2011.03.10. 18:44
Izgalmas matek, kilencven percen át
A gyerekek még kilencven perc után is izgatottan várták a feladatokat – tudtuk meg a zalaegerszegi Ady-iskola tanáraitól, akik rendhagyó matematikaórán jártak Oroszlányban.
Másodikos és negyedikes diákok matematikaóráján vehetett részt február 17-én a Ságvári Endre Általános Iskolában az adys oktató gárda, ahol Sherlein Márta tankönyvbemutató óráján mind szakmai munkájába, mind pedig oktatási módszerébe is betekinthettek a megyeszékhelyi iskola munkatársai.
– Fontosnak tartjuk a szakmai kapcsolat kialakítását a pedagógus kollégák között – mondja Tóth Ferenc, a Műszaki Könyvkiadó Kft. nyugat- magyarországi üzletfejlesztési vezetője. – Az ilyen bemutatókon a kollégák tapasztalatot cserélhetnek és betekinthetnek a kulisszák mögé.
– Annyiban volt újszerű ez az óra, hogy bár a gyerekek ugyanazokkal az alapokkal rendelkeztek, mint amiket az első négy évfolyam során a mi diákjaink is elsajátítanak, itt a biztos alapokon túl a képességfejlesztésre is különös figyelmet fordítottak – mondja Paisné Fülöp Mária matematikatanár.
A gyerekeket megragadó, játékos feladatok révén fejlesztették az olyan, a matematikában alapkompetenciának minősülő készségeket, mint a megfigyelés, az elvonatkoztatás, vagy épp a szabályok betartatásának fontossága.
– Az egyik osztályban például audiovizuális eszközökkel dolgoztak a gyerekek, a másik teremben pedig útépítő játék keretében oldottak meg csoportosan és egyénileg differenciált számolási feladatokat. Ezek során nemcsak segítették egymást, hanem együtt dolgozni is megtanultak – folytatja beszámolóját a tanárnő. Elmeséli: meglepő volt számára, hogy a játékos feladatok révén mennyire megszerettették a matematikát gyerekekkel, akik még az óra végén is lelkesen követték a stratégiai játékokat.
– Itt nem mindenható módszerről van szó. A kollégáknak az a céljuk, hogy egyfajta tudatos gondolkodási struktúrát alakítsanak ki a diákoknál – veszi át a szót Tóth Ferenc, aki rögtön hozzáfűzi, hogy a tanárok tisztában vannak vele, hogy melyik feladattal a diákok melyik készségét fejleszthetik.
A résztvevők egyhangúan állítják, nagyon tanulságos volt számukra a bemutató óra. Elmondásuk szerint az ott szerzett tapasztalatot és ismereteket mindenképpen be fogják építeni a saját tanítási módszereikbe.