Soha ennyi siker nem volt még

2018.06.13. 17:00

A kanizsai zeneiskola növendékei közül ketten a Virtuózokon is indultak

A 2017/18-as tanévet különösen szép sikerekkel zárta a Farkas Ferenc Zene- és Aranymetszés Alapfokú Művészeti Iskola. A kedd esti tanévzárón számos díjat is átvehettek a diákok közül a legjobbak.

Horváth-Balogh Attila

A tanévzáró ünnepség kitüntetettjei; a kép jobb szélén Baráth Zoltán igazgató látható, aki joggal büszke a gyerekek és valamennyi kolléga idei teljesítményére Fotó: Szakony Attila/Zalai Hírlap

Kimagasló eredmények

Baráth Zoltán, az intézmény igazgatója lapunknak elmondta: immár 25. éve vezeti az iskolát, de az elmúlt évtizedekhez, évekhez viszonyítva még soha nem értek el a diákok és felkészítő tanáraik a mostanihoz hasonló kimagasló eredményeket.

A 2017/18-as tanévben 9 akkreditált versenyhelyezés, 2 nemzetközi versenyeredmény, 33 regionális versenyhelyezés, 27 megyei versenyeredmény és 2 Virtuózok-induló reprezentálja iskolánk teljesítményét. A legmagasabb, akkreditált versenyek tekintetében több, mint négyszeres az emelkedés az előző tanévhez képest. A Virtuózok tehetségkutató versenyen 2 fő indult, Szente Tamás a tévéválogatóba, Vanyó Karsa pedig a középdöntőbe került, ahol közönségdíjas lett.

A tanévzáró ünnepség kitüntetettjei; a kép jobb szélén Baráth Zoltán igazgató látható, aki joggal büszke a gyerekek és valamennyi kolléga idei teljesítményére Fotó: Szakony Attila/Zalai Hírlap

Rengetegen vannak

Baráth Zoltán jelezte: rendkívül hosszú listában lehetne csak felsorolni a kiváló tanulmányi eredményeket elért növendékek és felkészítő tanáraik neveit. Sajnos, erre nincs módunk és lehetőségünk, ezért e cikk keretein belül „csak” a tanévzáró ünnepségen díjat átvevők és pedagógusaik neveinek közlésére vállalkozhatunk.

- A tantestület több éven keresztül folyó kiemelkedő munkájáért, regionális és országos versenyeredményeiért, az iskolai együttesekben történő kiemelkedő munkájáért, illetve kiemelt városi rendezvényeken való magas számú és minőségi részvételéért Farkas Ferenc Díjban részesítette Balázs Enikőt, Marics Borbálát és Szente Tamást. A Kanizsai Zeneiskoláért Alapítvány felajánlása és a tantestület javaslata alapján Vivace Díjat kapott – elsősorban az együttesekben történt kiemelkedő munkáért – El-sayed Jázmin, Tálos Gergő, Jánoki Georgina, Lukács Anna, valamint Kovács Marcell. Ifjú Tehetség Díjat érdemelt ki Vanyó Karsa, Kéthelyi Gergely, Kéthelyi Anna, Tatár Ádám és Proszenyák Gergő. Ők alapfokú tanulmányaik közepén mindannyian kiemelkedő eredményeket értek el. Tiszteletbeli növendék címben részesült Takács Borbála és El-sayed Tamer, akik szülőként kiemelkedő munkát végeztek a tanévben az intézmény érdekében. S azokról se feledkezzünk meg, akik művészeti vonalon folytatják tovább tanulmányaikat: 8-an nyertek felvételt középfokú művészeti képzésre, hangszeres, ének, vagy táncművészeti területre.

Ezek a mérhető eredmények, de van másféle szempont is, ami nem kisebb jelentőségű.

- Növendékeink 80 százalékát teszik ki azok, akik ugyan nem lesznek versenygyőztesek, de a művészetoktatás segítségével lehetőséget kapnak arra, hogy életüket kiteljesíthessék – folytatta Baráth Zoltán. – A művészetek tanulása során hamar kiderül, hogy a legtöbb gyermek valamilyen testi, – kéz-, vagy ujjmerevség, gerinc-, láb-, esetleg tartásbeli merevséggel kezdi nálunk tanulmányait. Ezek gyakran lelki gátlásokkal, problémákkal társulnak. Az a csodálatos, hogy a gátlások, s egyben a lelki problémák feloldása a művészeti tevékenység során eredményesebben történik, mint bármi más által. Ez az egyik legfontosabb pedagógiai célunk, lehetőségünk. Lehet, hogy a merevség először lelki úton mutatja meg magát. Ilyen például a szereplési pánik, az átlagosnál nagyobb izgalom, a lemerevedés. Ennek feloldása, ha végiggondoljuk a következményeket, óriási jelentőségű, ami a köznapi életre is nagy hatással van. A sikeres feloldás azonnal visszajelzést ad növendékeinknek. Rendkívüli módon megnő a teljesítmény, fokozódik a motiváció. Erről tanúskodnak azok a növendékeink, akik végigjárják a 12 évfolyamot, több tárgyat is kipróbálnak, vagy akár az érettségi évében is tisztességgel elvégzik a tananyagot. Ezek a növendékek érzik, tapasztalják a művészeti tárgyak tanulásának fontosságát. Tapasztalják azt, nemhogy hátráltatja, de inkább segíti őket a művészeti tárgyak művelése a közismereti tárgyak tanulásában, a vizsgákban.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában