SÉTA

2017.11.28. 09:30

Irány Szlovénia!

Korán indultunk útnak az iskola melletti parkolóból, hogy még időben odaérjünk Lendvára, ahol a Lendvai Két Tanítási Nyelvű Iskolában fogadtak minket.

Magyar Éva Kölcsey Ferenc Gimnázium Zalaegerszeg

Lélegzetelállító látványt nyújt a félsziget a dombtetőről Fotó: archív

Rövid bemutatást hallgattunk végig az iskoláról, majd körbevezettek bennünket az intézmény területén, megtekinthettük a gyönyörűen kidolgozott székelykaput is. Ezután találkoztunk idegenvezetőnkkel, aki megmutatta nekünk a csendes kisvárost, ami olyan, mint egy kis ékszerdoboz. Majd elindultunk úti célunk, Piran felé.

Félúton megálltunk pihenni a trojani fánkozónál, ahol nemcsak az ínycsiklandó fánkot, hanem az elképesztő alpesi kilátást is élvezhettük. Az Alpok magas hegyei között haladtunk tovább, látványos hegyvonulatok és különleges építésű városok mellett.

Fél hét körül ékeztünk meg Szlovénia legnyugatibb városába, Piranba. Már sötét volt, mikor a maradék útravaló elfogyasztása után kis csoportokban elindultunk felfedezni a várost, melyet a középkor hangulatát idéző szűk utcák és rejtett öblök alkottak. A levegőben a tenger kalandozni hívó, sós illata érződött.

Másnap történelmi és kulturális érdekességeket hallgattunk idegenvezetőnktől, aki közben körbe is vezetett minket a tengerparti városban. A domb tetején álló templomból csodás kilátás nyílt az alatta elterülő városra.

Hazafele félúton megálltunk Ljubljanában. A főtéren ebédeltünk, majd idegenvezetéssel megtekintettük az elképesztően gyönyörű és hangulatos várost. A főtérről a St. Nicolaus dóm varázslatos freskóinak és mesébe illő kapujának megnézésére indultunk, utána a városházában gyönyörködtünk, végül volt időnk egy kicsit meglátogatni a csokoládévásárt, ahol ínycsiklandozó csokoládéfajták tömkelege várt vásárlóra.

Bármikor szívesen visszamennék, és megnézném azokat a dolgokat, amiket most még nem sikerült.