Zalaegerszeg

2016.09.06. 19:05

Védjük a mérőórákat

A szabálytalan vételezések miatt a közműszolgáltatók által indított eljárások többsége megalapozottnak bizonyul.

Arany Gábor

Erre a következtetésre lehet jutni abból, hogy a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz (MEKH) benyújtott fogyasztói panaszok 70 százalékáról kiderül, a szolgáltató helyesen járt el. Erről is szó esett kedden a megyei kormányhivatalban tartott sajtótájékoztatón.

Ennek apropója volt, hogy a MEKH Óvja a mérőóráját címmel kiadványt jelentetett meg a fogyasztók tájékoztatására. Mint dr. Kolozsi Sándor, a hivatal fogyasztóvédelmi főosztályának vezetője elmondta, a hozzájuk érkező panaszok jelentős része a szolgáltató által megállapított szabálytalan vételezést, illetve a kiszabott magas összegű kötbért kifogásolja. A hivatal tapasztalata szerint a felhasználók nagy része nincs tisztában a villany- és a gázóra ellenőrzésével, cseréjével kapcsolatos szabályokkal, a szolgáltató és a fogyasztó jogaival és kötelezettségeivel. Éppen ezért most kiadványban ismertetik a tudnivalókat.

Megrongált árammérő órát mutat dr. Kolozsi Sándor, a MEKH fogyasztóvédelmi főosztályának vezetője, aki tegnap sajtótájékoztatón ismertette a felhasználóknak szóló tájékoztató kiadványukat. A szolgáltatók által a szabálytalan vételezés miatt kiszabott kötbérek elleni panaszok zöme alaptalan  Fotó: Katona Tibor

Tájékoztatással segít a hivatal(Folytatás az 1. oldalról.)A tájékoztató a kormányhivatalban, valamint a szolgáltatók ügyfélszolgálatainál lesz elérhető, no meg az interneten. Mint elhangzott, az országban 15 millió mérőóra működik. Ezekből évente 1,5 milliót ellenőriznek, ennek megállapításai miatt 1500 panasz érkezik a MEKH-hez, ám 70 százalékuk nem megalapozott. Mint a főosztályvezető hangsúlyozta, legfontosabb üzenet, tilos bármilyen módon befolyásolni a mérést. (A különböző manipulációkról a tájékoztatón képekkel illusztrálva mutatott be szép számú példát.)

A szabálytalan vételezés következménye több millió forintos kötbér is lehet. A mérőórák állapotáért a felhasználó, a szerződő felel, ezért elemi érdeke megóvni és minden hibáját azonnal bejelenteni. Sokan nem tudják, de az ellenőrzésekhez bármikor és bejelentés nélkül joga van a szolgáltatónak még az ingatlanon belül, magánterületen is. Ezek egy részét egyébként a szolgáltatók kockázatelemzés alapján hajtják végre, például, ha az adott helyen a fogyasztás gyanúsan megváltozott.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!