2012.04.05. 06:30
A zalai buszok maradnak? Úgy tűnik, nem csökken a fővárosi járatok száma
Zalaegerszeg - Nemrég napvilágot látott hír szerint egymilliárd forintot csoportosítanak át a Volán társaságoktól a MÁV-hoz, több vidéki nagyváros és a főváros közötti autóbuszjáratok számának csökkentésével.
Már tudható, hogy Győr, Tatabánya, Miskolc, Nyíregyháza, és Szeged esetében megkurtítják a fővárosi autóbuszjáratok számát. De vajon mi várható a zalai városok esetében? Érdeklődésünkre Zalatnai László, a Zala Volán Zrt. vezérigazgatója egyelőre nem tudott konkrét választ adni, illetve annyit közölt: a Zala Volán vezetésének nincs hivatalos információja változásról.
Több jel arra mutat, hogy Zalában április 15. után sem csökken a fővárosba irányuló autóbuszjáratok sűrűsége. A járatritkítással kapcsolatba hozott városokból nyílegyenes és gyors a vasúti összeköttetés, s talán nem túlzás azt említeni, hogy a nagyobb zalai városokból, hiába volt vasútvillamosítás, nem erősödött számottevően a közösségi közlekedés párhuzamossága a síneken. További jel, hogy a Zala Volán tavaly beruházásokkal erősítette a fővárosi járatait, a tulajdonosi jogokat gyakorló tárca engedélyével. Három, egyenként mintegy 60 millió forintba kerülő buszt vásároltak, melyek Nagykanizsa, Lenti és Zalaegerszeg fővárosi kapcsolatát erősítik, és bevezették az ütemes menetrendet.
A Dunántúlon Zalaegerszeg az egyetlen város, ahonnan magáncég is indít járatokat Budapestre, közmegelégedésre. Mersits Ferenc, a G-Busline Kft. ügyvezetője - a cég a Gratis csoport tagja - is hasonló közszolgáltatási szerződéssel szállítja az utasokat Budapestre, mint teszi azt a Zala Volán.
- Szerintem nem csökken a budapesti járatok száma, mert akkor már meg kellett volna változtatni a minisztériumnak a közszolgáltatási szerződést, ami nem történt meg - közölte az ügyvezető.
Tegnapra egyébként az érintett Volán társaságok internetes lapján megjelent az említett, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által elrendelt fővárosi járatok menetrend változtatása. A két zalai céget egyelőre nem korlátozták.
Az autóbusz- és vonatközlekedés párhuzamosságainak csökkentése útján megvalósuló takarékoskodással az április 15-től életbe lépő új menetrendben szembesülünk majd. A vidék és a főváros közötti járatsűrűség nemcsak az utazóknak fontos, de a Volánok számára is, hisz ezek a nyereséges járataik.