2014.09.30. 12:14
Kulcskérdés: mivel tehetők motiválttá a diákok?
Szombathely – A közoktatás nehézségeivel, a gyenge mérési eredményekkel a pedagógusoknak kell szembenézniük. Erről szólt a Savaria Egyetemi Központban rendezett nemzetközi fórum.
Miként lehet segíteni, támogatni a pedagógusokat, hogy megfelelő eszközeik legyenek a mai gyerekek oktatásához, neveléséhez? – Olyan új módszereket kell tanítani, amelyekkel a hátrányos helyzetű és a tanulásban lemaradt diákok motiválttá tehetők – mondta dr. Iker János, a Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ igazgatója, a nemzetközi szakmai konferencia fő szervezője. – Érdemes figyelni más európai országokra, mert ott hamarabb találkoztak a „modern világ” problémáival.
Konzultáció a fórum előtt: Pölöskei Gáborné helyettes államtitkár, Iker János igazgató, Molnár Katalin elnök-rektorhelyettes. Fotó: Merklin TÍmea
A konferencián a körvonalazódó hazai fejlesztéseket összevetették más országok gyakorlataival is. Az egyik szekcióban a tanárok támogatásának nemzetközi irányait mutatták be a különböző országokból érkezett vendégek. Melanie Ellis Lengyelországból érkezett, egyebek közt iskolarendszerük azon újdonságát mutatta be, hogy a diákokat megkérdezik a tanárok munkájáról, akik ebben a „tükörben” próbálják javítani a hatékonyságukat.
Javier Garcia Blanca Andalúziából jött, és azt emelte ki: dolgoznak azon, hogy az oktatás mindkét nem számára egyenlő eséllyel, lehetőségekkel legyen biztosított, és általánossá váljék a „nem szexista” nyelvhasználat. A máltai Anthony Grech arról beszélt, hogy az élethosszig tartó tanulás gondolatát a tanárok is elsajátítják, és legyenek képesek csoportokban együttműködni. A kezdő tanároknak mentora van, aki segítséget nyújt, de nem kritizál. Az értékelés az iskolavezetés feladata, és kifejezetten a személyes szakmai előmenetel érdekében történik. Ne a félelem és az aggodalom, a hibakeresés teremtse az iskolai szituációkat, hanem az elfogadás, a pozitívumok kiemelése és a gyengeségek javítása.