Hírek

2006.12.28. 03:27

Ha nem megfelelő az ajándék...

Zalaegerszeg - Elmúltak a karácsonyi ünnepek, amit nemcsak a munkás hétköznapok, hanem az is bizonyít, hogy tegnap már több üzletben kicserélték az ajándékba kapott vagy vásárolt árut.

Zalai Hírlap

- Az a tapasztalatunk, hogy a vásárlók vagy az ajándékozottak már a karácsony utáni első napokban igyekeznek kicserélni a méretben nem megfelelő ruhaneműt, nem szívesen hagyják ezt a feladatot januárra - tájékoztatott bennünket tegnap délután Ferenc Lászlóné, a Lottó Ruhaház vezetője. - Karácsony után átlagosan 20-30 cserével találkozunk; a mai napon eddig egy pulóvert, egy inget és két pár papucsot cseréltünk ki a nem megfelelő méret miatt. Ritkán kérik a ruhanemű - legyen az cipő, konfekció vagy divatáru - kicserélését a szín vagy a fazon miatt, általában a mérettel szokott gond lenni.

A Berzsenyi utcai vasüzletben tegnap csupán egy terméket cseréltek ki: az ügyfél ugyanis kettő elektromos szőnyegseprűt kapott ajándékba, így az egyiket visszavitte a boltba és vasalót, valamint vasalóállványt választott helyette. Laska István üzletvezető elmondta, a termékeket döntően december utolsó napjaiban és január első heteiben cserélik vissza az üzletben, átlagosan 30-40 ilyen esettel van dolguk.

Erdei Leheltől, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatójától megtudtuk, a karácsonyi termékek visszavételéről nem rendelkezik külön jogszabály. Amennyiben a termék nem hibás, de egyéb tényezői (nem megfelelő méret vagy szín) miatt a vásárló vagy az ajándékozott szeretné kicserélni, az adott üzlet dönti el, hogy erre módot ad vagy sem. Mint ahogy azt is a bolt határozza meg, meddig cserélik ki az üzletben vásárolt termékeket a karácsonyi ünnepeket követően.

Arról azonban már jogszabály rendelkezik, mi a teendő, ha az áru hibás. Számla ellenében elsősorban megpróbálják megjavítani a terméket. Ha ez nem lehetséges, akkor az üzlet köteles azt kicserélni egy működőképesre. A legvégső esetben kell a boltnak visszaszolgáltatni a vételárat.

Erdei Lehel elmondta, hogy a fogyasztók nem elsősorban karácsony után, hanem január első heteiben kérnek tanácsot a fogyasztóvédelem munkatársaitól (a vásárolható termékek széles skáláját érintve) - ezek azonban többnyire érdeklődések, nem mindegyik válik panasszá.

A Berzsenyi utcai vasüzletben tegnap csupán egy terméket cseréltek ki: az ügyfél ugyanis kettő elektromos szőnyegseprűt kapott ajándékba, így az egyiket visszavitte a boltba és vasalót, valamint vasalóállványt választott helyette. Laska István üzletvezető elmondta, a termékeket döntően december utolsó napjaiban és január első heteiben cserélik vissza az üzletben, átlagosan 30-40 ilyen esettel van dolguk.

Erdei Leheltől, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatójától megtudtuk, a karácsonyi termékek visszavételéről nem rendelkezik külön jogszabály. Amennyiben a termék nem hibás, de egyéb tényezői (nem megfelelő méret vagy szín) miatt a vásárló vagy az ajándékozott szeretné kicserélni, az adott üzlet dönti el, hogy erre módot ad vagy sem. Mint ahogy azt is a bolt határozza meg, meddig cserélik ki az üzletben vásárolt termékeket a karácsonyi ünnepeket követően.

Arról azonban már jogszabály rendelkezik, mi a teendő, ha az áru hibás. Számla ellenében elsősorban megpróbálják megjavítani a terméket. Ha ez nem lehetséges, akkor az üzlet köteles azt kicserélni egy működőképesre. A legvégső esetben kell a boltnak visszaszolgáltatni a vételárat.

Erdei Lehel elmondta, hogy a fogyasztók nem elsősorban karácsony után, hanem január első heteiben kérnek tanácsot a fogyasztóvédelem munkatársaitól (a vásárolható termékek széles skáláját érintve) - ezek azonban többnyire érdeklődések, nem mindegyik válik panasszá.

A Berzsenyi utcai vasüzletben tegnap csupán egy terméket cseréltek ki: az ügyfél ugyanis kettő elektromos szőnyegseprűt kapott ajándékba, így az egyiket visszavitte a boltba és vasalót, valamint vasalóállványt választott helyette. Laska István üzletvezető elmondta, a termékeket döntően december utolsó napjaiban és január első heteiben cserélik vissza az üzletben, átlagosan 30-40 ilyen esettel van dolguk.

