Kultúra

2009.10.15. 05:28

Hormonok vidám játéka (képgalériával)

Zalaegerszeg - Egy szállodai szoba, néhány házaspár, titkos találkák és félreértések: fergeteges Feydeau-bohózat kerül közönség elé pénteken a Hevesi Sándor Színházban.

Kerkai Attila

A hülyéje című előadást Tasnádi Csaba rendezi, aki az ország másik szegletéből érkezett a zalai megyeszékhelyre. A premier kapcsán arról is beszélgettünk, nehéz-e ily módon színházat igazgatni?

- A XXI. század hajnalán, a mobiltelefon és az internet világában ez is megoldható. Kicsit nagy a távolság, bár, amikor utoljára dolgoztam itt, nagyobb volt, még nem volt Balatonszentgyörgyig autópálya. Egyébként több mint tíz éve ingázom Nyíregyháza és Budapest között...

- Hányadik ciklusa ez direktorként?

- Most kezdtem a harmadikat... Jól el lehet tölteni az időt, például útközben válogatok zenét a készülő darabhoz, fejben nagyjából összeállítom a koreográfiát vagy a kollégáimmal beszélgetek... Örültem, hogy ismét jöhetek Zalaegerszegre, az 1990-es évek második felében dolgoztam itt utoljára. Bagó Bertalan művészeti vezető már tavaly hívott, akkor nem tudtam igent mondani. Az emberben ilyenkor benne van a drukk: ha valaki elutasítja a kérő kezét, az nem nyújtja újra... Sok régi kedves barátom van itt, így számomra ez bizonyos értelemben jóleső nosztalgiautazás is. Másrészt szeretem a darabot, speciális kötődésem van a szerzőhöz. Pályakezdőként kaptam felkérést Nyíregyházára a Bolha a fülben című Feydeau-darab rendezésére. Ez volt ott az első munkám, és olyan jól sikerült, hogy ott is ragadtam. Az együttmunkálkodás eredménye az lett, hogy 1999-ben a társulat felkért: pályázzak. Rendezői és igazgatói pályafutásom tehát Feydeau-rendezéssel kezdődött. Úgy alakult egyébként, hogy azóta nem rendeztem Feydeau-t.

- Könnyű műfajról van szó, ám egy vígjáték színre állítása épphogy nehéz feladat.

- A nyíregyházai Vidor fesztivál életre hívásának oka éppen az volt, hogy nem veszik komolyan, a cél az, hogy méltó örömünnepe legyen azoknak a színházi alkotóknak, akik magas színvonalon művelik a műfajt. Egy antré, egy abgang, egy nyílt színi taps kiváltása óriási dolog. A nézőnek természetes, de rengeteg munka áll mögötte. Szeretjük magunkat túl komolyan venni, a színházi szakmának is enyhén lekezelt, mostoha gyereke a szórakoztatás, pedig az igazán míves formája nem könnyű. Nem a gagyira gondolok, pláne nem arra, ami manapság ezen a címen árad a médiából. Nekünk pontosan az a feladatunk, hogy igazi értékeket mutassunk fel, és bizonyítsuk a nívós szórakoztatás létjogosultságát. Keményen dolgozunk A hülyéje című darabon is. Szerencsére szorgos a társulat, a szereplők szeretnék a sikert, megdolgoznak a nézők kegyeiért, és ez valamilyen szinten már kecsegtet egy vállalható és sikeres produkció előjelével.

- A nyíregyházai Vidor fesztivál életre hívásának oka éppen az volt, hogy nem veszik komolyan, a cél az, hogy méltó örömünnepe legyen azoknak a színházi alkotóknak, akik magas színvonalon művelik a műfajt. Egy antré, egy abgang, egy nyílt színi taps kiváltása óriási dolog. A nézőnek természetes, de rengeteg munka áll mögötte. Szeretjük magunkat túl komolyan venni, a színházi szakmának is enyhén lekezelt, mostoha gyereke a szórakoztatás, pedig az igazán míves formája nem könnyű. Nem a gagyira gondolok, pláne nem arra, ami manapság ezen a címen árad a médiából. Nekünk pontosan az a feladatunk, hogy igazi értékeket mutassunk fel, és bizonyítsuk a nívós szórakoztatás létjogosultságát. Keményen dolgozunk A hülyéje című darabon is. Szerencsére szorgos a társulat, a szereplők szeretnék a sikert, megdolgoznak a nézők kegyeiért, és ez valamilyen szinten már kecsegtet egy vállalható és sikeres produkció előjelével.

Jelenet a darabból - További képekért klikk a fotóra!
Fotó: Pezzetta Umberto

- Az alapsztori remek, félreértések és félrelépések...

