2011.03.16. 03:28
Scapin furfangjai
Gondolatok a mű zalaegerszegi előadása kapcsán címmel küldte el levelét Nagy Lajos, a botfai citerások vezetője. A Hevesi Sándor Színház Moliere-darabja ihlette meg.
Citerazenekarunk több mint húsz éve kapcsolatban áll a dél-franciaországi Téátre Rural DAnimation Culturelle (TRAC) műkedvelő utcaszínházi társulattal. Vezetőjük rokonságot talált a mi népzenei örökségünk és az ő utcaszínházi középkori gyökerei között. De rokonságot talált abban is, hogy miként ők, mi is a közönség közé - falvakba, utcákra, terekre - visszük népdalainkat. Több ízben volt alkalmunk kölcsönösen ellátogatni egymáshoz.
Amit a Hevesi Sándor Színház társulata produkált, életszerűen adta vissza azt a moliere-i hagyományt, amit francia barátaink magukénak vallanak. Ott éreztem magam a középkorban, Nápoly kikötőjében, együtt lehettem a színészekkel, értettem, mi több éreztem az alakítás szimbolikáját. A darabot a TRAC színtársulata Botfán és Besenyőben is előadta 1996-ban.
Akár Dario Fo Nobel-díjas olasz komédiás, színész-rendező, vagy Vincent Siano a TRAC rendezőjének alapelveire gondolok, visszaköszöntek a zsinagóga termében. Az előadás legyen rugalmas és könnyed, hogy alkalmazkodni tudjon a különböző kulturális környezethez, ahol előadják. A színjátszás és a különböző jelenetek középpontja az egyszerű deszkából összekovácsolható mozgatható színpad. A deszkák törékenységéből emelkednek ki az élénk színbe öltözött szereplők, akik a színház csodájának segítségével mesélnek nekünk régmúlt idők szentjeiről és mulatságos alakjairól, de ezzel együtt a mindörökké létező emberségről is. Ha a darab nem is a hegyekben, városi köztéren, ősi magtár épület előtt került bemutatásra, mint francia barátaink játéka, lelkesedtem a formabontás láttán.
Nagy Lajos
Botfa
Citerazenekarunk több mint húsz éve kapcsolatban áll a dél-franciaországi Téátre Rural DAnimation Culturelle (TRAC) műkedvelő utcaszínházi társulattal. Vezetőjük rokonságot talált a mi népzenei örökségünk és az ő utcaszínházi középkori gyökerei között. De rokonságot talált abban is, hogy miként ők, mi is a közönség közé - falvakba, utcákra, terekre - visszük népdalainkat. Több ízben volt alkalmunk kölcsönösen ellátogatni egymáshoz.
Amit a Hevesi Sándor Színház társulata produkált, életszerűen adta vissza azt a moliere-i hagyományt, amit francia barátaink magukénak vallanak. Ott éreztem magam a középkorban, Nápoly kikötőjében, együtt lehettem a színészekkel, értettem, mi több éreztem az alakítás szimbolikáját. A darabot a TRAC színtársulata Botfán és Besenyőben is előadta 1996-ban.
Akár Dario Fo Nobel-díjas olasz komédiás, színész-rendező, vagy Vincent Siano a TRAC rendezőjének alapelveire gondolok, visszaköszöntek a zsinagóga termében. Az előadás legyen rugalmas és könnyed, hogy alkalmazkodni tudjon a különböző kulturális környezethez, ahol előadják. A színjátszás és a különböző jelenetek középpontja az egyszerű deszkából összekovácsolható mozgatható színpad. A deszkák törékenységéből emelkednek ki az élénk színbe öltözött szereplők, akik a színház csodájának segítségével mesélnek nekünk régmúlt idők szentjeiről és mulatságos alakjairól, de ezzel együtt a mindörökké létező emberségről is. Ha a darab nem is a hegyekben, városi köztéren, ősi magtár épület előtt került bemutatásra, mint francia barátaink játéka, lelkesedtem a formabontás láttán.
Nagy Lajos
Botfa
Amit a Hevesi Sándor Színház társulata produkált, életszerűen adta vissza azt a moliere-i hagyományt, amit francia barátaink magukénak vallanak. Ott éreztem magam a középkorban, Nápoly kikötőjében, együtt lehettem a színészekkel, értettem, mi több éreztem az alakítás szimbolikáját. A darabot a TRAC színtársulata Botfán és Besenyőben is előadta 1996-ban.
