motoros kalandok

2021.01.16. 14:00

A mesés szurdokvölgy, a Békás-szoros

Úgy terveztem, Léka vára lesz a következő kedves emlék, ám napok óta a Békás-szoros körüli bírósági döntéstől hangos a sajtó. A Ploiesti Táblabíróság elutasította a Hargita megye és Gyergyószentmiklós által benyújtott perújítási kérelmet, ezzel véglegessé vált a Gyergyószentmiklós és Almásmező (Bicaz Chei) határperében hozott jogerős ítélet, amely a Neamt megyei félnek juttatta Románia egyik leglátványosabb szurdokvölgyét. Ezért legyen most ez a rész a Nagyhagymás Nemzeti Parké.

Mozsár Eszter

Visszanézve a videót, újra torkomban dobog a szívem a felidézett, fenséges szurdokvölgy látványa miatt, aztán szomorúság vegyül a visszaemlékezésbe.

A Keleti-Kárpátok legszebbjét 2018 augusztusában láttuk. Apró kis hangyák voltunk a többi autós és motoros hangya között. (Mikor ezt írom, érdekességképp épp egy hangya jelent meg, valószínű a íróasztalon álló cserép agglegénypálma az otthona, többször meglátogat munka közben) :)

A Békás-patak völgyében 5 kilométer hosszan kígyóztunk. A szorosnak három nevezetes része a Pokol kapuja, a Pokol tornáca és a Pokol torka.

A 2-300 méter magas sziklafalak Európa természeti ritkaságai közé tartoznak. A völgy felett igazi sziklatorony, az Oltárkő 1154 méterre magasodik fölénk. A hegymászóknak és kirándulóknak igazi paradicsom, nem különben a motorosoknak. A csúcsra egyébként először brassói alpinisták jutottak fel 1934-ben. A szoros egyetlen ismert barlangja, a Hóvirág-barlang.

Az utat végigszegélyezik az árusok, legtöbbjüknél kerámiák és szőttesek. A Békás-patak partján természetesen egy csoportképet is készítettünk. Gyergyószentmiklós felől érkeztünk, arra is mentünk vissza, hogy a nap végén megnézzük a Madarasi Hargitát. De az már egy másik történet.