünk végén megtudtuk, Petra Clausnak nincs kedvenc divatkorszaka, nem tud azonosulni egyik korábbi század divatjával sem - a jelenben él és mindig előre tekint. Természetesen hordja a saját tervezésű ruháit, de olykor-olykor azért szívesen ellátogat egy-egy butikba is. Mint vásárló.

Ezek is érdekelhetik