2009.11.06. 11:01
A téli mosás aranyat ér
Mosni, mosni és mosni. Ez a téli latyak, sár- és sólerakódás okozta korrózióval szembeni védekezés leghatékonyabb és legkézenfekvőbb módja. Vannak persze más megoldások is, de ez mindegyiknél olcsóbb.
- Márkától függetlenül mindegyik autótípusnál tapasztalhatunk akár felületi, akár a fém alkatrészek mélyebb rétegeibe hatoló rozsdásodást - mondta Pörzse Barnabás műhelyvezető. - Általában az alváz részei, a lökhárítók alatti területek, a kerékjáratok és a doblemezek károsodnak, ahol a hó, a sár és a latyak megmarad. Ezek a részek nehezen tisztíthatók, a felületes mosás miatt sok esetben rajtuk is maradnak a szennyeződések, melyek alatt egy idő után megindul a korrózió. A legrosszabb, hogy mindez általában rejtve, alattomos módon zajlik le.
A szakember hozzátette: tapasztalatai szerint a síkosságmentesítéshez még ma is előszeretettel használt só pedig maró hatása miatt jelent komoly veszélyt az autó alkatrészeire. A károsodással - s általában a korrózióval - szemben a leghatásosabb megoldás, ha ilyenkor, télen is rendszeresen lemossuk járművünkről a reá rakódott mocskot. Ha meg a felszáradó úton a sózás okozta kifehéredést észleljük, lehetőleg rögtön vigyük mosóba az autót - ne adjunk esélyt a maró anyagnak. Ha már cserére szorul az alváz valamely átrozsdásodott része, van lehetőség az utólagos védelemre. Régebben ehhez bitumenalapú készítményt használtak, ám az nem volt tartós megoldás, mert a felverődő kavicsoktól nagy darabok pattogtak le a megszilárdult felületből. A mai, modern anyagok már kaucsuk-gumi alapúak, rugalmasak, s tartós védőbevonatot eredményeznek.
- Márkától függetlenül mindegyik autótípusnál tapasztalhatunk akár felületi, akár a fém alkatrészek mélyebb rétegeibe hatoló rozsdásodást - mondta Pörzse Barnabás műhelyvezető. - Általában az alváz részei, a lökhárítók alatti területek, a kerékjáratok és a doblemezek károsodnak, ahol a hó, a sár és a latyak megmarad. Ezek a részek nehezen tisztíthatók, a felületes mosás miatt sok esetben rajtuk is maradnak a szennyeződések, melyek alatt egy idő után megindul a korrózió. A legrosszabb, hogy mindez általában rejtve, alattomos módon zajlik le.
A szakember hozzátette: tapasztalatai szerint a síkosságmentesítéshez még ma is előszeretettel használt só pedig maró hatása miatt jelent komoly veszélyt az autó alkatrészeire. A károsodással - s általában a korrózióval - szemben a leghatásosabb megoldás, ha ilyenkor, télen is rendszeresen lemossuk járművünkről a reá rakódott mocskot. Ha meg a felszáradó úton a sózás okozta kifehéredést észleljük, lehetőleg rögtön vigyük mosóba az autót - ne adjunk esélyt a maró anyagnak. Ha már cserére szorul az alváz valamely átrozsdásodott része, van lehetőség az utólagos védelemre. Régebben ehhez bitumenalapú készítményt használtak, ám az nem volt tartós megoldás, mert a felverődő kavicsoktól nagy darabok pattogtak le a megszilárdult felületből. A mai, modern anyagok már kaucsuk-gumi alapúak, rugalmasak, s tartós védőbevonatot eredményeznek.
A szakember hozzátette: tapasztalatai szerint a síkosságmentesítéshez még ma is előszeretettel használt só pedig maró hatása miatt jelent komoly veszélyt az autó alkatrészeire. A károsodással - s általában a korrózióval - szemben a leghatásosabb megoldás, ha ilyenkor, télen is rendszeresen lemossuk járművünkről a reá rakódott mocskot. Ha meg a felszáradó úton a sózás okozta kifehéredést észleljük, lehetőleg rögtön vigyük mosóba az autót - ne adjunk esélyt a maró anyagnak. Ha már cserére szorul az alváz valamely átrozsdásodott része, van lehetőség az utólagos védelemre. Régebben ehhez bitumenalapú készítményt használtak, ám az nem volt tartós megoldás, mert a felverődő kavicsoktól nagy darabok pattogtak le a megszilárdult felületből. A mai, modern anyagok már kaucsuk-gumi alapúak, rugalmasak, s tartós védőbevonatot eredményeznek.
A szakember hozzátette: tapasztalatai szerint a síkosságmentesítéshez még ma is előszeretettel használt só pedig maró hatása miatt jelent komoly veszélyt az autó alkatrészeire. A károsodással - s általában a korrózióval - szemben a leghatásosabb megoldás, ha ilyenkor, télen is rendszeresen lemossuk járművünkről a reá rakódott mocskot. Ha meg a felszáradó úton a sózás okozta kifehéredést észleljük, lehetőleg rögtön vigyük mosóba az autót - ne adjunk esélyt a maró anyagnak. Ha már cserére szorul az alváz valamely átrozsdásodott része, van lehetőség az utólagos védelemre. Régebben ehhez bitumenalapú készítményt használtak, ám az nem volt tartós megoldás, mert a felverődő kavicsoktól nagy darabok pattogtak le a megszilárdult felületből. A mai, modern anyagok már kaucsuk-gumi alapúak, rugalmasak, s tartós védőbevonatot eredményeznek.