Lóerő

2010.05.14. 07:48

Főleg értelmiségiek fuvarosa volt a Moszkvics 407

Muzeális értékű Moszkvics 407-es áll az egyik kanizsai autókereskedés udvarán. Arra vár, hogy felújítsák - ez azonban a tulajdonviszonyok miatt egyelőre nem lehetséges. Pedig...

zaol.hu

 

- A 407-es Moszkvicsot 1958 és 1960 között gyártották. A puritán típus a kor keleti igényeinek tökéletesen megfelelt, holott Amerikában már ekkor klímával szerelték a személygépkocsikat - így Kovács László, a Honda Kanizsa értékesítője. - Ajtóinak száma 4 volt, csomagtartójába 307 literig lehetett pakolni, üzemanyagtartályába pedig 35 liter benzin fért. A négyhengeres, 1221 köbcentiméteres motor 35 lóerőre és 115 kilométeres óránkénti sebességre volt képes, amire a megterhelt gépkocsi 35 másodperc alatt gyorsult fel. Átlagfogyasztása 100 kilométerre vetítve 9 liter körül alakult - mondta.

A Moszkvics 407-esbe a hátramenetet is beleértve négyfokozatú váltót építettek.

De nézzünk be az autó belsejébe is! Ülése műbőr borítást kapott, az első közös hátlappal készült. A mi autónk , azaz a kanizsai veterán műszerfalát valaki nagyon elrondította, mert a tönkrement részeket fényes fémlemezzel pótolta - nem éppen korhű módon. Vízhőfok-, töltés-, olajnyomásmérő is segítettea vezetőt a motor pillanatnyi állapotának figyelemmel kísérésében. Továbbá találtunk egy kilométerszámlálót, melynek tanúsága szerint aktív korában mindössze 67 ezer kilométert futott a négykerekű csoda. Sajnos, most üzemképtelen, a motorja ugyanis tönkrement, cserére szorul.

 

- Gondoltunk rá, hogy felújítjuk, s felajánljuk filmgyártás céljára, vagy esküvői autónak. Motort is tudnánk szerezni hozzá, de a helyreállításra egyelőre más okok miatt nincs lehetőség - magyarázta Kovács László. - Bonyolult úton-módon, barterben került hozzánk, a forgalmija is nálunk van, ám a tulajdonviszonyt évek óta nem sikerült tisztáznunk. Azért még nem adtuk fel, azt reméljük, egyszer újra régi szépségében pompázhat...

S végül némi történelem:a Németországot megszálló szovjetek egy komplett Opel-gyárat költöztettek át a Szovjetunióba. Hozzájutottak az akkori Opel Kadett terveihez is, ez alapján kezdték el gyártani a Moszkvics 400-at.

Némi fejlesztés, új karosszéria, s megszületett a 407-es. A típus elsősorban az értelmiségiek, tanárok, orvosok, ügyvédek autója volt.

Egy időszakban pedig rendőrautóként szolgált és védett. Előbb a parancsnokok furikáztak vele, majd járőrautó lett.

A Moszkvicsok akkor szorultak háttérbe, amikor a szovjet pártvezetés a Fiat 124 lincence alapján a Zsigulik, Ladák gyártását favorizálta.


Lóerő rovatunk további hírei itt!

S végül némi történelem:a Németországot megszálló szovjetek egy komplett Opel-gyárat költöztettek át a Szovjetunióba. Hozzájutottak az akkori Opel Kadett terveihez is, ez alapján kezdték el gyártani a Moszkvics 400-at.

Némi fejlesztés, új karosszéria, s megszületett a 407-es. A típus elsősorban az értelmiségiek, tanárok, orvosok, ügyvédek autója volt.

Egy időszakban pedig rendőrautóként szolgált és védett. Előbb a parancsnokok furikáztak vele, majd járőrautó lett.

A Moszkvicsok akkor szorultak háttérbe, amikor a szovjet pártvezetés a Fiat 124 lincence alapján a Zsigulik, Ladák gyártását favorizálta.


Lóerő rovatunk további hírei itt!

S végül némi történelem:a Németországot megszálló szovjetek egy komplett Opel-gyárat költöztettek át a Szovjetunióba. Hozzájutottak az akkori Opel Kadett terveihez is, ez alapján kezdték el gyártani a Moszkvics 400-at.

Némi fejlesztés, új karosszéria, s megszületett a 407-es. A típus elsősorban az értelmiségiek, tanárok, orvosok, ügyvédek autója volt.

Egy időszakban pedig rendőrautóként szolgált és védett. Előbb a parancsnokok furikáztak vele, majd járőrautó lett.

A Moszkvicsok akkor szorultak háttérbe, amikor a szovjet pártvezetés a Fiat 124 lincence alapján a Zsigulik, Ladák gyártását favorizálta.


Lóerő rovatunk további hírei itt!

Némi fejlesztés, új karosszéria, s megszületett a 407-es. A típus elsősorban az értelmiségiek, tanárok, orvosok, ügyvédek autója volt.

Egy időszakban pedig rendőrautóként szolgált és védett. Előbb a parancsnokok furikáztak vele, majd járőrautó lett.

A Moszkvicsok akkor szorultak háttérbe, amikor a szovjet pártvezetés a Fiat 124 lincence alapján a Zsigulik, Ladák gyártását favorizálta.


Lóerő rovatunk további hírei itt!

Némi fejlesztés, új karosszéria, s megszületett a 407-es. A típus elsősorban az értelmiségiek, tanárok, orvosok, ügyvédek autója volt.

Egy időszakban pedig rendőrautóként szolgált és védett. Előbb a parancsnokok furikáztak vele, majd járőrautó lett.

A Moszkvicsok akkor szorultak háttérbe, amikor a szovjet pártvezetés a Fiat 124 lincence alapján a Zsigulik, Ladák gyártását favorizálta.


Lóerő rovatunk további hírei itt!

Egy időszakban pedig rendőrautóként szolgált és védett. Előbb a parancsnokok furikáztak vele, majd járőrautó lett.

A Moszkvicsok akkor szorultak háttérbe, amikor a szovjet pártvezetés a Fiat 124 lincence alapján a Zsigulik, Ladák gyártását favorizálta.


Lóerő rovatunk további hírei itt!

Egy időszakban pedig rendőrautóként szolgált és védett. Előbb a parancsnokok furikáztak vele, majd járőrautó lett.

A Moszkvicsok akkor szorultak háttérbe, amikor a szovjet pártvezetés a Fiat 124 lincence alapján a Zsigulik, Ladák gyártását favorizálta.


Lóerő rovatunk további hírei itt!

A Moszkvicsok akkor szorultak háttérbe, amikor a szovjet pártvezetés a Fiat 124 lincence alapján a Zsigulik, Ladák gyártását favorizálta.


Lóerő rovatunk további hírei itt!

A Moszkvicsok akkor szorultak háttérbe, amikor a szovjet pártvezetés a Fiat 124 lincence alapján a Zsigulik, Ladák gyártását favorizálta.


Lóerő rovatunk további hírei itt!

Ezek is érdekelhetik