Lóerő

2010.02.26. 10:29

Antiautó: ma már furcsának hat, de 30 éve még élmény volt utazni vele

Nagykanizsa - Gyenge, kényelmetlen és még csúnyácska is. Amolyan igazi antiautó az egykori csehszlovák autóipar remeke, a Skoda S100. Mégis, sokan álmodoztak róla hosszú éveken át - úgy három évtizede.

zaol.hu

- Gyermekkoromban öten utaztunk le egy ilyennel Bulgáriába - idézte fel hihetetlennek tűnő emlékét a nagykanizsai Horváth Tamás, aki nem olyan rég tett szert egy 1975-ös gyártású hófehér csodára. A muzeális értékűnek számító autók és motorok gyűjtésével foglalkozó férfi Kaposváron vásárolta a járgányt, melynek végig egyetlen tulajdonosa volt: egy tavaly elhunyt tanár néni. A Skoda az unokára maradt, aki egy ideig közlekedett vele, majd úgy döntött, eladja. Az extrák nélküli alapváltozat alig több mint 30 ezer kilométert futott.

- Gyermekkoromban öten utaztunk le egy ilyennel Bulgáriába - idézte fel hihetetlennek tűnő emlékét a nagykanizsai Horváth Tamás, aki nem olyan rég tett szert egy 1975-ös gyártású hófehér csodára. A muzeális értékűnek számító autók és motorok gyűjtésével foglalkozó férfi Kaposváron vásárolta a járgányt, melynek végig egyetlen tulajdonosa volt: egy tavaly elhunyt tanár néni. A Skoda az unokára maradt, aki egy ideig közlekedett vele, majd úgy döntött, eladja. Az extrák nélküli alapváltozat alig több mint 30 ezer kilométert futott.

- Kilencszázkilencvennyolc köbcentis, 45 lovas motor dübörög benne - hát ettől kiemelkedő eredményt nem várhattunk, hacsak a több mint 9 literes átlagfogyasztást nem tekintjük annak...

A kocsi festése még az eredeti, ami azért egy 35 éves autótól mégis csak szép dolog. De nézzünk körül odabent is! Nos, ami belül fogad, az enyhén szólva is eklektikus. A kuplungot már korábban kritizáltuk, lépjünk hát tovább: a gázpedál épp az ellenkezője, szinte nem is érezni a cipőtalp alatt. A legnagyobb gond vele mégsem ez, hanem hogy sokkal alacsonyabban van, mint a fékpedál - értékes századmásodperceket veszíthetünk, míg egyikről a másikra áttesszük a lábunkat. Az első ülések a korhoz képest kényelmesek, bár alacsony elhelyezésük a népautó Suzuki Swiftre emlékeztet. A hátsókon jobb feküdni, mint ülni - miután sikerült megbirkóznunk a beszállással. Az ugyanis még az én 172 centiméteremnek és 96 kilómnak is nehézséget okozott.

Na de! Az ablaktörlő négyféle sebességgel működik, ami egy szocialista autó esetében bizony, már luxus. A kézifékkar mellett pedig két furcsa kallantyúra bukkantunk, mint kiderült, egyik a szívató, a másik a fűtéskapcsoló. Ebben a változatban a hátsó ajtók ablakait nem lehet leengedni, ami egészen különleges perspektívákat nyit meg a melegkedvelő utasok számára, főleg, hogy a hátsó ülések mögött duruzsol a motor. Nos, ezt kaptuk 75-ben 72 ezerért.

- Bármily hihetetlen, a Ladákhoz képest ez kis ékszerdoboz volt - vette védelmébe a Skoda S100-ast Tamás. - Én szerettem, jól lehetett tuningolni, egészen komoly versenyautók készültek belőle.

- Kilencszázkilencvennyolc köbcentis, 45 lovas motor dübörög benne - hát ettől kiemelkedő eredményt nem várhattunk, hacsak a több mint 9 literes átlagfogyasztást nem tekintjük annak...

