Sportvilág

2015.07.22. 16:21

Magyar Nagydíj visszatekintő: 2014 - Egy szemfüles ausztrál

A 2014-es év egy elképesztő Mercedes dominanciát hozott, amely az egész évre rányomta a bélyegét.

Paksi Konstantin

Fotó: Cserődi Attila

A korábbi Red Bull fölényhez képest üdítő különbség volt, hogy mindkét pilóta reális eséllyel küzdött a végső sikerért. Rosberg idénye szerencsésebben indult, hisz a technikai hiba miatt azonnal kieső Hamilton Rosberg győzelmével 25 pontos hátrányba került. Az egész év tulajdonképpen ennek a hátránynak a ledolgozásáról szólt Lewis számára, amit egy négyes győzelmi sorozattal meg is tett Monacóig, de egy vitatott manőverrel a Monacói Nagydíj edzésén, és a futam megnyerésével ismét Rosberg került lélektani előnybe. Hamiltont több edzésen is műszaki hibák hátráltatták, így a Német és sajnos, (vagy szerencsére, látva a futamot) a Magyar Nagydíjon is.

Lewis Hamilton időmérője egy körig sem tartott, mivel a Q1 bemelegítő körében kigyulladt a Mercedese, és a versenyt mért idő nélkül a boxból kezdte meg vasárnap. A pole pozíciót Rosberg simán megszerezte, és óriási előnnyel vághatott neki a Magyar Nagydíjnak amelynek a rajtját köztes gumikon várták a pilóták, mivel a futam előtt komoly eső zúdult a pályára. Rosberg simán megtartotta az első helyét, Vettelt azonban Bottas és Alonso is megelőzte, akit az első kör végén visszaelőzött a német.

Hamilton első köre katasztrofálisra sikeredett, és úgy tűnt, elúszott a futama, mivel a kettes kanyarban megperdült, és a szalagkorlátot is érintette. A 9. körben Ericsson balesete miatt bejött a safety car, de az első négy versenyző már túl volt a boxon, így csak a következő körben tudtak kijönni, ezzel komoly hátrányba kerültek. Ricciardo került az élre, és Hamilton is sokat nyert a biztonsági autó beküldésével, mikor elengedték a mezőnyt a bizonytalankodó Rosberg és Hamilton között csak Vettel volt.

Pár kört futhattak csak zöld jelzés mellett a versenyzők, amikor Perez balesete miatt ismét pályára gurult a biztonsági autó, amit az első kettő, Ricciardo és Massa használt csak ki az élmezőnyből a következő kerékcseréjüknek az abszolválására. Alonso állt ekkor az élre, akit a Vergne, és Rosberg követett. A német képtelen volt legyűrni a franciát, inkább kiállt a következő kerékcseréjére, Hamilton kihasználva a lehetőséget könnyedén átlépett Vergne Toro Rossoján.

Alonso és Hamilton egy kör különbséggel cserélt kereket, és mindketten Rosberg elé jöttek vissza a pályára. Mivel mindketten kemény gumikra váltottak, elvileg nem volt több kerékcseréjük, míg Ricciardóra és Rosbergre még egy kerékcsere várt. Az 54. körben lágy gumikra váltó Ricciardo gyors tempóban érkezett meg az élen álló Alonso-Hamilton duóra. Hamilton hiába próbálta legyűrni Alonsot, nem járt sikerrel. Ricciardo a 67. körben, kihasználva a helyzeti előnyét előbb Hamiltont, majd a következő körben Alonsót is megelőzte, és az élre állt. Az 56. körben Rosberg is megkapta a lágy gumikat, és az ausztrálhoz hasonlóan komoly másodperceket faragott a hátrányából. Az utolsó körökben próbálta ugyan megelőzni a csapattársát, de végül be kellett érnie a negyedik hellyel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!