Olvasó

2010.07.27. 05:18

Eldugott milliárdok (kommentár)

A kilencvenes évek közepén – egy akkor a kampánykiadásokkal behatóbban foglalkozó újságíró becslései szerint – úgy tűnt, hogy a pártok érdekében mozgatott pénzeknek nagyjából az egyharmada jelent meg a mérlegekben. A helyzet azóta sajnos romlott, méghozzá jelentősen!

Házi Péter

Szolid számítások szerint ugyanis, ha csak az internetes, elektronikus és írott sajtóban és a közterületeken elhelyezett reklámokat nézzük, és figyelmen kívül hagyjuk a nagygyűlések, ajándéktárgyak, kampányszakértők, reklámfilmek költségét, akkor hozzávetőleg 10 elköltött kampányforintból 9 illegális, azaz a törvényben engedélyezett 386 millió forint helyett három-, de inkább négymilliárdot költenek a pártok – ezt már 2007-ben Majtényi László egykori adatvédelmi biztos nyilatkozta. Szépen hangzik, hogy a jövőben tizenöt százalékkal kevesebbet költhetnek majd a pártok a választók megnyerésére, ám a valóságban naivitás lenne ezt el is hinni. Balgaság lenne azt képzelni, hogy ahol eddig száz plakát került ki a választási hadjáratban a hirdetőtáblákra, ott most majd csak nyolcvanöt darab virít. Nehéz elképzelni, hogy a tévében is kevesebbet találkozunk majd szavazatszerző reklámokkal. De nem is kell olyan sokat várni a számolgatásra: októberben újra választások lesznek. És akkor elő lehet venni a colstokot meg a stopperórát.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!