A kocsi festése még az eredeti, ami azért egy 35 éves autótól mégis csak szép dolog. De nézzünk körül odabent is! Nos, ami belül fogad, az enyhén szólva is eklektikus. A kuplungot már korábban kritizáltuk, lépjünk hát tovább: a gázpedál épp az ellenkezője, szinte nem is érezni a cipőtalp alatt. A legnagyobb gond vele mégsem ez, hanem hogy sokkal alacsonyabban van, mint a fékpedál - értékes századmásodperceket veszíthetünk, míg egyikről a másikra áttesszük a lábunkat. Az első ülések a korhoz képest kényelmesek, bár alacsony elhelyezésük a népautó Suzuki Swiftre emlékeztet. A hátsókon jobb feküdni, mint ülni - miután sikerült megbirkóznunk a beszállással. Az ugyanis még az én 172 centiméteremnek és 96 kilómnak is nehézséget okozott.

Na de! Az ablaktörlő négyféle sebességgel működik, ami egy szocialista autó esetében bizony, már luxus. A kézifékkar mellett pedig két furcsa kallantyúra bukkantunk, mint kiderült, egyik a szívató, a másik a fűtéskapcsoló. Ebben a változatban a hátsó ajtók ablakait nem lehet leengedni, ami egészen különleges perspektívákat nyit meg a melegkedvelő utasok számára, főleg, hogy a hátsó ülések mögött duruzsol a motor. Nos, ezt kaptuk 75-ben 72 ezerért.

- Bármily hihetetlen, a Ladákhoz képest ez kis ékszerdoboz volt - vette védelmébe a Skoda S100-ast Tamás. - Én szerettem, jól lehetett tuningolni, egészen komoly versenyautók készültek belőle.

- Kilencszázkilencvennyolc köbcentis, 45 lovas motor dübörög benne - hát ettől kiemelkedő eredményt nem várhattunk, hacsak a több mint 9 literes átlagfogyasztást nem tekintjük annak...

A kocsi festése még az eredeti, ami azért egy 35 éves autótól mégis csak szép dolog. De nézzünk körül odabent is! Nos, ami belül fogad, az enyhén szólva is eklektikus. A kuplungot már korábban kritizáltuk, lépjünk hát tovább: a gázpedál épp az ellenkezője, szinte nem is érezni a cipőtalp alatt. A legnagyobb gond vele mégsem ez, hanem hogy sokkal alacsonyabban van, mint a fékpedál - értékes századmásodperceket veszíthetünk, míg egyikről a másikra áttesszük a lábunkat. Az első ülések a korhoz képest kényelmesek, bár alacsony elhelyezésük a népautó Suzuki Swiftre emlékeztet. A hátsókon jobb feküdni, mint ülni - miután sikerült megbirkóznunk a beszállással. Az ugyanis még az én 172 centiméteremnek és 96 kilómnak is nehézséget okozott.

Na de! Az ablaktörlő négyféle sebességgel működik, ami egy szocialista autó esetében bizony, már luxus. A kézifékkar mellett pedig két furcsa kallantyúra bukkantunk, mint kiderült, egyik a szívató, a másik a fűtéskapcsoló. Ebben a változatban a hátsó ajtók ablakait nem lehet leengedni, ami egészen különleges perspektívákat nyit meg a melegkedvelő utasok számára, főleg, hogy a hátsó ülések mögött duruzsol a motor. Nos, ezt kaptuk 75-ben 72 ezerért.

- Bármily hihetetlen, a Ladákhoz képest ez kis ékszerdoboz volt - vette védelmébe a Skoda S100-ast Tamás. - Én szerettem, jól lehetett tuningolni, egészen komoly versenyautók készültek belőle.

A kocsi festése még az eredeti, ami azért egy 35 éves autótól mégis csak szép dolog. De nézzünk körül odabent is! Nos, ami belül fogad, az enyhén szólva is eklektikus. A kuplungot már korábban kritizáltuk, lépjünk hát tovább: a gázpedál épp az ellenkezője, szinte nem is érezni a cipőtalp alatt. A legnagyobb gond vele mégsem ez, hanem hogy sokkal alacsonyabban van, mint a fékpedál - értékes századmásodperceket veszíthetünk, míg egyikről a másikra áttesszük a lábunkat. Az első ülések a korhoz képest kényelmesek, bár alacsony elhelyezésük a népautó Suzuki Swiftre emlékeztet. A hátsókon jobb feküdni, mint ülni - miután sikerült megbirkóznunk a beszállással. Az ugyanis még az én 172 centiméteremnek és 96 kilómnak is nehézséget okozott.

