Olvasó

2006.07.27. 02:28

Sok múlhat egy apróságon - Kanizsán ne tudnák ezt?

Még ma sem elcsépelt frázis, hogy tőlünk nyugatabbra valamit jobban csinálnak. Igaz, ez szinte mindenre, a turizmusra, az idegenforgalomra, a szó szor ...

Mórocz Zsolt

Még ma sem elcsépelt frázis, hogy tőlünk nyugatabbra valamit jobban csinálnak. Igaz, ez szinte mindenre, a turizmusra, az idegenforgalomra, a szó szoros értelmében vett vendéglátásra is. Az csak egy dolog, hogy az infrastruktúrát tekintve több évtizedes lemaradásaink vannak, az igazi probléma mégsem ez, hanem a mentalitás. Az a bizonyos magyar mentalitás, ami mindig a kiskaput, a kibúvót keresi.

Nagykanizsán is évek óta hallom, hogy fel kell lendíteni az idegenforgalmat, milyen jó lenne, ha a balatoni, karosi turistaözönből oda is jutna egy kevés. S miközben a város vezetői nagy terveket szőnek, az sikkad el, ami fontos lenne. Az apró, kis nüanszok, a szívélyesség, a baráti hang, amitől pozitív vagy éppen negatív képet alkot a vendég.

Nézzük például a parkolást! A helyi szabályok egy része tagadhatatlanul turistabarát - az egész város területére érvényes egységes díjszabás, illetve a hét végi parkolás ingyenessé tétele. Ellenben vannak olyan rendelkezések, amelyek nem kifejezetten segítik a vendégek kellemes itt-tartózkodását. Nem tudom melyik, az idegenforgalom kiszélesítését szem előtt tartó városban fordulhat elő, hogy akkor is megbüntessenek messziről jött vendéget, ha üzemképtelen a parkolóautomata. Nos, Kanizsán ez a szabály. Ha történetesen nem működik a jegykiadó, a legközelebbi masinánál kell befizetni a parkolás díját. Erre egyébként egy felirat is figyelmezteti a tudatlan halandót, persze kizárólag magyarul, elvégre világnyelv a miénk. A parkolójegy megváltására persze más lehetőség is kínálkozik, ilyen például a mobiltelefonról fizethető sms-parkolás. Na, de hol van az előírva, hogy mindenkinek telefon lapul a zsebében? És ha már itt tartunk, azon is érdemes elgondolkodni, hogy a parkolóőrök miért a büntetést helyezik előtérbe, s nem a helyzet megoldását, esetleg az automata megszerelését. Nem hiszem, hogy ezen ne lehessen változtatni, hogy nem lehetünk egy kicsit nagyvonalúbbak, vendégszeretőbbek?

Nemrég az egyik ismerősöm Svájcban járt, ott pedig - még az idegenekkel is - kőkeményen betartatják a szabályokat. Hasonló helyzetbe került, ott sem működött az automata. Megkérdezte mi- tévő legyen, mire az egyik svájci közölte vele, ne is foglalkozzon a parkolójeggyel, ha üzemképtelen az automata, nem kell fizetni. A sztorinak magyar megfelelője is van, pár hete a Lenti gyógyfürdő bejáratánál is tropára ment a parkolóautomata. A szolgáltatást sokan akarták igénybe venni, így maga a parkolóőr helyettesítette a masinát, amíg azt meg nem szerelték. Még ez is jobb megoldás, mint a büntetés.

Nagykanizsán is évek óta hallom, hogy fel kell lendíteni az idegenforgalmat, milyen jó lenne, ha a balatoni, karosi turistaözönből oda is jutna egy kevés. S miközben a város vezetői nagy terveket szőnek, az sikkad el, ami fontos lenne. Az apró, kis nüanszok, a szívélyesség, a baráti hang, amitől pozitív vagy éppen negatív képet alkot a vendég.

Nézzük például a parkolást! A helyi szabályok egy része tagadhatatlanul turistabarát - az egész város területére érvényes egységes díjszabás, illetve a hét végi parkolás ingyenessé tétele. Ellenben vannak olyan rendelkezések, amelyek nem kifejezetten segítik a vendégek kellemes itt-tartózkodását. Nem tudom melyik, az idegenforgalom kiszélesítését szem előtt tartó városban fordulhat elő, hogy akkor is megbüntessenek messziről jött vendéget, ha üzemképtelen a parkolóautomata. Nos, Kanizsán ez a szabály. Ha történetesen nem működik a jegykiadó, a legközelebbi masinánál kell befizetni a parkolás díját. Erre egyébként egy felirat is figyelmezteti a tudatlan halandót, persze kizárólag magyarul, elvégre világnyelv a miénk. A parkolójegy megváltására persze más lehetőség is kínálkozik, ilyen például a mobiltelefonról fizethető sms-parkolás. Na, de hol van az előírva, hogy mindenkinek telefon lapul a zsebében? És ha már itt tartunk, azon is érdemes elgondolkodni, hogy a parkolóőrök miért a büntetést helyezik előtérbe, s nem a helyzet megoldását, esetleg az automata megszerelését. Nem hiszem, hogy ezen ne lehessen változtatni, hogy nem lehetünk egy kicsit nagyvonalúbbak, vendégszeretőbbek?

