Púder Nélkül

2011.01.09. 13:17

A lucerna, a vörös- és a bíborhere lúgosít

Az évkezdéshez tartozik az "éljünk egészségesebben" indulata is. A lúgosító csírákról, a lucernáról, a vörös- és bíborhere csírájának gyógyhatásairól tájékozódtunk.

PLT

A lucerna  kiemelkedően lúgosító hatású, az egyik leggazdagabb biológiailag aktív forrás. Csírázáskor B-12 vitamint is előállít. A-,C-,E-,K-, B-vitamin komplexet és karotint tartalmaz. Nagy mennyiségű fehérje, kalcium, kálium, foszfor, vas, szelén, réz tartalmának köszönhetően tápértéke a fiatal és az idős korban egyaránt felértékelődik  - mondta Demeter Judit egészségfejlesztő. 

De azért is hasznos, mert rendszeres fogyasztásával megelőzhető a csontritkulás, biztosíthatja a kötőszövetek rugalmasságát, ezáltal könnyebb lesz a mozgás, s ízület tisztító hatása is fontos. Oldja az érfalak lerakódását, csökkenti a vércukor szintet, gyógyítja a vérszegénységet, jó hatása van az idegrendszer működésére. A benne lévő növényi hormonok miatt ösztrogén hatású, szoptatós anyáknál a tejképződést fokozza.

Kellemes, lágy íze miatt bármivel fogyasztható. Hasonló a vöröshere, bíborhere - ezek az összes nyomelemet adják, amire szükségünk van. Görcsoldó, és reumás bántalmak csökkentésére is javasoltak. Érdemes a lucerna csírával együtt fogyasztani őket, egymás hatását nagyon jól felerősítik.

Ezek is érdekelhetik