Hírek

2013.11.14. 06:25

Hajléktalanok Zalaegerszegen

Zalaegerszeg - A hidegre fordult időjárás miatt napról napra többen érkeznek a zalaegerszegi éjjeli menedékhelyre. A gondozási központ felkészült a télre, minden rászorulót befogad - közölte a Hajléktalanok Átmeneti Gondozási Központjának szakmai vezetője az MTI-vel.

Kardos Ádám elmondta, az Emberi Erőforrások Minisztériuma pályázatán nyert forrásból a népkonyhai ellátás mellett kenyeret, tartós élelmiszert, forró teát, gyümölcsöt osztanak szét, gyógyszerkészítményeket, fertőtlenítőszereket, fagyás ellen kötszereket, hálózsákokat, pokrócokat biztosítanak a rászorulóknak

Az éjjelei menedékhelyen - amely már a nyári időszakban is 150 százalékos kihasználtsággal működött - ötven hajléktalant tudnak befogadni. Novembertől hússzal bővítették a helyek számát, és krízishelyzetben a nappali melegedőben is biztosítanak éjszakai fekvőhelyeket a rászorulóknak.

A 20 személyes nappali melegedőt naponta 35-40 ember veszi igénybe, az "utcás ügyfelek" részéről viszont a téli időszakban igény lenne arra, hogy könnyebben elérhető távolságban (a gondozási központ a nyugati városrészben működik) is menedéket találjanak - mondta el a szakmai vezető, hozzátéve, hogy az utcai szolgálat nagyjából 200, lakhatásra alapvetően nem alkalmas, hegyi területen élő ember ellátásáról gondoskodik. A hajléktalanok közül sokan önkényes lakásfoglalók, többnyire bontásra ítélt ingatlanokban, feltört hegyi pincékben húzzák meg magukat - ismertette a hajléktalanok helyzetét Kardos Ádám.

Ellátásukról elmondta, novembertől megkezdődött a 24 órás krízisellátás. Tavaly 110 helyszínre riasztották a krízisautót. A Nyugat-Dunántúlon 24 órás diszpécserszolgálat működik, koordinálják az utcai szolgálat munkáját, a bejelentések alapján felkeresik a rászorulókat, és ha szükséges, a polgárőrséggel együtt megszervezik az ellátást, fedélhez juttatják a rászorulókat.

Az elmúlt másfél évtizedben egyetlen hajléktalan sem szenvedett fagyhalált Zala megyében, valamennyi krízisesetben segíteni tudtak. Mindebben nagy szerepe volt a lakosságtól kapott információknak, bejelentéseknek, amelyre a diszpécserszolgálat (06-92) 323-000-s telefonszámán továbbra is számítanak - hangsúlyozta a gondozási központ szakmai vezetője.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!