Százezrek vesznek részt

2019.04.05. 11:45

Közel nyolcszáz intézmény jelentkezett a Digitális Témahétre

Címszavakban: robotika, digitális kincskeresés, e-könyv készítés, kódolás, filmek, okosotthon, tematikus múzeumi térképek.

A felsorolt számos téma csupán néhány az elmúlt években megvalósult, közel nyolcezer digitális pedagógiai projekt közül, amelyekben tizenkilencezer tanár és háromszázhuszonötezer diák vett részt. Idén eddig már mintegy nyolcszáz oktatási intézmény jelentkezett a programra.

A hétfőn kezdődő, április 8-12. között megrendezendő IV. Digitális Témahét célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben.

Ez a hazai digitális pedagógia legfontosabb eseménye

A 2016-ban útjára indított Digitális Témahét évről-évre a digitális pedagógia legfontosabb hazai eseménye. A programban részt vevő pedagógusok és diákok változatos, kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket a digitális technológiával támogatott tanulás során.

Mindez messze nem csak informatika órákat jelent, a program célja, hogy a digitális oktatás más tantárgyakra is kiterjedjen. A program az államilag meghatározott tanév rendjében is szerepel.

Az idei Digitális Témahéthez még csatlakozni kívánó köznevelési intézmények ezen a címen jelentkezhetnek, ahol a pedagógusokat felkészítő webináriumok, részletesen kidolgozott oktatási anyagok, mintatartalmak, módszertani útmutatók és folyamatosan fejlesztett Tudásbázis is várja.

Idén a Digitális Témahét kiemelt figyelmet fordít:

• a multidiszciplináris megközelítésre: a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megjelenítésére;

• a digitális technológia alkotó használatára és az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére;

• a kiemelt figyelmet igénylő tanulók fejlesztésére és bevonására;

• a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítésére;

• a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonására;

• illetve a tavalyi évhez hasonlóan a digitális gyermekvédelemre, a médiatudatosságra, és a közgyűjtemények digitális tartalmainak nevelésben, oktatásban történő megjelenésére.

Borítókép: MTI/Bruzák Noémi

Ezek is érdekelhetik