Kultúra

2007.05.25. 02:29

ÉVissza a reáltantárgyakhoz!

Zalaegerszeg - A természettudomány mostohagyerek lett a diákok körében - mondta Az év zalai tehetsége vetélkedő zsűrielnöke, dr. Riedel Miklós kémiaprofesszor.

Zalai Hírlap

- A zalai származású Vértes Attila kollégámnak, tanszéki szobatársamnak köszönhetem, hogy eljutottam Önökhöz, s találkozhattam a legjobb zalai diákokkal, akik elbűvöltek tudásukkal - mondta az oldatkinetika szakértője a verseny utáni percekben. - Tehetségekben nincs hiány az országban, legfeljebb az irányultságon kellene igazítanunk.

- Úgy érti, túl sok a bölcsész, kommunikációs és jogi pályára készülő?

- Pontosan. Én azt mondom, nemcsak a szöveggel él az ember, de ezzel természetesen nem akarok megbántani senkit. De úgy vélem, a gazdaság látja a kárát a természettudományok háttérbe szorulásának. Előnytelen a helyzet, a humán tantárgyak most túlságosan divatosak, holott az elhelyezkedési lehetőség ma jelentősen csökkent.

- Hogyan lehetne Ön szerint visszaállítani a reáltantárgyak, a természettudományok rangját, elfogadottságát?

- Azt remélem, hogy az élet megoldja, rendezi az aránytalanságot. Hiszen már most nem tud elhelyezkedni a jogász, a tanár, a bölcsész, viszont hiány mutatkozik a mérnöki pályán, ami nagyon is problematikus akkor, amikor Magyarország szeretne mihamarabb versenyképes lenni, s felzárkózni a fejlett európai országokhoz. Ehhez pedig az egyéni teljesítmény és tudás elengedhetetlen.

- Lehet, hogy azért mostohagyerek a matek, mert a diák mumusnak érzi, sőt, néha mi felnőttek is dicsekszünk azzal, hogy a matekhoz, fizikához nem értünk.

- Ezt szeretném a magam részéről nem elhinni - mondta a környezetvédelem és a kozmetikumok kémiájában is publikáló professzor.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Úgy érti, túl sok a bölcsész, kommunikációs és jogi pályára készülő?

- Pontosan. Én azt mondom, nemcsak a szöveggel él az ember, de ezzel természetesen nem akarok megbántani senkit. De úgy vélem, a gazdaság látja a kárát a természettudományok háttérbe szorulásának. Előnytelen a helyzet, a humán tantárgyak most túlságosan divatosak, holott az elhelyezkedési lehetőség ma jelentősen csökkent.

- Hogyan lehetne Ön szerint visszaállítani a reáltantárgyak, a természettudományok rangját, elfogadottságát?

- Azt remélem, hogy az élet megoldja, rendezi az aránytalanságot. Hiszen már most nem tud elhelyezkedni a jogász, a tanár, a bölcsész, viszont hiány mutatkozik a mérnöki pályán, ami nagyon is problematikus akkor, amikor Magyarország szeretne mihamarabb versenyképes lenni, s felzárkózni a fejlett európai országokhoz. Ehhez pedig az egyéni teljesítmény és tudás elengedhetetlen.

- Lehet, hogy azért mostohagyerek a matek, mert a diák mumusnak érzi, sőt, néha mi felnőttek is dicsekszünk azzal, hogy a matekhoz, fizikához nem értünk.

- Ezt szeretném a magam részéről nem elhinni - mondta a környezetvédelem és a kozmetikumok kémiájában is publikáló professzor.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Úgy érti, túl sok a bölcsész, kommunikációs és jogi pályára készülő?

- Pontosan. Én azt mondom, nemcsak a szöveggel él az ember, de ezzel természetesen nem akarok megbántani senkit. De úgy vélem, a gazdaság látja a kárát a természettudományok háttérbe szorulásának. Előnytelen a helyzet, a humán tantárgyak most túlságosan divatosak, holott az elhelyezkedési lehetőség ma jelentősen csökkent.

- Hogyan lehetne Ön szerint visszaállítani a reáltantárgyak, a természettudományok rangját, elfogadottságát?

