Tizenhatodik alkalommal rendezték a versenyt

2019.04.29. 11:00

Kovács Bálint első lett a személyautósok között a Középiskolás Közlekedésbiztonsági Kupán

Hivatásos sofőrök számára is komoly próbatétel lett volna az a feladatsor, amit középiskolás diákoknak kellett megoldaniuk az Autóklub budapesti vezetéstechnikai pályáján.

Arany Gábor

Kovács Bálint az I. helyezés oklevelével, serlegével Fotó: A szerző

Idén tizenhatodik alkalommal rendezték meg a kerékpáros, segéd-motorkerékpáros és személyautós kategóriában a Középiskolás Közlekedésbiztonsági Kupát, amelynek országos döntőjében a személyautó-vezetők között Kovács Bálint végzett az élen.

A zalaegerszegi Szakképzési Centrum Munkácsy Mihály Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája 17 esztendős diákja fiatal kora ellenére komoly járművezetői múlttal rendelkezik, ahogy ez szavaiból rögvest kitűnt. Már egészen kis korában megmutatkozott a gépek, járművek iránti vonzalma. Alig 10 éves lehetett, amikor alkalma nyílt beülni egy kombájn vezetőfülkéjébe és a szerkezet azonnal rabul ejtette. Még általános iskolába járt, amikor kipróbálhatta a traktor vezetését, ekkor már biztosan tudta, a járművek világába vezet a pályája. Így aztán a zalaegerszegi-andráshidai Öveges József Általános Iskola nyolcadik osztálya után a Munkácsy szakgimnáziumának autószerelői szakát választotta, bár sikerült a felvételije a Zrínyi -gimnáziumba is.

– Néhányan csodálkoztak a döntésemen, de nem bántam meg, jó a közösség, jól érzem magamat az iskolában és a gyakorlati oktató helyemen is – mondta a 11. H osztályba járó Bálint, akiről volt gépjárműoktatója, az iskola igazgatója, Németh Dezső elmondta, kiváló tanulmányi eredményei mellett a közösség meghatározó személyisége, akire mindenben lehet számítani.

Kovács Bálint az I. helyezés oklevelével, serlegével Fotó: A szerző

A fiatalember jövőre érettségizik, tervei között továbbtanulás, mérnöki diploma szerepel, a felvételihez már le is tette németből a középfokú nyelvvizsgát.

Bálint 14 évesen segéd-motorkerékpárhoz szerzett vezetői engedélyt, két évvel később pedig a traktorra is megvolt a papír, így nyaranta már a munkagép volánját forgatva dolgozhatott, s jutott így keresethez is. Ezek után természetesen a B kategóriás jogosítvány sem maradhatott el. Kilencedikesként a közlekedésbiztonsági kupán még a segéd-motorkerékpárosok között indult, de idén már nem volt kérdés, hogy a személyautós kategóriában próbálkozik. A megyei döntőt megnyerve jutott be az országos megmérettetésre, aminek a gyakorlati részét az újpesti vezetéstechnikai pályán tartották. Az összes feladatot nem sorolva elegendő egyet megemlíteni. A 36-38 km/órás sebességhatárt betartva kellett felhajtani a vizes felületű pályára, ahol a rántópad kitérítette az autó hátulját. Az oldalra kitörő gépkocsit újra egyenesbe hozva két, váratlanul feltörő vízfal között kellett átsuhanni, az utána felbukkanó harmadik vízfalat pedig kikerülni. Emellett a tolatva szlalomozás, és a különböző precíziós manőverek szinte rutinműveletnek számítottak. A szabályossági feladatokat a fővárosi forgalomban teljesítette, az elméleti kérdéssor pedig a KRESZ-vizsgával volt egyenértékű.

Az összesítésben a kategória húsz versenyzője között Kovács Bálint végzett az élen. Horváth László rendőr alezredes, a megyei baleset-megelőzési bizottság titkára elmondta, a verseny előtti két hét gyakorlással telt a diákokkal. A kerékpárosoknál Horváth Krisztián a 13., a segédmotor-kerékpárosok között, Pummer Gábor a 15., míg a zalai csapat összesítésben a 6. helyet érte el.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában