Egyéb

2011.11.18. 10:12

Ritka jószág: Toyota Supra Turbo (galériával)

Az 1990-es évjáratú tűzpiros Toyota Supra Turbót újonnan még a máltai kulturális miniszter hajtotta, majd öt évig egy budapesti udvaron sínylődött. Ám amióta Süle Balázs vette kezelésbe a sportautót, szebb mint újkorában.

Benedek Bálint

- Gyermekkoromban nekünk már volt Supránk, de mivel nem ideális családi verda, édesapám megvált tőle - kezdte Balázs. - Nem tagadom, én akkor beleszerettem, s eldöntöttem, amint felnövök, szeretnék egy ugyanolyat. A fizetésemből mindig félretettem, s a világhálón vadászatot indítottam a Toyota után.

A fiatal ekkor talált rá a tűzpiros, vagy ahogy ő hívja, a gyorsuló piros verdára. Hosszas alkudozás következett, majd jó egymillió forinttal olcsóbban sikerült megvennie.- Alapos mosást követően kiderült, hogy a fényezés szinte tökéletes állapotban van - folytatta Balázs. - A belső térre viszont ráfért az alaposabb takarítás. A kopott, elhasználódott bőrborítást áthúzattam, a műszerfalba DVD-s televíziót szereltem.

A Supra 3000 köbcentiméteres motorját is megpiszkálta kicsit a kanizsai autószerelő, így most már 298 lóerőt kell kordában tartania. Ami sportautó lévén nehéz feladat és előfordult, hogy 240-es sebességgel repesztett vele. Ezt a tempót nem nehéz elérni, ugyanis az 1690 kilogramm súlyú autó közel 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

- Vegyes használatban átlagos sebességnél, így télen 10-12 literes fogyasztást mértem - folytatta Süle Balázs. - Ha viszont kicsit jobban rálépek a gázpedálra, akkor ez 20-25 literre is felugorhat. Még ez sem érdekel, úgy osztom be a pénzemet, hogy a kocsira mindig maradjon. Imádom, hogy a teteje levehető, s akkor kabrióként használhatom.

Balázs hozzátette: a nagy méretekkel rendelkező álomautó akár az amerikai utakon is megállná a helyét. Ebből a típusból készült a tengerentúli piacra is, de mégis inkább Európában hódított.

- Nem csak Zala megyében, de Magyarországon is ritkaságnak számít a Toyota Supra, ezért még büszkébb vagyok az autómra - fűzte hozzá a fiatal. - Sokat dolgoztam érte, tehát szeretném sokáig kényeztetni, s vigyázni rá, de néha azért jól megkergetem, hiszen a motor hangja is teljesen lenyűgöz.

- Nem csak Zala megyében, de Magyarországon is ritkaságnak számít a Toyota Supra, ezért még büszkébb vagyok az autómra - fűzte hozzá a fiatal. - Sokat dolgoztam érte, tehát szeretném sokáig kényeztetni, s vigyázni rá, de néha azért jól megkergetem, hiszen a motor hangja is teljesen lenyűgöz.

TURBÓ ÉS BLOKKOLÁSGÁTLÓ 

A Toyota Supra Turbo 1987-ben gördült le a gyártószalagról, ez volt az első olyan modell, amelyet turbófeltöltôvel és blokkolásgátlóval láttak el. Egyes információk szerint a Toyota a Chevrolet Corvette ellenfelének szánta a Suprát, sôt reklámaiban gyakran a Corvett gyilkosaként tüntette fel a kocsit. A tízéves jubileum alkalmából átszabták az elsô és a hátsó fényszórókat. A modell gyártása 1999- ben végleg befejezôdött, de a japánoknál 2002-ig még kapható volt.  

Lóerő rovatunk további hírei itt!

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!