- Azt remélem, hogy az élet megoldja, rendezi az aránytalanságot. Hiszen már most nem tud elhelyezkedni a jogász, a tanár, a bölcsész, viszont hiány mutatkozik a mérnöki pályán, ami nagyon is problematikus akkor, amikor Magyarország szeretne mihamarabb versenyképes lenni, s felzárkózni a fejlett európai országokhoz. Ehhez pedig az egyéni teljesítmény és tudás elengedhetetlen.

- Lehet, hogy azért mostohagyerek a matek, mert a diák mumusnak érzi, sőt, néha mi felnőttek is dicsekszünk azzal, hogy a matekhoz, fizikához nem értünk.

- Ezt szeretném a magam részéről nem elhinni - mondta a környezetvédelem és a kozmetikumok kémiájában is publikáló professzor.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Pontosan. Én azt mondom, nemcsak a szöveggel él az ember, de ezzel természetesen nem akarok megbántani senkit. De úgy vélem, a gazdaság látja a kárát a természettudományok háttérbe szorulásának. Előnytelen a helyzet, a humán tantárgyak most túlságosan divatosak, holott az elhelyezkedési lehetőség ma jelentősen csökkent.

- Hogyan lehetne Ön szerint visszaállítani a reáltantárgyak, a természettudományok rangját, elfogadottságát?

- Azt remélem, hogy az élet megoldja, rendezi az aránytalanságot. Hiszen már most nem tud elhelyezkedni a jogász, a tanár, a bölcsész, viszont hiány mutatkozik a mérnöki pályán, ami nagyon is problematikus akkor, amikor Magyarország szeretne mihamarabb versenyképes lenni, s felzárkózni a fejlett európai országokhoz. Ehhez pedig az egyéni teljesítmény és tudás elengedhetetlen.

- Lehet, hogy azért mostohagyerek a matek, mert a diák mumusnak érzi, sőt, néha mi felnőttek is dicsekszünk azzal, hogy a matekhoz, fizikához nem értünk.

- Ezt szeretném a magam részéről nem elhinni - mondta a környezetvédelem és a kozmetikumok kémiájában is publikáló professzor.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Pontosan. Én azt mondom, nemcsak a szöveggel él az ember, de ezzel természetesen nem akarok megbántani senkit. De úgy vélem, a gazdaság látja a kárát a természettudományok háttérbe szorulásának. Előnytelen a helyzet, a humán tantárgyak most túlságosan divatosak, holott az elhelyezkedési lehetőség ma jelentősen csökkent.

- Hogyan lehetne Ön szerint visszaállítani a reáltantárgyak, a természettudományok rangját, elfogadottságát?

- Azt remélem, hogy az élet megoldja, rendezi az aránytalanságot. Hiszen már most nem tud elhelyezkedni a jogász, a tanár, a bölcsész, viszont hiány mutatkozik a mérnöki pályán, ami nagyon is problematikus akkor, amikor Magyarország szeretne mihamarabb versenyképes lenni, s felzárkózni a fejlett európai országokhoz. Ehhez pedig az egyéni teljesítmény és tudás elengedhetetlen.

- Lehet, hogy azért mostohagyerek a matek, mert a diák mumusnak érzi, sőt, néha mi felnőttek is dicsekszünk azzal, hogy a matekhoz, fizikához nem értünk.

- Ezt szeretném a magam részéről nem elhinni - mondta a környezetvédelem és a kozmetikumok kémiájában is publikáló professzor.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Hogyan lehetne Ön szerint visszaállítani a reáltantárgyak, a természettudományok rangját, elfogadottságát?

- Azt remélem, hogy az élet megoldja, rendezi az aránytalanságot. Hiszen már most nem tud elhelyezkedni a jogász, a tanár, a bölcsész, viszont hiány mutatkozik a mérnöki pályán, ami nagyon is problematikus akkor, amikor Magyarország szeretne mihamarabb versenyképes lenni, s felzárkózni a fejlett európai országokhoz. Ehhez pedig az egyéni teljesítmény és tudás elengedhetetlen.

- Lehet, hogy azért mostohagyerek a matek, mert a diák mumusnak érzi, sőt, néha mi felnőttek is dicsekszünk azzal, hogy a matekhoz, fizikához nem értünk.