- Feydeau ebben zseniális. Kisujjában voltak a nagy elődök a görögöktől kezdve Goldonin át Moliere-ig. Hihetetlenül inspiratív korban élt, 1865-ben született, 1921-ben halt meg. Művészettörténeti, tudománytörténeti szempontból is izgalmas időszak volt a századforduló, a XX. század kezdete. Ebben a darabban is kifigurázza az újgazdag réteget, a sznobot, aki megvesz egy Degas-t, mert hallja, hogy divatos festő... Saját korának is tükröt tart, de azt hiszem, ezek a típusok örökéletűek: a görögök is a megcsalt férjen, a féltékeny feleségen, a csapodár szolgálón viccelődtek. Nem tudjuk magunkat nem felismerni ezekben a bohózatokban. Fontos dologról, ha úgy tetszik, a kémiáról van szó, a hormonok játékáról, és arról, hogy van az intellektus, de azért az ösztönök, az érzelmek erősen befolyásolják és meghatározzák az életünket, mozgatórugóként ott van az ember nembeli hovatartozása... Ádám Ottó volt a mesterem, ő azt mondta, próbáljunk mindig olyan előadást rendezni, amiről legalább a buszmegállóig beszélnek az emberek. Ezt adta munícióként az életre, a rendezői pályára. Nem akarom elkiabálni, de úgy érzem, ez most így lesz.

Erről gondoskodik Pap Lujza, Nagy Péter, Urházy Gábor László, Kricsár Kamill, Kovács Olga, Ligeti Kovács Judit, Kiss Ernő, Tisza Anita, Balogh Tamás, Mester Edit, Wellmann György, Andics Tibor, Lőrincz Nikolett, Mihály Péter és György János. A díszletet Rajzoldy Gergely, a jelmezeket Varjas Zsófia tervezte.

- Az alapsztori remek, félreértések és félrelépések...

- Feydeau ebben zseniális. Kisujjában voltak a nagy elődök a görögöktől kezdve Goldonin át Moliere-ig. Hihetetlenül inspiratív korban élt, 1865-ben született, 1921-ben halt meg. Művészettörténeti, tudománytörténeti szempontból is izgalmas időszak volt a századforduló, a XX. század kezdete. Ebben a darabban is kifigurázza az újgazdag réteget, a sznobot, aki megvesz egy Degas-t, mert hallja, hogy divatos festő... Saját korának is tükröt tart, de azt hiszem, ezek a típusok örökéletűek: a görögök is a megcsalt férjen, a féltékeny feleségen, a csapodár szolgálón viccelődtek. Nem tudjuk magunkat nem felismerni ezekben a bohózatokban. Fontos dologról, ha úgy tetszik, a kémiáról van szó, a hormonok játékáról, és arról, hogy van az intellektus, de azért az ösztönök, az érzelmek erősen befolyásolják és meghatározzák az életünket, mozgatórugóként ott van az ember nembeli hovatartozása... Ádám Ottó volt a mesterem, ő azt mondta, próbáljunk mindig olyan előadást rendezni, amiről legalább a buszmegállóig beszélnek az emberek. Ezt adta munícióként az életre, a rendezői pályára. Nem akarom elkiabálni, de úgy érzem, ez most így lesz.

Erről gondoskodik Pap Lujza, Nagy Péter, Urházy Gábor László, Kricsár Kamill, Kovács Olga, Ligeti Kovács Judit, Kiss Ernő, Tisza Anita, Balogh Tamás, Mester Edit, Wellmann György, Andics Tibor, Lőrincz Nikolett, Mihály Péter és György János. A díszletet Rajzoldy Gergely, a jelmezeket Varjas Zsófia tervezte.

- Az alapsztori remek, félreértések és félrelépések...

- Feydeau ebben zseniális. Kisujjában voltak a nagy elődök a görögöktől kezdve Goldonin át Moliere-ig. Hihetetlenül inspiratív korban élt, 1865-ben született, 1921-ben halt meg. Művészettörténeti, tudománytörténeti szempontból is izgalmas időszak volt a századforduló, a XX. század kezdete. Ebben a darabban is kifigurázza az újgazdag réteget, a sznobot, aki megvesz egy Degas-t, mert hallja, hogy divatos festő... Saját korának is tükröt tart, de azt hiszem, ezek a típusok örökéletűek: a görögök is a megcsalt férjen, a féltékeny feleségen, a csapodár szolgálón viccelődtek. Nem tudjuk magunkat nem felismerni ezekben a bohózatokban. Fontos dologról, ha úgy tetszik, a kémiáról van szó, a hormonok játékáról, és arról, hogy van az intellektus, de azért az ösztönök, az érzelmek erősen befolyásolják és meghatározzák az életünket, mozgatórugóként ott van az ember nembeli hovatartozása... Ádám Ottó volt a mesterem, ő azt mondta, próbáljunk mindig olyan előadást rendezni, amiről legalább a buszmegállóig beszélnek az emberek. Ezt adta munícióként az életre, a rendezői pályára. Nem akarom elkiabálni, de úgy érzem, ez most így lesz.

