A pekingi repülőtéri terminál tetetjét elfújta a szél

Nem történt baleset, senki sem sérült meg, de ez alkalmasint csak a szerencsén múlt: a hivatalos kínai média beszámolói szerint a pekingi repülőtér 3-as termináljának utasai néhány napja jelezték, hogy a felszálló pálya betonján és a 2,8 milliárd dollárnak megfelelő költséggel épült létesítmény más pontjain az épület fehér és sárga tetőzetének darabjait sodorja a szél.

MTI

Az incidens a repülőtér közleménye szerint nem okozott fennakadást a légi kikötő forgalmában - viszont azonnal vitát váltott ki.
   
A beruházásban közreműködő egyik mérnök úgy nyilatkozott, hogy nem a terminál tervezői hibáztak, a tető darabjai csak azért válhattak le, mert vagy az anyag minősége, vagy a szerelés nem volt megfelelő.
   
Idén másodszor fordult elő, hogy a szél megrongálta a három éve átadott terminált. A pekingi repülőteret 2010-ben 74 millió utas vette igénybe, és ezzel a második helyen áll a világon az atlantai Hartsfield-Jackson nemzetközi repülőtér után, amelyet 89 millió utas használt.
   
"Ha a beszállítók nem a legmagasabb szintű terméket biztosítják, vagy ha az egyes elemeket nem szerelték össze megfelelően, az ilyen következményekkel járhat" - fejtette ki Sao Vej-ping (Shao Weiping), a repülőtér tervezésében részt vett egyik cég építésze. Kifejezte meggyőződését, hogy maga a terv "tökéletes volt", nem akadt benne hiba vagy fogyatékosság.
  
 A pekingi repülőtér 3-as számú terminálja egyike azoknak a nagy létesítményeknek, amelyeket a 2008-as pekingi olimpiára rendelt meg a kínai kormány, tervezője a brit Norman Foster sztárépítész volt. Az ő hongkongi irodája eddig nem válaszolt az esettel kapcsolatban küldött e-mailre.
  
 A repülőtér sajtóirodája sem nyilatkozott, az érdeklődőknek csak az esetről kiadott szűkszavú kommünikét ismételte meg.
  
Kína sok ezer milliárd dolláros beruházási erőfeszítésének eredményeként számos látványos létesítmény született, a nagysebességű vonatoktól és szuper-autópályáktól a luxus sétahajók fogadására szolgáló kikötőig és a repülőtéri terminálokig. Ám abbeli igyekezetükben, hogy az új beruházásokat átadhassák a kitűzött (rendszerint politikai évfordulókhoz kapcsolódó) határidőkre, a kivitelezők nem egyszer elhanyagolták a minőségi és biztonsági szempontokat.
   
Július 23-án két nagy sebességű szuperexpressz ütközött össze, a balesetnek 40 halálos áldozata és 177 sebesültje volt. 2009-ben a kínai állami televízió új székházának építkezésén támadt tűz, amelynek következtében leégett egy luxusszálloda és meghalt egy tűzoltó.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!