Kultúra

2006.09.14. 02:28

Adóssággal számolnak, avagy életre nevel a negyedikes matek

Minden gyerek vagyona készpénzből és adósságból áll. Mennyi vagyona lett egy-egy gyereknek? Az értelmezéshez szükséges információkkal együtt a negyedikes matematikakönyvben olvasható a példa, melyre felkaptam a fejem.

nincs nev

Hogy is van ez? Gyermeknek adóssága? Vajon mire gondolt a tisztelt szerző, amikor úgy döntött, hogy ilyen - modern? - módon kalauzolja a negatív és pozitív számok világába a diákokat?

Elképzelni sem tudom, mindenesetre az euró már ott virít a tananyagban - mégpedig Euróval fizetünk címmel. A szerző optimista, bevezetőjében következőképpen fogalmaz: Az Európai Unió tagállamai 2002. január 1-jétől közös fizetőeszközt használnak, az eurót. Nemsokára Magyarországon is az euró lesz a hivatalos fizetőeszköz. Jön is a feladat: Emil nővére hatvan euróval elment vásárolni. A kirakatban lévő áruk közül válogathatott. Hány forintba került a sál, a csizma, a kesztyű, ha egy eurót 260 forintért váltott a bankban? Nos, megjelenés előtt talán jó lett volna frissíteni a könyvet. Egyrészt ugyanis az a nemsokára jelenleg nagyon sántít, másrészt 260-ért manapság végképp sehol nem kapunk eurót. A napi változások vadonatúj példákat indukálhattak volna, mint például: Mennyit bukik Emil nővére, ha az árfolyamváltozást figyelmen kívül hagyva vált eurót? A bevezetési időpont kérdései-feltételei pedig lehet, hogy jó alapot adhatnának a valószínűség-számítás fejezetének.

Előre félek, jövőre milyen feladatokkal rukkolnak majd elő a szerzők, mondjuk a százalékszámítás tanításánál. Semmi kétségem nincs ugyanis afelől, hogy a gyermekek negyedik osztályban beharangozott adóssága akkorra már kamatozni is fog.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!