Hírek

2012.04.24. 17:49

Panasz: az ATM csak bizonylatot adott, pénzt már nem

Zalaegerszeg - Olvasónknak több évtizede van lakossági folyószámlája az OTP-nél. A minap szeretett volna nagyobb összeget felvenni, ám a bank épületében lévő automata cserbenhagyta.

Péter Gyöngyi

Miután beütötte PIN-kódját és a szükséges összeget, a bankautomata csak a bizonylatot adta ki, melyen szerepelt a levonás, ám pénznek se híre, se hamva nem volt – mesélte az egerszegi Pribék Imre. Azonnal bement a fiókba, sorszámot húzott, majd az ügyintézővel újra próbálkoztak az automatánál – hiába. Újabb sorszám, ismét várakozás, újabb ügyintéző: végül elkészült a reklamációs jegyzőkönyv. Az ügyfél szeretett volna mindenképpen a pénzéhez jutni, ám nem tudott: azt a választ kapta, hogy hét napon belül jóváírják számláján a levont összeget. Pénz és kártya nélkül maradt. Pribék Imre nem érti, miért kellett órákon át várakoznia, miért nem vette fel a panaszát már az első ügyintéző? Miért nem juthatott pénzhez, hiszen az nem az ő hibája, ha rossz az automata? Különösen azért bántja a dolog, mert négy évtizede hűséges a bankhoz. 


A fiókban dolgozó kollégáknak nincs lehetőségük azonnal kivizsgálni egy ATM-készpénzfelvételi tranzakciót, mert nem áll rendelkezésükre minden ehhez szükséges információ – kaptuk a választ Szabó Judittól, az OTP Bank Nyrt. kommunikációs munkatársától. Hozzátette: nagyon sajnálják, hogy ügyfelüket kellemetlenség érte. Ha egy problémát nem lehet azonnal megoldani, a fióknak rögzítenie kell a panaszt. A konkrét ügyben az esetet követő harmadik munkanapon könyvelték az ügyfél számláján az előzetes jóváírás összegét az eredeti kamatnappal. Azt vizsgálat deríti ki, rongálás történt vagy technikai hiba okozott problémát.

A kapott tájékoztató kitér rá, hogy a bank igyekszik minimalizálni a műszaki hibákat, ennek ellenére adódhat gond, ami miatt az automata nem tudja kifizetni a kért összeget.

A magas tranzakciószámhoz képest elenyésző a sikertelen készpénzfelvételek aránya, állt a válaszban. Ha az ügyfél nem kapja meg a kért összeget az ATM-ből, panaszt kell benyújtania: ezt személyesen, interneten, telefonon, levélben vagy telefaxon is megteheti. Az ATM készpénzfelvétel kivizsgálásra a bankfiókban azonnal nincs lehetőség, mert az ügyfélbejelentések kezelése az OTP Bank Nyrt.-nél központosítva történik a Központi Ügyfélkapcsolati Főosztályon, ahol az adott szakterületre specializálódott szakértők vizsgálják ki és válaszolják meg az ügyfelek megkereséseit.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!