Lóerő

2013.12.12. 12:35

Dávid szamuráj

Nagykanizsa – Alig gördült ki a szalonból Suzuki Swiftjével a 28 éves Jakabfi Dávid, máris azon gondolkozott milyen tuning elemekkel tehetné egyedivé új autóját. Az elmúlt öt év alatt a piros kocsi több millió forintból szamurájos, dübörgő fenevaddá változott, és még nincs is kész.

Benedek Bálint

Jakabfi Dávid a jogosítvány megszerzését követően először egy háromajtós Opel Corsa B-vel járt. Úgy érezte, néhány erősítő beépítése csak jót tehet a vasnak, ám a dübörgő hifi berendezéssel csörgött-zörgött alatta a már nem éppen vadonat új konstrukció, ezért amint lehetett, váltott.

– Suzuki Swift Sport verzióra vágytam, az viszont megfizethetetlen kategóriába – mesélte a szakács végzettségű Dávid. – Amikor beültem a teljesen alap, gyári, acél felnikkel felszerelt 1323 köbcentiméteres autómba, és megnyomtam a gázpedált, éreztem, hogy lesz bőven tennivalóm, míg új lendületet adok a kocsinak. De az első teendőm a fekete, sötétítő fólia felhelyezése volt.

Jakabfi Dávid és a – szakszerűen – bordómetál színű Suzuki Swift pompás festményekkel hódít (Fotó: Szakony Attila)



Legalább négy átalakítási lehetőségen gondolkozott a fiatalember, de nem akart kapkodni, így maradt a japán Suzuki stílusnál. A legnagyobb internetes közösségi oldalon csatlakozott egy speciálisan ezeknek az autóknak a tuningolásával foglalkozó klubhoz. Meredekebbnél meredekebb ötleteket talált, hiszen sokan nagy összegeket költenek az autójukra: optikai tuning, zene és motorikus erősítés is van a repertoárban.

– Nekem ezekre egyszerre volt szükségem, hogy valóban egyedi megjelenést kölcsönözzek a bordó járgányomnak – folytatta Jakabfi Dávid. – Tizennégy féle hifi-berendezést próbáltam ki, mire megtaláltam az igazit. S azért, hogy a forgalomban kizárólag én élvezzem a zenét, szigetelésként az ajtókárpit és lemez közé bitumen lapokat rakattam. Kedvencem a rap, s úgy dübörög benne, mintha a stúdióban lennék. Számomra ez a ő hangerő egyáltalán nem zavaró, inkább kikapcsol, oldja a stresszt – olyan mintha horgásznék.



A szakmájában külföldön dolgozó fiatal itt nem állt meg, szinte minden alkatrészen tuningolt valamit. Csillogó, 17 colos alufelni került a kisautóra, a lámpatesteket ledesre cserélte, a márkajelzéssel együtt a visszapillantó tükrök kevlárbevonatot kaptak. A kipufogórendszer is új, különleges megoldású, melynek köszönhetően a gáz gyorsabban hagyja el a csövet, így akár 5-10 százalékkal nőhet a gyorsulás. Mivel a kocsi negyven milliméterrel közelebb került az aszfalthoz, a jobb papucsoknak hála 190 kilométeres sebesség elérésére képes.



– A java csak ezután következett: a bordó szín sem tetszett, ezért elhatároztam, hogy képekkel l festem körbe a kocsit. Méghozzá kedvenc filmem, Az utolsó szamuráj jeleneteivel. Először a motorháztetőt szemeltem ki, majd jött a hátsó ajtó, és nincs megállás. Airbrush technikával, kézzel festve közel 150 munkaórát töltöttek el a siófoki srácok, míg tökéletesítették az alkotást. A felületre hat réteg lakk került, ami nem csak fényessé tette, de a kisebb karcolásoktól, kőfelverődésektől is megóvja azt.



A Kanizsa Tuning Egyesületet 2010 óta vezető fiatal szerint a téli álomból ébredve tavasszal folytatódnak a műveletek, s az egész autót beborítja festményekkel. Bár akkor már valószínűleg nem lesz közúti forgalomban, ugyanis a feltűnő mintázattal könnyen balesetet okozhatna, hiszen már ma is megfordulnak utána az utcán, állandóan fényképezik. Ha elkészül az álomautó, kiállítások egyik éke lehet, s messzire viheti a kanizsai tuning jóhírét.– Mielőtt bárki azt gondolná, hogy Japán-mániás vagyok, el kell mondjam: szerelmem a német autógyártás is – tette hozzá Jakabfi Dávid. – A Suzukival párhuzamosan egy Volkswagen Passaton dolgozom, amit kizárólag a hagyományos stílusban újítanék fel. Annyit ígérhetek: az sem lesz mindennapi látvány.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!