Nemrég az egyik ismerősöm Svájcban járt, ott pedig - még az idegenekkel is - kőkeményen betartatják a szabályokat. Hasonló helyzetbe került, ott sem működött az automata. Megkérdezte mi- tévő legyen, mire az egyik svájci közölte vele, ne is foglalkozzon a parkolójeggyel, ha üzemképtelen az automata, nem kell fizetni. A sztorinak magyar megfelelője is van, pár hete a Lenti gyógyfürdő bejáratánál is tropára ment a parkolóautomata. A szolgáltatást sokan akarták igénybe venni, így maga a parkolóőr helyettesítette a masinát, amíg azt meg nem szerelték. Még ez is jobb megoldás, mint a büntetés.

Nagykanizsán is évek óta hallom, hogy fel kell lendíteni az idegenforgalmat, milyen jó lenne, ha a balatoni, karosi turistaözönből oda is jutna egy kevés. S miközben a város vezetői nagy terveket szőnek, az sikkad el, ami fontos lenne. Az apró, kis nüanszok, a szívélyesség, a baráti hang, amitől pozitív vagy éppen negatív képet alkot a vendég.

Nézzük például a parkolást! A helyi szabályok egy része tagadhatatlanul turistabarát - az egész város területére érvényes egységes díjszabás, illetve a hét végi parkolás ingyenessé tétele. Ellenben vannak olyan rendelkezések, amelyek nem kifejezetten segítik a vendégek kellemes itt-tartózkodását. Nem tudom melyik, az idegenforgalom kiszélesítését szem előtt tartó városban fordulhat elő, hogy akkor is megbüntessenek messziről jött vendéget, ha üzemképtelen a parkolóautomata. Nos, Kanizsán ez a szabály. Ha történetesen nem működik a jegykiadó, a legközelebbi masinánál kell befizetni a parkolás díját. Erre egyébként egy felirat is figyelmezteti a tudatlan halandót, persze kizárólag magyarul, elvégre világnyelv a miénk. A parkolójegy megváltására persze más lehetőség is kínálkozik, ilyen például a mobiltelefonról fizethető sms-parkolás. Na, de hol van az előírva, hogy mindenkinek telefon lapul a zsebében? És ha már itt tartunk, azon is érdemes elgondolkodni, hogy a parkolóőrök miért a büntetést helyezik előtérbe, s nem a helyzet megoldását, esetleg az automata megszerelését. Nem hiszem, hogy ezen ne lehessen változtatni, hogy nem lehetünk egy kicsit nagyvonalúbbak, vendégszeretőbbek?

Nemrég az egyik ismerősöm Svájcban járt, ott pedig - még az idegenekkel is - kőkeményen betartatják a szabályokat. Hasonló helyzetbe került, ott sem működött az automata. Megkérdezte mi- tévő legyen, mire az egyik svájci közölte vele, ne is foglalkozzon a parkolójeggyel, ha üzemképtelen az automata, nem kell fizetni. A sztorinak magyar megfelelője is van, pár hete a Lenti gyógyfürdő bejáratánál is tropára ment a parkolóautomata. A szolgáltatást sokan akarták igénybe venni, így maga a parkolóőr helyettesítette a masinát, amíg azt meg nem szerelték. Még ez is jobb megoldás, mint a büntetés.

Nézzük például a parkolást! A helyi szabályok egy része tagadhatatlanul turistabarát - az egész város területére érvényes egységes díjszabás, illetve a hét végi parkolás ingyenessé tétele. Ellenben vannak olyan rendelkezések, amelyek nem kifejezetten segítik a vendégek kellemes itt-tartózkodását. Nem tudom melyik, az idegenforgalom kiszélesítését szem előtt tartó városban fordulhat elő, hogy akkor is megbüntessenek messziről jött vendéget, ha üzemképtelen a parkolóautomata. Nos, Kanizsán ez a szabály. Ha történetesen nem működik a jegykiadó, a legközelebbi masinánál kell befizetni a parkolás díját. Erre egyébként egy felirat is figyelmezteti a tudatlan halandót, persze kizárólag magyarul, elvégre világnyelv a miénk. A parkolójegy megváltására persze más lehetőség is kínálkozik, ilyen például a mobiltelefonról fizethető sms-parkolás. Na, de hol van az előírva, hogy mindenkinek telefon lapul a zsebében? És ha már itt tartunk, azon is érdemes elgondolkodni, hogy a parkolóőrök miért a büntetést helyezik előtérbe, s nem a helyzet megoldását, esetleg az automata megszerelését. Nem hiszem, hogy ezen ne lehessen változtatni, hogy nem lehetünk egy kicsit nagyvonalúbbak, vendégszeretőbbek?

