Lóerő

2009.08.15. 07:35

Tuning verda: Felniben manapság a fekete szín és a polírozott felület a divat (fotókkal)

Zalaegerszeg - Főként a fiatalok törekszenek arra, hogy esztétikai beavatkozásokkal különlegessé alakítsák autójuk megjelenését. Az optikai tuning lehetőségei szinte kimeríthetetlenek.

Horváth A. Attila

- Az első lépés mindig a felni kiválasztása. Általában a gyárinál egy-két mérettel nagyobbat szeretne az autóján látni mindenki, s ha az osztókör passzol az adott típusra, megoldható a felszerelése, anélkül, hogy a futásteljesítményt negatívan befolyásolná. A szélesebb kerék stabilabb úttartást, nagyobb kanyarsebességet tesz lehetővé, de felnit elsősorban nem a praktikum, hanem a látvány miatt vásásárolnak - mondja Sifter József, az egerszegi BassX tuningműhely vezetője. Hozzáteszi: az aktuális trendeket általában az autós filmek és a nagy autóépítő cégek diktálják, mostanában például a fekete szín és a polírozott felület a divat. A könnyűfém felni sérülékenyebb a lemeznél, de ha peremvédős gumit választunk hozzá, az (részben legalábbis) megóvja az útpadkától.

Az optikai tuning következő fokozata a spoilerezés, ami alapszinten az eredeti első és hátsó lökhárító toldását és a küszöb szélesítését jelenti, de természetesen látványosabb, ha a gyári lökhárítók helyett újak kerülnek az autóra.

- Kézimunkával készülnek az egyedi spoilerek, műgyantával átitatott, üvegszál erősítésű poliészter anyagból. Sablonok használatán túl lehetőség van arra is, hogy fénykép, vagy éppen a tulajdonos speciális elképzelése alapján alakítsuk ki a spoilert, küszöböt, motorháztetőt - jelzi a szakember, a Car Plast Tech Kft.-t képviselő Farkas Csaba. 

A cég egyik büszkesége egy 20 éves, de minden porcikájában megújult, átalakított Nissan 200 SX, Cseh József tulajdona. Két éve készül már az autó, de még mindig akad körülötte tennivaló, halljuk a gazdájától. Amúgy nemcsak esztétikailag, de motorikusan is megvadították a japán rakétát: 1,8 literes, turbós erőforrásának teljesítményét a gyári 170 lóerőről 300 fölé húzták, s közben szinte az összes létező alkatrészt kicserélték.

- Ami a külsőt illeti: teljesen egyediek az első-hátsó lökhárítók és a küszöbök. Lámpákat Svédországból rendeltünk, a 18-as Akuma krómozott alufelni Hollandiából jött. A gyári kagylóüléseket megtartottuk, de belül mindent plüsskárpittal és bőrrel vontunk be - mutatja be az autót Cseh József, aki elmondása szerint a Nissan használtpiaci vételárának közel tízszeresét költötte tuningra.

- Ritka példányról van szó, amit saját elképzelésem szerint alakítottunk át, olyannyira, hogy sokan megkérdezik, milyen autó ez egyáltalán. Élményautózásra kiváló, a hátsókerékhajtás és a turbó jelzi, hogy már gyárilag is sportgépnek készült. Mivel a futóművét ültettük, városban ritkábban használom, a kátyús utakat nem igazán kedveli - teszi hozzá a tulajdonos.


Fotók: Ohr Tibor


Olvassa el Lóerő rovatunk többi érdekes cikkét is!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!