Hírek

2016.11.15. 12:28

Rövid ideig tartott az öröm - Olvasónk kálváriája a üvegkerámia tűzhelylappal

Zalaegerszeg – Csak pár napig örülhetett a vadonatúj üvegkerámia tűzhelylapjának zalaegerszegi olvasónk. A szerkezet egyszer csak jól hallható roppanással jelezte, nem bírja a munkát: a kerámialap elrepedt.

Arany Gábor

– Gázfőzőlapot cseréltünk ki elektromosra, mert ez szebb, könnyben tisztán tartható. Augusztus végén vettük, talán egy hete volt nálunk, legfeljebb kétszer használtuk – idézte fel Horváth László. – Akkor a kerámialap alig észrevehetően felpúposodott, ez csak a fénytörésben látszott, aztán megrepedt. Szerintem nem jól hőkezelték, ezért keletkezett benne feszültség, amit a lap nem bírt. Visszamentünk a boltba, az egerszegi Euronicsba, ahol közölték, nem cserélik ki, de mert garanciális a készülék, forduljunk a szervizhez. Az Orczy látja el ezeket a készülékeket, jött is a szakember, aki azonnal kijelentette, nem érvényes a garancia, mert törött a lap. Szakvéleményt tud adni, de azért hétezer forintot kell fizetni, anélkül viszont nem lehet reklamálni a gyárnál –  osztotta meg a történet következő fejezetét Horváth László, aki úgy döntött, nem fizet olyan véleményért, amivel nem is ért egyet.

Fotó: Arany Gábor

Telefonálásba, levelezésbe kezdett, de nem jutott eredményre ezért úgy gondolta, hogy történetét megosztja a nyilvánossággal is.

A panasz miatt kerestük mi is a szervizt, amelynek tulajdonosa, Szabó András a három hétig visszhang nélkül maradt levelünk ismételt elküldését követően reagált telefonon. Közölte, ebben az esetben a gyártóval kell felvenni a kapcsolatot. Írtunk a Whirlpool Magyarország Kft.-nek is, egyebek mellett arra voltunk kíváncsiak, miért kerül a szakvélemény pénzbe és mi az eljárás abban az esetben, ha a vevő nem fogadja el a szerviz megállapításait. Az ügyfélszolgálat is csak három hét elteltével válaszolt, miután nekik is megismételtük levelünket. Válaszukban azt írták a jótállási időszakban is kell kiszállási díjat fizetni, ha a termékkel felmerült probléma nem garanciális, nem gyártási eredetű és nem hibás a termék. Ha az ügyfél a szerviz megállapítását nem fogadja el, fordulhat Whirlpool panaszkezelési osztályához és ha ott sem talál meghallgatásra, akkor a békéltető testületnél vagy a fogyasztóvédelmi hatóságnál keresheti igazát. Közölték, gyártóként minden panasszal foglalkoznak, ha a vásárló őket is megkeresi. Véleményük szerint a kerámia vagy edzett üveg felületű főzőlapoknál előforduló törés, repedés külső fizikai behatás következménye. Ha ezt vitatja a vevő, akkor külső szakértő vizsgálatát kérheti, de ennek költségét is fizetnie kell, ha az nem gyártói hibát állapít meg.

Időközben megérkezett Horváth Lászlóhoz az Euronics ügyfélszolgálatának levele is. Ebben azt írják, hogy a szerviz szakvélemény alapján a termék sérülését hősokk okozta. Ennek oka lehet, hogy a főzőlapot előre felhevítették és arra hideg edényt tettek, illetve okozhatta a főzésre használt edény hibája, hogy az alja homorú volt. Ily módon szerintük a törés a nem rendeltetésszerű használat miatt keletkezett, ezért a készüléket garanciában nem javítják nem cserélik.

A levélhez csatolták az a használati utasítás, amit egyébként a boltban anno a vevő is megkapott. Abban semmiféle utalás nincs arra nézve, hogy a nem sík fenekű fazék használata - az energiaveszteségen kívül - bármi veszélyt jelentene. (Egyébként Horváth Lászlóék fazekai indukciós főzőlapon is használható minőségűek.) Tény, mellékeltek pluszban egy termékleírási lapot is. Ez azonban nem része a használati utasításnak, csak az interneten érhető el, program chart néven. Ebben valóban szerepel, hogy a kerámialap megsérülhet ha nem teljesen sima felületű (sic!) az edény alja, illetve ha zománcozott...

Horváth Lászlóék megint visszatérnek a gázfőzőlap használatára, de most másik márkát és boltot választanak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!