Lóerő

2012.02.24. 11:08

Egy cseppnyi Astra-érzés (képgalériával)

Az Opel Kadettet leváltó csepp alakú Astrával korszakváltás kezdődött a német gyár történetében. Márciusban lesz húsz éve, hogy a szentgotthárdi gyártósorról legördült az első magyar Astra, mely a rendszerváltás egyik fontos szimbóluma lett.

Benedek Bálint

Ignácz Richárd türkizkék Astrája ugyancsak első szériás, de egy évvel a debütálást követően, 1993-ban „látta meg a napvilágot”. A 22 éves fiatalember viszont négy évvel ezelőtt a megtakarított pénzéből vásárolta a leginkább a színe miatt feltűnő járgányt. Bár Richárd szerint a kocsira tökéletesen illik a mondás, miszerint: „Az Opel sose kop el”, hisz´ hosszabb távokon sem hagyta cserben a verdája.


– Megbízhatósága tényleg minden képzeletet felülmúlt – fűzte hozzá Richárd. – Kifejezetten tetszik lekerekített formája, amely a manapság oly divatos buborék autók között is tökéletesen megállja a helyét.

Persze a kanizsai fiatal kisebb változtatásokat elvégzett, hogy morcosabbá tegye a kocsit, s „beleharapjon” az aszfaltba. A kasztni négy centiméterrel lejjebb került, télre 13, nyárra pedig már komolyabb 15 colos felnik kerültek fel rá. Mind közül a leglátványosabb változtatás a motorháztetőt érintette, ugyanis a lemez a lámpatestekre is ráhajlik, haragos tekintetet kölcsönözve az egyébként barátságos „arcú” autónak. A járgány Richárd hibáján kívül néhányszor megsérült, ám a karosszérialakatos férfi megjavította a horpadásokat. A tökéletes külső érdekében pedig néhány éve új fényezést is kapott. A belső térben Richárd igyekezett mindent elegáns feketére cserélni, ám egyelőre az ajtók és a huzat színe változott. Az eredeti kormányt a valamivel kisebb átmérőjű Seat Ibizáéra cserélte, ezzel sportosabban lehet vezetni a kocsit.


– Most vettem „donor” autót, majd abból pakolom át az újításokat – vázolta fel ötleteit Ignácz Richárd. – Természetesen az is egy Astra, ám a kombi változat, amit az Opel Karaván néven kínált. A rengeteg extrával felszerelt kocsiból a türkizkék csodába kerül szervó kormány, elektromos ablakemelő előre és hátra, valamint ABS is.

A komoly elképzelésekből kiderült, a kanizsai férfi egyáltalán nem tervezi, hogy megválik gyönyörű Astrájától, mint hozzátette: a szívéhez nőtt, kéthetente lemossa, rendben tartja és megbütyköli, hiszen az autó igényli a törődést.

A gyárilag 1,4-es, 60 lóerős erőforráson kicsit változtatott tulajdonosa, így két évvel ezelőtt a sármelléki gyorsulási versenyen 170 kilométeres sebességgel repesztett. A közútra szánt Astrát viszont nem versenyzésre találták ki, de a megbízhatóságával, 6-7,5 literes átlag fogyasztásával a családok kedvence lett. A típus a 20 év alatt számtalanszor felfrissült, de az ilyen lelkes fiataloknak köszönhetően a csepp alakú Astra egy ideig még biztosan nem tűnik el az utakról.


HAZATÉR A LEGELSŐ
Az Opel Magyarország 1991-ben alapította a szentgotthárdi gyárat, a legelső Astrát az akkori miniszterelnök, Antall József vezette le a gyártósorról. Ezt a példányt az Opel a Közlekedési Múzeumnak ajándékozta, ahol eddig mozdulatlanul állt. Az autót 20 éve nem indították be, eddig 18 kilométert ment. Most az Opel szervizben felkészítik a 270 kilométeres szengotthárdi hazaútra. Váltottan olyan gyári dolgozók ülnek a volánja mögé, akik mind ott voltak a legelső Astra születésekor.


Lóerő rovatunk további hírei itt!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!