Nemrég az egyik ismerősöm Svájcban járt, ott pedig - még az idegenekkel is - kőkeményen betartatják a szabályokat. Hasonló helyzetbe került, ott sem működött az automata. Megkérdezte mi- tévő legyen, mire az egyik svájci közölte vele, ne is foglalkozzon a parkolójeggyel, ha üzemképtelen az automata, nem kell fizetni. A sztorinak magyar megfelelője is van, pár hete a Lenti gyógyfürdő bejáratánál is tropára ment a parkolóautomata. A szolgáltatást sokan akarták igénybe venni, így maga a parkolóőr helyettesítette a masinát, amíg azt meg nem szerelték. Még ez is jobb megoldás, mint a büntetés.

Nézzük például a parkolást! A helyi szabályok egy része tagadhatatlanul turistabarát - az egész város területére érvényes egységes díjszabás, illetve a hét végi parkolás ingyenessé tétele. Ellenben vannak olyan rendelkezések, amelyek nem kifejezetten segítik a vendégek kellemes itt-tartózkodását. Nem tudom melyik, az idegenforgalom kiszélesítését szem előtt tartó városban fordulhat elő, hogy akkor is megbüntessenek messziről jött vendéget, ha üzemképtelen a parkolóautomata. Nos, Kanizsán ez a szabály. Ha történetesen nem működik a jegykiadó, a legközelebbi masinánál kell befizetni a parkolás díját. Erre egyébként egy felirat is figyelmezteti a tudatlan halandót, persze kizárólag magyarul, elvégre világnyelv a miénk. A parkolójegy megváltására persze más lehetőség is kínálkozik, ilyen például a mobiltelefonról fizethető sms-parkolás. Na, de hol van az előírva, hogy mindenkinek telefon lapul a zsebében? És ha már itt tartunk, azon is érdemes elgondolkodni, hogy a parkolóőrök miért a büntetést helyezik előtérbe, s nem a helyzet megoldását, esetleg az automata megszerelését. Nem hiszem, hogy ezen ne lehessen változtatni, hogy nem lehetünk egy kicsit nagyvonalúbbak, vendégszeretőbbek?

Nemrég az egyik ismerősöm Svájcban járt, ott pedig - még az idegenekkel is - kőkeményen betartatják a szabályokat. Hasonló helyzetbe került, ott sem működött az automata. Megkérdezte mi- tévő legyen, mire az egyik svájci közölte vele, ne is foglalkozzon a parkolójeggyel, ha üzemképtelen az automata, nem kell fizetni. A sztorinak magyar megfelelője is van, pár hete a Lenti gyógyfürdő bejáratánál is tropára ment a parkolóautomata. A szolgáltatást sokan akarták igénybe venni, így maga a parkolóőr helyettesítette a masinát, amíg azt meg nem szerelték. Még ez is jobb megoldás, mint a büntetés.

Nemrég az egyik ismerősöm Svájcban járt, ott pedig - még az idegenekkel is - kőkeményen betartatják a szabályokat. Hasonló helyzetbe került, ott sem működött az automata. Megkérdezte mi- tévő legyen, mire az egyik svájci közölte vele, ne is foglalkozzon a parkolójeggyel, ha üzemképtelen az automata, nem kell fizetni. A sztorinak magyar megfelelője is van, pár hete a Lenti gyógyfürdő bejáratánál is tropára ment a parkolóautomata. A szolgáltatást sokan akarták igénybe venni, így maga a parkolóőr helyettesítette a masinát, amíg azt meg nem szerelték. Még ez is jobb megoldás, mint a büntetés.

Nemrég az egyik ismerősöm Svájcban járt, ott pedig - még az idegenekkel is - kőkeményen betartatják a szabályokat. Hasonló helyzetbe került, ott sem működött az automata. Megkérdezte mi- tévő legyen, mire az egyik svájci közölte vele, ne is foglalkozzon a parkolójeggyel, ha üzemképtelen az automata, nem kell fizetni. A sztorinak magyar megfelelője is van, pár hete a Lenti gyógyfürdő bejáratánál is tropára ment a parkolóautomata. A szolgáltatást sokan akarták igénybe venni, így maga a parkolóőr helyettesítette a masinát, amíg azt meg nem szerelték. Még ez is jobb megoldás, mint a büntetés.

Ezek is érdekelhetik