Egyéb

2010.06.11. 06:44

Százévesen is jelenség (fotókkal)

Ó-ó-ó egy Alfa Romeo, véled lenne benne jó... - énekelte egykor Komár László. Az olaszok megfizethető kategóriájú sportautója most ünnepli századik születésnapját, de hajlott kora ellenére a vonzerejéből mit sem veszített.

Benedek Bálint


- A sportos külsőbe szerettem bele - folytatta Zsolt -, ez volt kézilabdásként lételemem autóban is. Az Alfák jelenségek, a mai napig felfigyelnek rájuk. A 33-asból egymás után négyet fogyasztottunk el , egyre erősebb motorokkal, s az utolsó közel tíz évig szolgálta a családot.

Kosztoláncziék nehezen is vettek búcsút tőle, de már családi kocsira vágytak. Persze a márkacsere meg sem fordult a fejükben, s a családfő végül az Alfa Romeo 156 sport wagon mellett döntött.

- Az 1998-99-es év autójának választott 156-os kombi változata egy évvel később szintén megkapta ezt az elismerést - tette hozzá Kosztolánczi Zsolt. - Amellett, hogy a családdal együtt kényelmesen elférünk benne, nem egy utolsó szempont, hogy minden alfás stílusjegy megtalálható rajta. A kisebbik lányom, Lilla olykor csak egyszerű papahajónak becézi, de ettől függetlenül ez a járgány is egy vérbeli Alfa Romeo!


S valóban: a lekerekített, dinamizmust sugárzó külső mögött sportautóhoz méltó belső fogadja a sofőrt. Fekete kárpit, a műszerfalon fehér számlapok, látványos, vörös háttérvilágítással - aki megálmodta, ügyelt a részletekre.

A kifinomultság mögött pedig egészen pontosan százéves tapasztalat áll, hisz 1910 nyarán Milánóban A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) néven nyitotta meg kapuit az üzem. Aztán 1915-ben a haditermelésre átállt gyárba egy ifjú szakember, nevezetesen Nicola Romeo került, így a háború után az autók Alfa Romeo néven kerültek forgalomba. S a rajongók remélik: legalább még száz évig így is marad.

S valóban: a lekerekített, dinamizmust sugárzó külső mögött sportautóhoz méltó belső fogadja a sofőrt. Fekete kárpit, a műszerfalon fehér számlapok, látványos, vörös háttérvilágítással - aki megálmodta, ügyelt a részletekre.

A kifinomultság mögött pedig egészen pontosan százéves tapasztalat áll, hisz 1910 nyarán Milánóban A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) néven nyitotta meg kapuit az üzem. Aztán 1915-ben a haditermelésre átállt gyárba egy ifjú szakember, nevezetesen Nicola Romeo került, így a háború után az autók Alfa Romeo néven kerültek forgalomba. S a rajongók remélik: legalább még száz évig így is marad.

S valóban: a lekerekített, dinamizmust sugárzó külső mögött sportautóhoz méltó belső fogadja a sofőrt. Fekete kárpit, a műszerfalon fehér számlapok, látványos, vörös háttérvilágítással - aki megálmodta, ügyelt a részletekre.

A kifinomultság mögött pedig egészen pontosan százéves tapasztalat áll, hisz 1910 nyarán Milánóban A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) néven nyitotta meg kapuit az üzem. Aztán 1915-ben a haditermelésre átállt gyárba egy ifjú szakember, nevezetesen Nicola Romeo került, így a háború után az autók Alfa Romeo néven kerültek forgalomba. S a rajongók remélik: legalább még száz évig így is marad.

A kifinomultság mögött pedig egészen pontosan százéves tapasztalat áll, hisz 1910 nyarán Milánóban A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) néven nyitotta meg kapuit az üzem. Aztán 1915-ben a haditermelésre átállt gyárba egy ifjú szakember, nevezetesen Nicola Romeo került, így a háború után az autók Alfa Romeo néven kerültek forgalomba. S a rajongók remélik: legalább még száz évig így is marad.

A kifinomultság mögött pedig egészen pontosan százéves tapasztalat áll, hisz 1910 nyarán Milánóban A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) néven nyitotta meg kapuit az üzem. Aztán 1915-ben a haditermelésre átállt gyárba egy ifjú szakember, nevezetesen Nicola Romeo került, így a háború után az autók Alfa Romeo néven kerültek forgalomba. S a rajongók remélik: legalább még száz évig így is marad.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!