Frissen Zalából

2021.05.07. 10:00

Osztrák gép dolgozik az új pályaszakaszon Kistolmácsnál

Befejezéséhez közeledik a Zalaerdő Zrt. vasútépítési projektje, a Mura Programban zajló beruházás egyik utolsó elemét végzik a napokban a falu közelében.

Gyuricza Ferenc

Egykor kézi munka volt a krampácsolás, de ma már korszerű gépek végzik el a feladatot Fotó: Gyuricza Ferenc

Mint azt korábban már többször is megírtuk: a Mura Program részeként, a Zalaerdő Zrt. gondnokságában jelentős fejlesztési munkálatok kezdődtek a Csömödéri Állami Erdei Vasút egyes szakaszain. Ezek legjelentősebbje az a vonalhosszabbítás, amelynek köszönhetően Kistolmács térségében közel egy kilométeres szakasszal bővül a már meglévő vasúti pálya, s így a jövőben a szerelvények már elérhetik a mind fontosabb idegenforgalmi célpontnak számító dél-zalai települést, vagyis a járatok végállomása közvetlenül a tó partja mellé kerül át.

- Maga a vasútépítés az utolsó eleme annak a beruházássorozatnak, amelyet a Mura Programban valósít meg a Zalaerdő Zrt. – mondta Gál Károly vagyongazdálkodási osztályvezető.

Egykor kézi munka volt a krampácsolás, de ma már korszerű gépek
végzik el a feladatot Fotó: Gyuricza Ferenc

– Jelenleg már a nagygépes vágányszabályozás zajlik, amely a végleges sín- és vágányprofil kialakítását biztosítja – folytatta Gál Károly. – Ez egy olyan teljesen automatizált gépi munka, ami a széles nyomsávú vasútvonalakon már régóta nem újdonság, nálunk azonban ilyen szabályozás még nem volt. Most egymással párhuzamosan két helyszínen is zajlik: Pördeföldén, ahol két kilométeres szakaszt újítunk fel, egy régi MÁV-gép dolgozik; Kistolmácsnál pedig az osztrák Swietelsky cég egyik korszerű eszköze végzi a tevékenységet.

Gál Károly azt is elmondta, hogy gyakorlatilag az egykor kézzel végzett krampácsolást váltja fel ez a gépi tevékenység. A munkafolyamat során a modern gép automata módon szintez, mellette tömöríti a bazaltágyazatot, illetve gyönyörű profilt is biztosít a vágánynak. Ezzel jelentősen javul majd a vasútvonalon közlekedő szerelvények gurulási komfortja, miközben növekszik a közlekedésbiztonság is.

Ez a vágányszabályozás pedig gyakorlatilag a pályatest építésének végét jelenti, így annak befejezése után már be is nyújthatják a használatbavételi engedélykérelmet. Így akár az is elképzelhető, hogy a nyári szezonban már az új végállomásig utazhatnak a kis­vasúton közlekedők.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában