Lóerő

2010.01.15. 03:30

A Scania R440-es belső tere minden igényt kielégít

A kamionok hatalmas, tekintélyt parancsoló méretűkkel siklanak az aszfaltcsíkon. Negyventonnás súlyukkal kétségtelenül a legnagyobb járműveknek számítanak, viszont a működésüket és a pilótafülke felszereltségét csak kevesen ismerik.

Benedek Bálint

 

- A kamionok nap mint nap óriási igénybevételnek vannak kitéve. Ezt a 440 lóerős modellt kizárólag a hosszútávú, nemzetközi fuvarozásra rendezték be - fogalmazott Porkoláb Bernát. - Ezeket a szempontokat természetesen mindegyik gyártó igyekszik figyelembe venni, így nemcsak tartós, de praktikus gépeket készítenek.

Ezek a gépkocsik a jelenleg érvényben lévő szabályok szerint 24-26 tonna rakományt húzhat el, ezzel együtt az egész jármű nem lehet több negyven tonnánál. Sőt törvény szabályozza a sebességet is, így vontatmány nélkül mindössze 89 kilométeres óránkénti végsebességre képes.

- A kamionok olykor húszezer kilométert is megtesznek havonta - mondta Porkoláb Bernát. - A sofőröket a kormány mellett komplett digitális iroda várja, és az igényekhez megszámlálhatatlan kényelmi funkcióval felszerelt, különféle méretű fülkét is választhatnak a fuvarozók.

A Scania R440-es belső tere minden igényt kielégít, hiszen a két méter magas fülkében számtalan jól zárható tárolórekesz, gumibetétekkel kibélelt polcok, sőt emeletes ágy is várja a pilótákat. A felső fekhelyen a másodpilóta akár menet közben is kipihenheti magát. Védőháló gátolja meg, hogy a váltótárs a műszerfalon landoljon. Alapfelszerelés a belső világítás, az ajtózsebekben pedig két nagyméretű italospalack is elfér. A mozgó szoba berendezésében a navigációs eszközök mellett CD/MP3 lejátszók kaptak helyet és a laptopot méretre szabott fiókban biztonságosan tárolható. Porkoláb Bernát hozzátette: a vontatmány nagysága miatt a Scaniát kétféle méretű kerékkel lehet rendelni, így a kisebb abroncsnál magasságában növelhető a raktér.

 

Ezek is érdekelhetik