2015.01.29. 11:21
A tél megviseli az autóklímát is
A nem karambolos 4-10 éves autók klímája gyakori hibaforrás.
A szabványos elemekből felépülő hűtőrendszer hibáinak többsége nem szerkezeti, hanem a beépítéssel függ össze. A legtöbb hiba a rögzítési elégtelenség, csatlakozó, vagy kapcsoló körül van, írja egy internetes portál. Ezeket a műveleteket még mindig kézzel végzik. A rossz rögzítés miatt a csövek szét rázódnak, szétdörzsölődnek a motortérben.
Az ózonos tisztítás az egészségünket, nem a klímát védi.
A belső nyomásszabályzású autóklíma berendezések használaton kívül hajlamosak a teljesítmény csökkenésre. Ennek oka, hogy az autóklímát hosszú ideig, több hónapig nem kapcsolják be. A kompresszor kenőanyaga üzem közben tömíti a rendszert, hosszabb állásnál, a tömítések, gumialkatrészek porózussá, gázáteresztővé válnak, kiszáradnak.
Nagyon csapadékos tél után, feltűnően sok a klíma hűtőjének a hibája – (kilyukad, elkorrodál. Ennek oka a sós lé, amit az előttünk haladóról szóródik a hűtőre. Ez kiküszöbölhető a rendszeres gőzborotvás mosással.