2014.08.08. 11:19
Staféta Godina Mónikával
Sipos Anna Godina Mónikának adta a stafétát, azt kérdezve, miként hatnak a gyerekekre a mondókás játékok?
– A rövid, ritmikus mondókák, dajkarímek egyszerre szórakoztatják, tanítják, nevelik a gyermeket, a szülői testközelség pedig érzelmi biztonságot ad mindehhez – kezdi a gyógytornász. – A mondóka dallama, ritmusa határozottan elválik a mindennapi beszédtől, segíti a gyermek figyelmének összpontosítását, a külvilág zajaitól való differenciálást, a beszédészlelést, beszédértést és a hallási figyelem alakulását. A mondókák éneklésével kiválóan fejleszthető a ritmusérzék, a zenei képesség. A szöveg sokszor nevez meg testrészeket, mozdulatokat, munkafolyamatokat, ezzel a gyermek saját magáról és a külvilágról szóló ismeretit, szókincsét, memóriáját bővíthetjük.
Fotó: Katona Tibor
Az ölbeli mozgatással fejlődik a gyermek mozgás- és térérzékelése, alakul a testsémája, egyensúlyozó képessége. A legtöbb dajkarím valamilyen csattanóval ér véget: csiklandozással, simogatással, orrcsavarintással, ami megnevetteti a gyermeket. Játsszunk hát mondókás játékot, énekeljünk gyermekünknek, akkor is, ha úgy gondoljuk, hamis a hangunk. Higgyük el, a gyermeknek a szülei hangja a legszebb!
A stafétát Hadászi Ágnesnek adta át, azt kérdezve, mi a KoroKan masszázs lényege?