Egyéb

2010.06.18. 02:27

Ford Capri: egy vadóc Musztáng Európából

Az európaiak Mustangja - így emlegették annak idején a Ford Caprit, az amerikai márka legendás sportautóját, mely számos tuningcsoda alapjául is szolgált.

zaol.hu

 

Az értékesítési adatok annak idején csúcsokat döntöttek, ezért a tervezők reagáltak, és hozzákezdtek az európai változat kidolgozásához is. A követelmények hasonlóak voltak, mint a Mustang esetében: olcsón gyártható, szériaalkatrészeken alapuló, négyszemélyes, ám mégis sportos hatást keltő autó megalkotása volt a kitűzött cél. A prototípus névadója végül a Földközi-tengeri sziget, Capri lett. A Ford Capri először az 1969-es Genfi Autószalonon mutatkozott be és fordék számítása bevált, hiszen sportossága miatt hamar az autósok kedvence lett.


- Körülbelül négy évvel ezelőtt került hozzánk ez az autó, meglehetősen rossz állapotban - emlékezett vissza youngtimer (a tizenöt évesnél idősebb, de harmincnál fiatalabb korú járgányok besorolására találták ki ezt a kategóriát) Ford Caprija érkezésének körülményeire a zalakarosi Plánki Ferenc. - Vas megyében vásároltuk a gépet, a felújítást pedig fiammal, illetve rokoni segítséggel végeztük, csaknem két esztendőn keresztül. Én korábban huzamosabb időn át dolgoztam Németországban, s ott tetszett meg a Capri, akkor döntöttem el, hogy ilyen autó kell nekem. Az álmom azóta többször is valóra vált, ez az autó egyelőre az utolsó a sorban. A modell egyébként igazi sportautó, nem véletlenül hasonlították annak idején a Ford Mustanghoz: azt mondták rá, hogy a Ford Capri az európaiak Mustangja.

Mint a büszke tulajdonostól megtudtuk, az autót 1981-ben gyártották, 1300 köbcentiméteres, négy hengeres motorral felszerelve, mely még ma is könnyedén repíti a kasztnit akár 130 kilométeres óránkénti sebességgel is. Utasterén két méretes ajtó van, odabent öt személynek jut hely, és az ülések - legalábbis ezt mondják, akik kipróbálták - hátul is kényelmesek. A műszerfal sportautóhoz illő, s természetesen a kormány is ehhez a funkcióhoz igazodik.


Az ajtók belső oldalát krómozott díszlécekkel szerelt piros műbőr kárpit borítja. A szocialista csodákon nevelkedett autórajongó pedig meglepve konstatálhatja például, hogy a Caprin már a nyolcvanas években is belülről lehetett állítani a tükröket. Gazdája szerint viszont a járgány legnagyobb erénye a fűtés - melynek köszönhetően a vezető a legdermesztőbb téli hidegben sem érez sokat a külvilág viszontagságaiból.


Az ajtók belső oldalát krómozott díszlécekkel szerelt piros műbőr kárpit borítja. A szocialista csodákon nevelkedett autórajongó pedig meglepve konstatálhatja például, hogy a Caprin már a nyolcvanas években is belülről lehetett állítani a tükröket. Gazdája szerint viszont a járgány legnagyobb erénye a fűtés - melynek köszönhetően a vezető a legdermesztőbb téli hidegben sem érez sokat a külvilág viszontagságaiból.


Az ajtók belső oldalát krómozott díszlécekkel szerelt piros műbőr kárpit borítja. A szocialista csodákon nevelkedett autórajongó pedig meglepve konstatálhatja például, hogy a Caprin már a nyolcvanas években is belülről lehetett állítani a tükröket. Gazdája szerint viszont a járgány legnagyobb erénye a fűtés - melynek köszönhetően a vezető a legdermesztőbb téli hidegben sem érez sokat a külvilág viszontagságaiból.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!