2009.11.01. 13:21
Az útfelújítás nem halogatható tovább
Három közútfejlesztéssel kapcsolatos módosító javaslatot nyújtott be a jövő évi költségvetési törvény tervezetéhez a Zala 4. számú választókerület egyéni parlamenti képviselője Nógrádi László.
A képviselő elmondta, a kormány az utóbbi húsz esztendő legveszélyesebb költségvetési tervezetét nyújtotta be a parlament elé, amelyben számos halaszthatatlan, fontos feladat elvégzésére nincs fedezet.
- Lenti térségében minimum három olyan út található, amelyek felújítása vagy fejlesztése nem halogatható tovább. A közlekedési infrastruktúrával nemcsak a térségben élők életkörülményeit tudjuk javítani, de a régi gazdasági versenyképességét is - magyarázta Nógrádi László, majd a konkrétumokról szólt.
Elmondta, hogy a módosító javaslatai közül az első a 86-os számú főútvonal zalai szakaszán található településeket elkerülő szakaszok megépítésére vonatkozik.
Indoklásában kitért arra, hogy az említett szakasz az észak-déli közlekedési folyosó legveszélyesebb része, ahol nemzetközi teherforgalomból adódóan ma már percenként 3-5 kamion halad keresztül.
Az érintett településeken Zalabaksán, Kálócfán, Kozmadombján és Zalalövőn élők szinte folyamatos életveszélyben vannak, amit tovább tetéz, hogy a kipufogógázok folyamatosan mérgezik az út menti veteményesek növényeit.
A képviselő ugyancsak módosító indítványban javasolta az M7-es autóút hiányzó második sávjának mielőbbi megépítését. Emlékeztetett rá, hogy a Tornyiszentmiklós és Letenye közötti gyorsforgalmi útszakaszt eredetileg kétszer két sávosra tervezték, ám a kiviteli munkák során az már csak fél autópályaként épült meg.
- Erre a közel húsz kilométeres szakaszra mind Szlovénia, mind Nagykanizsa felől négy sávos autópályán érkeznek a közlekedők - folytatta Nógrádi László.
A hirtelen leszűkülő út a legrutinosabb sofőröket is könnyen megzavarja, a sok baleset nyilván ennek is betudható. Mindezek, illetve a dinamikusan növekvő forgalom azt indokolják, hogy mielőbb meg kell kezdeni a munkálatokat.
Nógrádi László harmadik módosító javaslata a Lenti-Borsfa közötti út azon szakaszának felújítására vonatkozott, amelyen a Creaton Hungary Kft. cserépgyárait közelítik meg a kamionok, s emiatt annak állapota jelentősen megromlott.