Hírvilág

2016.01.06. 16:08

Mire használják a világhálót?

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézete legutóbbi, tavaly októberi konjunktúraelemzésében felmérte a vállalkozások internethasználati szokásait is.

Hajdu Péter

Az elemzésben összesen 3187 magyarországi vállalat vett részt. A megkérdezett cégek legnagyobb része, 69,9 százaléka 10 fő alatti mikrovállalkozás volt. A kisvállalkozások aránya 17,7 százalék, a közép- illetve nagyvállalatoké pedig összességében 12,4 százalék volt.

A gazdaságkutatók megállapították, hogy a vállalkozások az internetet leginkább ügyintézésre (94,6%), ügyfelekkel való e-mailezésre (91,5%), továbbá piaci folyamatokról és jogszabályokról való tájékozódásra (89%) használják.

Saját honlappal a vállalkozások alig több, mint fele 55,4 százaléka rendelkezik. Ez a viszonylag alacsony arány a felmérésben résztvevő 10 fő alatti vállalatok magas arányának (70%) volt tulajdonítható. A saját honlap üzemeltetése nem csak a vállalkozások nagyságával, de a külföldi tulajdonhányaddal, illetve az exporthányaddal és az ágazati hovatartozással is összefügg. A legnagyobb arányban a részben vagy egészben külföldi vállalatok (74,2 %, 74,8 %) rendelkeznek saját honlappal, illetve az exportra (is) termelő vállalatok (82,4 %, 75,2 %). Ágazati megoszlásban, az iparban (74,2 %) illetve az idegenforgalom (71,8 %) területén tevékenykedő vállalkozások rendelkeznek saját honlappal.

További kirívó különbségeket találtak a termék vagy szolgáltatás reklámozása tekintetében, és azok között a cégek között, amelyek az üzleti partnerek, illetve beszállítók keresésére és a toborzásra is használják az internetet. Termék vagy szolgáltatás reklámozására legnagyobb arányban kis és közepes (58,3 %, 59,4 %), illetve a nagy vállalatok (59,6%) veszik igénybe az internetet, ágazat szerint pedig az idegenforgalommal foglalkozók (68,2 %). Az exporthányadot tekintve pedig a kisebb, részben exportáló vállalatok aránya a legmagasabb (66,3 %). Üzleti partnerek keresésére a nagyvállalatok használják leginkább a világhálót. Az ágazati megoszlás szerint az ipari vállalatok vannak az élen, kevéssel a kereskedelem és az idegenforgalom előtt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!