Egyéb

2009.08.21. 02:28

Elektronikus őr a gépkocsinkba (képgalériával)

Nagykanizsa - Ma már számtalan autóriasztó-típus közül választhatunk, ha védelmet szeretnénk gépkocsinknak. Azonban jó, ha tudjuk, hogy abszolút feltörhetetlen rendszer nincs.

zaol.hu

Ez ifjabb Kondákor Zoltán kiskanizsai autóvillamossági szerelő véleménye, aki szerint, ha el akarnak lopni egy autót, akkor azt el is lopják. Ha másként nem, trélerrel...

- A legtöbb gépkocsi most már eleve riasztóval jön ki a gyárból, ha mégsem, akkor természetesen utólag be lehet szerelni - mondta a fiatal szakember. - Csodákat azonban ne várjunk az utólagos megoldásoktól, maximum a figyelemfelkeltésre alkalmasak, ha valaki bántja az autónkat. Erőteljes, éles hangot adnak ki, amire jó esetben felfigyelnek a környéken tartózkodók. Ez és az indításgátló csak a kisstílű tolvajokkal szemben jelenthet hatékony védelmet, akik mondjuk, a rádiót akarják kivenni, vagy egy sokat ígérő táskát szeretnének megkaparintani. Annak, aki magát az autót akarja ellopni, ez nem akadály. A profik már kulcsot másolnak, amihez hozzáillesztik a kódot.


Ifjabb Kondárkor Zoltán kiskanizsai autóvillamossági szerelő szirénát szerel be - szerinte jobb, mint ha a kürtre kötnénk
Fotó: Gergely Szilárd

Mint a szakember kifejtette: számítógépekkel hozzátanítják a kódhoz a kulcsot - bármilyen hihetetlen, de egy univerzális, a hipermarketekben kapható távirányítóval is bemérhető a kód.

- Indításgátló és riasztó külön és együtt is rendelhető - mondta Kondákor Zoltán, áttérve a lehetőségekre. - Előbbit be lehet úgy kötni, hogy egy, két vagy három ponton tiltsa a rendszert. Ha a benzinpumpára kötjük rá, akkor indítózásra nem kap üzemanyagot a motor. De letiltható az önindító, a gyújtás is, amelyik jobban tetszik. Közismertebb nevén ezt a módszert hívják immobilisernek. Ma már valamennyi riasztó ugrókóddal működik, ami azt jelenti, hogy nem fix, hanem folyamatosan változó jellel nyitják az autót - mondta.

- Az utólag szerelt rendszereknék sem jár jelentős bontással a beépítés, csak a biztosítékdobozhoz és a gyújtáskapcsolóhoz kell hozzáférnünk - részletezte ifjabb Kondákor Zoltán. - Nem kell más hozzá, mint a rendszer vezérlőegysége, némi villamosvezetéké és a motortérbe sziréna, amit szerencsésebbnek tartok, mintha az autó kürtjére kötnénk a riasztót - mert egy dudára már senki nem figyel fel. Az ajtók nyitását érzékelő gombok pedig adottak.

Kondákor Zoltán kérdésünkre azt is elmondta: 18-20 ezer forintból már kivitelezhető az utólagos rendszer beszerelése. Ez az alap: nyitja-zárja az ajtókat, érzékeli az ütéseket, rezgéseket, tiltja a motort. Vannak drágábbak is, ám azok sem tudnak sokkal többet. Érdekesség, hogy komolyan megjelent ezen a piacon a kínai technológia, ami nem jelent egyet a gagyival. 


Barangoljon LÓERŐ rovatunk cikkei között! Klikk IDE!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!