- Ezt szeretném a magam részéről nem elhinni - mondta a környezetvédelem és a kozmetikumok kémiájában is publikáló professzor.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Hogyan lehetne Ön szerint visszaállítani a reáltantárgyak, a természettudományok rangját, elfogadottságát?

- Azt remélem, hogy az élet megoldja, rendezi az aránytalanságot. Hiszen már most nem tud elhelyezkedni a jogász, a tanár, a bölcsész, viszont hiány mutatkozik a mérnöki pályán, ami nagyon is problematikus akkor, amikor Magyarország szeretne mihamarabb versenyképes lenni, s felzárkózni a fejlett európai országokhoz. Ehhez pedig az egyéni teljesítmény és tudás elengedhetetlen.

- Lehet, hogy azért mostohagyerek a matek, mert a diák mumusnak érzi, sőt, néha mi felnőttek is dicsekszünk azzal, hogy a matekhoz, fizikához nem értünk.

- Ezt szeretném a magam részéről nem elhinni - mondta a környezetvédelem és a kozmetikumok kémiájában is publikáló professzor.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Azt remélem, hogy az élet megoldja, rendezi az aránytalanságot. Hiszen már most nem tud elhelyezkedni a jogász, a tanár, a bölcsész, viszont hiány mutatkozik a mérnöki pályán, ami nagyon is problematikus akkor, amikor Magyarország szeretne mihamarabb versenyképes lenni, s felzárkózni a fejlett európai országokhoz. Ehhez pedig az egyéni teljesítmény és tudás elengedhetetlen.

- Lehet, hogy azért mostohagyerek a matek, mert a diák mumusnak érzi, sőt, néha mi felnőttek is dicsekszünk azzal, hogy a matekhoz, fizikához nem értünk.

- Ezt szeretném a magam részéről nem elhinni - mondta a környezetvédelem és a kozmetikumok kémiájában is publikáló professzor.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Azt remélem, hogy az élet megoldja, rendezi az aránytalanságot. Hiszen már most nem tud elhelyezkedni a jogász, a tanár, a bölcsész, viszont hiány mutatkozik a mérnöki pályán, ami nagyon is problematikus akkor, amikor Magyarország szeretne mihamarabb versenyképes lenni, s felzárkózni a fejlett európai országokhoz. Ehhez pedig az egyéni teljesítmény és tudás elengedhetetlen.

- Lehet, hogy azért mostohagyerek a matek, mert a diák mumusnak érzi, sőt, néha mi felnőttek is dicsekszünk azzal, hogy a matekhoz, fizikához nem értünk.

- Ezt szeretném a magam részéről nem elhinni - mondta a környezetvédelem és a kozmetikumok kémiájában is publikáló professzor.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Lehet, hogy azért mostohagyerek a matek, mert a diák mumusnak érzi, sőt, néha mi felnőttek is dicsekszünk azzal, hogy a matekhoz, fizikához nem értünk.

- Ezt szeretném a magam részéről nem elhinni - mondta a környezetvédelem és a kozmetikumok kémiájában is publikáló professzor.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Lehet, hogy azért mostohagyerek a matek, mert a diák mumusnak érzi, sőt, néha mi felnőttek is dicsekszünk azzal, hogy a matekhoz, fizikához nem értünk.

- Ezt szeretném a magam részéről nem elhinni - mondta a környezetvédelem és a kozmetikumok kémiájában is publikáló professzor.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Ezt szeretném a magam részéről nem elhinni - mondta a környezetvédelem és a kozmetikumok kémiájában is publikáló professzor.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Ezt szeretném a magam részéről nem elhinni - mondta a környezetvédelem és a kozmetikumok kémiájában is publikáló professzor.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- Mondják, nincs idő semmire...

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

- A gyereket nem lehet eléggé túlterhelni. Úgy látom, sok a lötyögés, nem a tanulmányait folytatja otthon örömteli módon, üresen telnek az órái. Pedig simán bírja a terhelést, ha jó dolgokat tanítunk neki. Ami most van, annak az ország előbb-utóbb kárát fogja látni.

Ezek is érdekelhetik