Na de! Az ablaktörlő négyféle sebességgel működik, ami egy szocialista autó esetében bizony, már luxus. A kézifékkar mellett pedig két furcsa kallantyúra bukkantunk, mint kiderült, egyik a szívató, a másik a fűtéskapcsoló. Ebben a változatban a hátsó ajtók ablakait nem lehet leengedni, ami egészen különleges perspektívákat nyit meg a melegkedvelő utasok számára, főleg, hogy a hátsó ülések mögött duruzsol a motor. Nos, ezt kaptuk 75-ben 72 ezerért.

- Bármily hihetetlen, a Ladákhoz képest ez kis ékszerdoboz volt - vette védelmébe a Skoda S100-ast Tamás. - Én szerettem, jól lehetett tuningolni, egészen komoly versenyautók készültek belőle.

A kocsi festése még az eredeti, ami azért egy 35 éves autótól mégis csak szép dolog. De nézzünk körül odabent is! Nos, ami belül fogad, az enyhén szólva is eklektikus. A kuplungot már korábban kritizáltuk, lépjünk hát tovább: a gázpedál épp az ellenkezője, szinte nem is érezni a cipőtalp alatt. A legnagyobb gond vele mégsem ez, hanem hogy sokkal alacsonyabban van, mint a fékpedál - értékes századmásodperceket veszíthetünk, míg egyikről a másikra áttesszük a lábunkat. Az első ülések a korhoz képest kényelmesek, bár alacsony elhelyezésük a népautó Suzuki Swiftre emlékeztet. A hátsókon jobb feküdni, mint ülni - miután sikerült megbirkóznunk a beszállással. Az ugyanis még az én 172 centiméteremnek és 96 kilómnak is nehézséget okozott.

Na de! Az ablaktörlő négyféle sebességgel működik, ami egy szocialista autó esetében bizony, már luxus. A kézifékkar mellett pedig két furcsa kallantyúra bukkantunk, mint kiderült, egyik a szívató, a másik a fűtéskapcsoló. Ebben a változatban a hátsó ajtók ablakait nem lehet leengedni, ami egészen különleges perspektívákat nyit meg a melegkedvelő utasok számára, főleg, hogy a hátsó ülések mögött duruzsol a motor. Nos, ezt kaptuk 75-ben 72 ezerért.

- Bármily hihetetlen, a Ladákhoz képest ez kis ékszerdoboz volt - vette védelmébe a Skoda S100-ast Tamás. - Én szerettem, jól lehetett tuningolni, egészen komoly versenyautók készültek belőle.

Na de! Az ablaktörlő négyféle sebességgel működik, ami egy szocialista autó esetében bizony, már luxus. A kézifékkar mellett pedig két furcsa kallantyúra bukkantunk, mint kiderült, egyik a szívató, a másik a fűtéskapcsoló. Ebben a változatban a hátsó ajtók ablakait nem lehet leengedni, ami egészen különleges perspektívákat nyit meg a melegkedvelő utasok számára, főleg, hogy a hátsó ülések mögött duruzsol a motor. Nos, ezt kaptuk 75-ben 72 ezerért.

- Bármily hihetetlen, a Ladákhoz képest ez kis ékszerdoboz volt - vette védelmébe a Skoda S100-ast Tamás. - Én szerettem, jól lehetett tuningolni, egészen komoly versenyautók készültek belőle.

Na de! Az ablaktörlő négyféle sebességgel működik, ami egy szocialista autó esetében bizony, már luxus. A kézifékkar mellett pedig két furcsa kallantyúra bukkantunk, mint kiderült, egyik a szívató, a másik a fűtéskapcsoló. Ebben a változatban a hátsó ajtók ablakait nem lehet leengedni, ami egészen különleges perspektívákat nyit meg a melegkedvelő utasok számára, főleg, hogy a hátsó ülések mögött duruzsol a motor. Nos, ezt kaptuk 75-ben 72 ezerért.

- Bármily hihetetlen, a Ladákhoz képest ez kis ékszerdoboz volt - vette védelmébe a Skoda S100-ast Tamás. - Én szerettem, jól lehetett tuningolni, egészen komoly versenyautók készültek belőle.

- Bármily hihetetlen, a Ladákhoz képest ez kis ékszerdoboz volt - vette védelmébe a Skoda S100-ast Tamás. - Én szerettem, jól lehetett tuningolni, egészen komoly versenyautók készültek belőle.

- Bármily hihetetlen, a Ladákhoz képest ez kis ékszerdoboz volt - vette védelmébe a Skoda S100-ast Tamás. - Én szerettem, jól lehetett tuningolni, egészen komoly versenyautók készültek belőle.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!