2014.03.24. 16:30
Ha nem ad vissza a gép
Zalaegerszeg - Egyik olvasónk sms-ben reklamált amiatt, hogy a parkolóautomata nem adott vissza neki pénzt.
Az üzenet küldője azt kifogásolta, hogy az automata egyáltalán nem volt alkalmas arra, hogy a pénzből visszaadjon. Amennyit bedobott, annak megfelelő időtartamra kapott jegyet, rövidebb időre váltani nem volt lehetősége.
A Városgazdálkodási Kft. parkoló ágazatának vezetője, Koválcsik Miklós elmondta: a városban egyetlen automata működik, amely nem képes pénzt visszaadni, a zsinagóga melletti. Az összes többi használatakor be lehet állítani a parkolási időt. Ha a sofőr több érmét dob a jegykiadóba, mint amennyit a tervezett parkolás indokol, akkor a kezelőgombok segítségével csökkentheti a várakozási időt, s a többlet pénzt visszakapja. Ha nem változtat a beállításon, akkor a bedobott összeghez igazítja a gép a parkolás időtartamát.
Nagyobb forgalom esetén előfordulhat, hogy az automata visszajárót tároló tubusából kifogy valamelyik címletű érme, s a pótlásáig a gép nem tud visszaadni. Ilyenkor (ha több pénzt dob be a sofőr, mint amennyiért parkolni szeretne) a következő felirat jelenik meg: „nincs visszpénz törlés/kiadás?" Tehát a készülék jelzi, hogy nem tud visszaadni, s felajánlja a választás lehetőségét.
A fizető parkolással kapcsolatban arról is érkezett kérdés, hogy használhatók-e még a papír órák, amelyeket ki lehetett tenni a kocsiba (beállíítva a megállás idejét), ha maximum öt percre parkoltunk le. Ilyenkor jegy nélkül lehetett várakozni. Sokaknak még megvan az órájuk, de ne használják: a VG Kft.-től megtudtuk, hogy már régóta nem fogadják el. Jogszabályváltozás áll a háttérben, magyarázta Koválcsik Miklós: most arra van öt perc, hogy visszaérjünk a jegyvásárlásból. Ha közben megbüntetne a parkolóőr, akkor 8 napon belül bemehetünk az ügyfélszolgálati irodába, s kérhetjük a büntetés törlését, de az önkormányzat rendelete szerint havonta csak egy alkalommal.