Jó államot ígérnek: 17 ügyintézőt vettek fel a két zalai kormányablakba

Megkezdte működését a megyei kormányhivatal, s átadták hétfőn a két zalai ügyfélszolgálati irodáját. Az eddigi "rossz állam" helyett "jó államot" ígérnek. Történelmi pillanatnak nevezte Rigó Csaba kormánymegbízott a kormányhivatalok és az ügyfélszolgálati irodák működésének megkezdését, jelezte az ez alkalomból tartott sajtótájékoztatóján.

Péter Gyöngyi

A megyei kormányhivatal a közigazgatási hivatal bázisán jött létre, s tizenkét állami dekoncentrált szerv tartozik hozzá (a munkaügyi központ,  a fogyasztóvédelem, a mezőgazdasági szakigazgatási hivatal, az ÁNTSZ, a földhivatal, az egészség- és nyugdíjbiztosítási pénztár, a közlekedési hatóság, a területi igazságügyi hivatal, a munkaügyi és  a munkavédelmi felügyelőség, az oktatási hivatal). A zalai kormányhivatalnak nem  része a keszthelyi  örökségvédelmi hivatal, valamint a  kereskedelmi engedélyezési hivatal nagykanizsai mérésügyi és műszaki biztonsági hatósága. Az illetékességi területük  miatt máshová csatolták ezeket.


A beolvasztott szakigazgatási szervek szakmailag önállóak maradnak, de a gazdálkodást tekintve nem. A kormányhivatal (amely Zalában 710 fős szervezet lesz) közös költségvetésből működik, irányítását pedig hárman látják el: a kormánymegbízott politikai vezetőként, s rajta kívül egy főigazgató és egy igazgató.

Rigó Csaba a közigazgatási hivatal eddigi vezetőjét, dr. Sifter Rózsát terjesztette fel a főigazgatói posztra, kinevezése tizedikén várható. Rigó Csaba közölte, hogy december 31-i hatállyal lemondott zalaegerszegi önkormányzati tisztségeiről. Megtartotta azonban tagságát a közbeszerzések tanácsában és a regionális fejlesztési tanácsban, mert álláspontja szerint nem összeférhetetlenek kormánymegbízotti pozíciójával. Tájékoztatóján hangsúlyozta: az eddigi rossz állam, a kaotikus és bürokratikus közigazgatás helyett, amelyre jellemző volt az átláthatatlanság és a korrupció, jó államot akarnak, amely felelős, kiszámítható, stabil és bürokráciamentes. Ezt kell létrehozniuk 2013 végéig. H

étfőn felavatták a kormányhivatal naponta 8 és 20 óra között nyitva tartó, az egészségbiztosító épületében elhelyezett zalaegerszegi irodáját, ahol tízen dolgoznak. Rigó Csaba, dr. Sifter Rózsa, Manninger Jenő megyei közgyűlési elnök és Gyutai Csaba egerszegi polgármester vágta át a szalagot, majd Stróber László esperesplébános megáldotta a kormányablakot. A kanizsai kormányablakot is átadták, amely a munkaügyi központ Fő úti kirendeltségének épületében található. A szalagot Rigó Csaba kormánymegbízott, dr. Sifter Rózsa, Nagy Kálmán, a megyei közgyűlés alelnöke és Cseresnyés Péter polgármester vágta át, ezt megelőzően pedig Horváth Ottó, a kivitelező képviselője jelentette készre a beruházást.

A kormányablak szolgáltatásait a 14 órai avatásig 13 ügyfél vette igénybe.


Információk:
- A kormányablakok a hivatalos tájékoztató szerint saját hatáskörben egyelőre 13-féle ügyet intéznek. Ilyen például az egyéni vállalkozói tevékenység bejelentése vagy szüneteltetése, elektonikus térképmásolatot kérése, tulajdonilap-másolatot lekérdezése
- El lehet indítani az ügyintézést többek között gyes, anyasági támogatás, családi pótlék, gyermeknevelési támogatás és vállalkozói igazolvány igénylése esetén. A kérelmet továbbítják az illetékes szerveknek
- Míg véget nem ér a közigazgatás átalakítása (várhatóan 2013 végéig) a régi hivatalokban is intézhetők a felsorolt ügyek, mint hétfőn elhangzott: nem cél a meglévő ügyfélszolgálatok elsorvasztása 


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!