Akár Dario Fo Nobel-díjas olasz komédiás, színész-rendező, vagy Vincent Siano a TRAC rendezőjének alapelveire gondolok, visszaköszöntek a zsinagóga termében. Az előadás legyen rugalmas és könnyed, hogy alkalmazkodni tudjon a különböző kulturális környezethez, ahol előadják. A színjátszás és a különböző jelenetek középpontja az egyszerű deszkából összekovácsolható mozgatható színpad. A deszkák törékenységéből emelkednek ki az élénk színbe öltözött szereplők, akik a színház csodájának segítségével mesélnek nekünk régmúlt idők szentjeiről és mulatságos alakjairól, de ezzel együtt a mindörökké létező emberségről is. Ha a darab nem is a hegyekben, városi köztéren, ősi magtár épület előtt került bemutatásra, mint francia barátaink játéka, lelkesedtem a formabontás láttán.
Nagy Lajos
Botfa
Amit a Hevesi Sándor Színház társulata produkált, életszerűen adta vissza azt a moliere-i hagyományt, amit francia barátaink magukénak vallanak. Ott éreztem magam a középkorban, Nápoly kikötőjében, együtt lehettem a színészekkel, értettem, mi több éreztem az alakítás szimbolikáját. A darabot a TRAC színtársulata Botfán és Besenyőben is előadta 1996-ban.
Akár Dario Fo Nobel-díjas olasz komédiás, színész-rendező, vagy Vincent Siano a TRAC rendezőjének alapelveire gondolok, visszaköszöntek a zsinagóga termében. Az előadás legyen rugalmas és könnyed, hogy alkalmazkodni tudjon a különböző kulturális környezethez, ahol előadják. A színjátszás és a különböző jelenetek középpontja az egyszerű deszkából összekovácsolható mozgatható színpad. A deszkák törékenységéből emelkednek ki az élénk színbe öltözött szereplők, akik a színház csodájának segítségével mesélnek nekünk régmúlt idők szentjeiről és mulatságos alakjairól, de ezzel együtt a mindörökké létező emberségről is. Ha a darab nem is a hegyekben, városi köztéren, ősi magtár épület előtt került bemutatásra, mint francia barátaink játéka, lelkesedtem a formabontás láttán.
Nagy Lajos
Botfa
Akár Dario Fo Nobel-díjas olasz komédiás, színész-rendező, vagy Vincent Siano a TRAC rendezőjének alapelveire gondolok, visszaköszöntek a zsinagóga termében. Az előadás legyen rugalmas és könnyed, hogy alkalmazkodni tudjon a különböző kulturális környezethez, ahol előadják. A színjátszás és a különböző jelenetek középpontja az egyszerű deszkából összekovácsolható mozgatható színpad. A deszkák törékenységéből emelkednek ki az élénk színbe öltözött szereplők, akik a színház csodájának segítségével mesélnek nekünk régmúlt idők szentjeiről és mulatságos alakjairól, de ezzel együtt a mindörökké létező emberségről is. Ha a darab nem is a hegyekben, városi köztéren, ősi magtár épület előtt került bemutatásra, mint francia barátaink játéka, lelkesedtem a formabontás láttán.
Nagy Lajos
Botfa
Akár Dario Fo Nobel-díjas olasz komédiás, színész-rendező, vagy Vincent Siano a TRAC rendezőjének alapelveire gondolok, visszaköszöntek a zsinagóga termében. Az előadás legyen rugalmas és könnyed, hogy alkalmazkodni tudjon a különböző kulturális környezethez, ahol előadják. A színjátszás és a különböző jelenetek középpontja az egyszerű deszkából összekovácsolható mozgatható színpad. A deszkák törékenységéből emelkednek ki az élénk színbe öltözött szereplők, akik a színház csodájának segítségével mesélnek nekünk régmúlt idők szentjeiről és mulatságos alakjairól, de ezzel együtt a mindörökké létező emberségről is. Ha a darab nem is a hegyekben, városi köztéren, ősi magtár épület előtt került bemutatásra, mint francia barátaink játéka, lelkesedtem a formabontás láttán.
Nagy Lajos
Botfa
Nagy Lajos
Botfa
Nagy Lajos
Botfa
Botfa