2019.03.27. 15:27
Az iPhone-on és az üveghegyen túl
Bár az iPhone még mindig az Apple pénzének a 63 százalékát adja, egyre több bevétel jön úgymond a mobilon kívülről.
Peking, 2019. március 23. Tim Cook, az Apple amerikai számítástechnikai cég vezérigazgatója elõadást tart egy pekingi gazdasági fórumon 2019. március 23-án.
Forrás: MTI/AP
Fotó: Ng Han Guan
Az iMac, az iPad Air, az iPad mini és az AirPod jelentős frissítéseket kapott, de a Hétfői Nagy Bejelentés, miszerint Az Apple a világ vezető tévészolgáltatója akar lenni, mégsem róluk, hanem elsősorban is az új, szoftveres szolgáltatásról szólt.
Mint a Statista alábbi diagramjából kiderül,
az Apple egyre többet kaszál
az úgynevezett szolgáltatási szegmensből: a 2018-as pénzügyi évben ez az ágazat 37 milliárd dollár bevételt ért el, amivel egyébként a második legtöbb jövedelmet hozza a cégen belül.
Mikor szolgáltatási szegmensről beszélünk, olyasmikről van szó, mint az Apple Music, az Apple Pay, az iTunes, az App Store, az iCloud és az Apple Care.
Vegyük szemügyre a „Services” oszlopot.
Míg a többi bevételi forrás nagyjából eldöcög, a szolgáltatások szárnyalnak: a tavalyi eredményük elérte az említett 37 milliárd dollárt.
A harapott almás cég vezetői azonban nem elégednek meg ennyivel: 2021-re azt tervezik, hogy 50 milliárd dollárt fog termelni a szegmens.
Borítóképen Tim Cook, az Apple vezérigazgatója (MTI/AP/Ng Han Guan)