Sportvilág

2015.07.20. 09:13

Magyar Nagydíj visszatekintő: 2010 - Tartsd a követési távolságot!

Az előző év világbajnoka, Jenson Button 2010-ben Hamilton csapattársa lett a McLarennél.

Paksi Konstantin

Fotó: Paksi Konstantin

Az előző év világbajnoka, Jenson Button 2010-ben Hamilton csapattársa lett a McLarennél. Már az első futamokon egyértelművé vált, hogy a világbajnoki címért három istálló 5 pilótája is harcban van, és a Hungaroringet megelőző 11 futamból senki sem szerzett háromnál több győzelmet. A listavezető Hamilton 14 ponttal előzte meg a csapattársát a Magyar Nagydíj előtt, azonban a két Red Bull versenyző, akik egymással néha a sportszerűséget is átlépő csatákat vívtak az idény során, mely egy törökországi ütközésben csúcsosodott ki, valamint Alonso sem voltak lemaradva a ponttáblázat éllovasától. Az idény szenzációja Schumacher visszatérése volt a Brawn GP-t felvásárló Mercedes csapatnál, azonban a várakozásokhoz képest csalódást okozott az addigi szereplése.

Az idényben a korábbi futamok során már megszokott kép rajzolódott ki az edzésen, és a Red Bullok megszerezték a 10. pole pozíciót, csupán csak Hamilton szakította meg ezt a sort a kanadai elsőségével. Vettel közel fél másodperccel verte a csapattársát, de ami aggasztóbb volt, hogy a harmadik Alonso már egy másodpercnél nagyobb hátrányt szedett össze.

A rajtnál Vettel megőrizte az első helyét, Alonso azonban megelőzte Webbert. A következő 15 körben Vettel majdnem egy másodpercet vert minden körben Alonsóra, a menetelését azonban megszakította a Liuzzi által elhagyott első szárny miatt beküldött safety car. Szinte mindenki a boxok felé vette az irányt, kivéve Webbert, aki így az élre állt. Kisebb káosz volt a boxkiállások során: Kubicát a szerelői rosszkor engedték ki, és összeütközött Sutillal, Rosberg jobb hátsó kerekét pedig nem sikerült a csapatnak megfelelően rögzítenie, és az elszabadult abroncs az egyik Williams szerelőt eltalálta, szerencsére csak könnyebb sérüléseket okozva. Az újraindítás előtt Vettel egy komoly hibát vétett, és túlságosan lemaradt a safety cart követő Webber mögött. A jutalma egy áthajtásos büntetés volt, amivel elveszítette a második helyét.

Az élen Webber feladata egyszerű volt, ki kellett autóznia a kerékcseréhez elegendő időt Alonsoval szemben, amit a 43. körben végrehajtott kerékcseréjéig bőven teljesített is. A célban közel 18 másodperces előnnyel intették le Alonso előtt, akit a büntetése után hamar utolért Vettel, de hiába szorongatta, megelőzni már nem tudta.

 

Paksi Konstantin korábbi könyvei a következő címekre kattintva tekinthetők és vásárolhatók meg: 
A Forma 1 60 éve
Damon Hill
Az alábbi képen Konstantin hamarosan megjelenő, a Forma-1 világbajnokait bemutató könyvének borítóját láthatjátok:

Ezek is érdekelhetik