Erről gondoskodik Pap Lujza, Nagy Péter, Urházy Gábor László, Kricsár Kamill, Kovács Olga, Ligeti Kovács Judit, Kiss Ernő, Tisza Anita, Balogh Tamás, Mester Edit, Wellmann György, Andics Tibor, Lőrincz Nikolett, Mihály Péter és György János. A díszletet Rajzoldy Gergely, a jelmezeket Varjas Zsófia tervezte.

- Feydeau ebben zseniális. Kisujjában voltak a nagy elődök a görögöktől kezdve Goldonin át Moliere-ig. Hihetetlenül inspiratív korban élt, 1865-ben született, 1921-ben halt meg. Művészettörténeti, tudománytörténeti szempontból is izgalmas időszak volt a századforduló, a XX. század kezdete. Ebben a darabban is kifigurázza az újgazdag réteget, a sznobot, aki megvesz egy Degas-t, mert hallja, hogy divatos festő... Saját korának is tükröt tart, de azt hiszem, ezek a típusok örökéletűek: a görögök is a megcsalt férjen, a féltékeny feleségen, a csapodár szolgálón viccelődtek. Nem tudjuk magunkat nem felismerni ezekben a bohózatokban. Fontos dologról, ha úgy tetszik, a kémiáról van szó, a hormonok játékáról, és arról, hogy van az intellektus, de azért az ösztönök, az érzelmek erősen befolyásolják és meghatározzák az életünket, mozgatórugóként ott van az ember nembeli hovatartozása... Ádám Ottó volt a mesterem, ő azt mondta, próbáljunk mindig olyan előadást rendezni, amiről legalább a buszmegállóig beszélnek az emberek. Ezt adta munícióként az életre, a rendezői pályára. Nem akarom elkiabálni, de úgy érzem, ez most így lesz.

Erről gondoskodik Pap Lujza, Nagy Péter, Urházy Gábor László, Kricsár Kamill, Kovács Olga, Ligeti Kovács Judit, Kiss Ernő, Tisza Anita, Balogh Tamás, Mester Edit, Wellmann György, Andics Tibor, Lőrincz Nikolett, Mihály Péter és György János. A díszletet Rajzoldy Gergely, a jelmezeket Varjas Zsófia tervezte.

- Feydeau ebben zseniális. Kisujjában voltak a nagy elődök a görögöktől kezdve Goldonin át Moliere-ig. Hihetetlenül inspiratív korban élt, 1865-ben született, 1921-ben halt meg. Művészettörténeti, tudománytörténeti szempontból is izgalmas időszak volt a századforduló, a XX. század kezdete. Ebben a darabban is kifigurázza az újgazdag réteget, a sznobot, aki megvesz egy Degas-t, mert hallja, hogy divatos festő... Saját korának is tükröt tart, de azt hiszem, ezek a típusok örökéletűek: a görögök is a megcsalt férjen, a féltékeny feleségen, a csapodár szolgálón viccelődtek. Nem tudjuk magunkat nem felismerni ezekben a bohózatokban. Fontos dologról, ha úgy tetszik, a kémiáról van szó, a hormonok játékáról, és arról, hogy van az intellektus, de azért az ösztönök, az érzelmek erősen befolyásolják és meghatározzák az életünket, mozgatórugóként ott van az ember nembeli hovatartozása... Ádám Ottó volt a mesterem, ő azt mondta, próbáljunk mindig olyan előadást rendezni, amiről legalább a buszmegállóig beszélnek az emberek. Ezt adta munícióként az életre, a rendezői pályára. Nem akarom elkiabálni, de úgy érzem, ez most így lesz.

Erről gondoskodik Pap Lujza, Nagy Péter, Urházy Gábor László, Kricsár Kamill, Kovács Olga, Ligeti Kovács Judit, Kiss Ernő, Tisza Anita, Balogh Tamás, Mester Edit, Wellmann György, Andics Tibor, Lőrincz Nikolett, Mihály Péter és György János. A díszletet Rajzoldy Gergely, a jelmezeket Varjas Zsófia tervezte.

Erről gondoskodik Pap Lujza, Nagy Péter, Urházy Gábor László, Kricsár Kamill, Kovács Olga, Ligeti Kovács Judit, Kiss Ernő, Tisza Anita, Balogh Tamás, Mester Edit, Wellmann György, Andics Tibor, Lőrincz Nikolett, Mihály Péter és György János. A díszletet Rajzoldy Gergely, a jelmezeket Varjas Zsófia tervezte.

Erről gondoskodik Pap Lujza, Nagy Péter, Urházy Gábor László, Kricsár Kamill, Kovács Olga, Ligeti Kovács Judit, Kiss Ernő, Tisza Anita, Balogh Tamás, Mester Edit, Wellmann György, Andics Tibor, Lőrincz Nikolett, Mihály Péter és György János. A díszletet Rajzoldy Gergely, a jelmezeket Varjas Zsófia tervezte.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!