Erdei Leheltől, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatójától megtudtuk, a karácsonyi termékek visszavételéről nem rendelkezik külön jogszabály. Amennyiben a termék nem hibás, de egyéb tényezői (nem megfelelő méret vagy szín) miatt a vásárló vagy az ajándékozott szeretné kicserélni, az adott üzlet dönti el, hogy erre módot ad vagy sem. Mint ahogy azt is a bolt határozza meg, meddig cserélik ki az üzletben vásárolt termékeket a karácsonyi ünnepeket követően.

Arról azonban már jogszabály rendelkezik, mi a teendő, ha az áru hibás. Számla ellenében elsősorban megpróbálják megjavítani a terméket. Ha ez nem lehetséges, akkor az üzlet köteles azt kicserélni egy működőképesre. A legvégső esetben kell a boltnak visszaszolgáltatni a vételárat.

Erdei Lehel elmondta, hogy a fogyasztók nem elsősorban karácsony után, hanem január első heteiben kérnek tanácsot a fogyasztóvédelem munkatársaitól (a vásárolható termékek széles skáláját érintve) - ezek azonban többnyire érdeklődések, nem mindegyik válik panasszá.

Erdei Leheltől, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatójától megtudtuk, a karácsonyi termékek visszavételéről nem rendelkezik külön jogszabály. Amennyiben a termék nem hibás, de egyéb tényezői (nem megfelelő méret vagy szín) miatt a vásárló vagy az ajándékozott szeretné kicserélni, az adott üzlet dönti el, hogy erre módot ad vagy sem. Mint ahogy azt is a bolt határozza meg, meddig cserélik ki az üzletben vásárolt termékeket a karácsonyi ünnepeket követően.

Arról azonban már jogszabály rendelkezik, mi a teendő, ha az áru hibás. Számla ellenében elsősorban megpróbálják megjavítani a terméket. Ha ez nem lehetséges, akkor az üzlet köteles azt kicserélni egy működőképesre. A legvégső esetben kell a boltnak visszaszolgáltatni a vételárat.

Erdei Lehel elmondta, hogy a fogyasztók nem elsősorban karácsony után, hanem január első heteiben kérnek tanácsot a fogyasztóvédelem munkatársaitól (a vásárolható termékek széles skáláját érintve) - ezek azonban többnyire érdeklődések, nem mindegyik válik panasszá.

Erdei Leheltől, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatójától megtudtuk, a karácsonyi termékek visszavételéről nem rendelkezik külön jogszabály. Amennyiben a termék nem hibás, de egyéb tényezői (nem megfelelő méret vagy szín) miatt a vásárló vagy az ajándékozott szeretné kicserélni, az adott üzlet dönti el, hogy erre módot ad vagy sem. Mint ahogy azt is a bolt határozza meg, meddig cserélik ki az üzletben vásárolt termékeket a karácsonyi ünnepeket követően.

Arról azonban már jogszabály rendelkezik, mi a teendő, ha az áru hibás. Számla ellenében elsősorban megpróbálják megjavítani a terméket. Ha ez nem lehetséges, akkor az üzlet köteles azt kicserélni egy működőképesre. A legvégső esetben kell a boltnak visszaszolgáltatni a vételárat.

Erdei Lehel elmondta, hogy a fogyasztók nem elsősorban karácsony után, hanem január első heteiben kérnek tanácsot a fogyasztóvédelem munkatársaitól (a vásárolható termékek széles skáláját érintve) - ezek azonban többnyire érdeklődések, nem mindegyik válik panasszá.

Arról azonban már jogszabály rendelkezik, mi a teendő, ha az áru hibás. Számla ellenében elsősorban megpróbálják megjavítani a terméket. Ha ez nem lehetséges, akkor az üzlet köteles azt kicserélni egy működőképesre. A legvégső esetben kell a boltnak visszaszolgáltatni a vételárat.

Erdei Lehel elmondta, hogy a fogyasztók nem elsősorban karácsony után, hanem január első heteiben kérnek tanácsot a fogyasztóvédelem munkatársaitól (a vásárolható termékek széles skáláját érintve) - ezek azonban többnyire érdeklődések, nem mindegyik válik panasszá.

Arról azonban már jogszabály rendelkezik, mi a teendő, ha az áru hibás. Számla ellenében elsősorban megpróbálják megjavítani a terméket. Ha ez nem lehetséges, akkor az üzlet köteles azt kicserélni egy működőképesre. A legvégső esetben kell a boltnak visszaszolgáltatni a vételárat.

Erdei Lehel elmondta, hogy a fogyasztók nem elsősorban karácsony után, hanem január első heteiben kérnek tanácsot a fogyasztóvédelem munkatársaitól (a vásárolható termékek széles skáláját érintve) - ezek azonban többnyire érdeklődések, nem mindegyik válik panasszá.

Erdei Lehel elmondta, hogy a fogyasztók nem elsősorban karácsony után, hanem január első heteiben kérnek tanácsot a fogyasztóvédelem munkatársaitól (a vásárolható termékek széles skáláját érintve) - ezek azonban többnyire érdeklődések, nem mindegyik válik panasszá.

Erdei Lehel elmondta, hogy a fogyasztók nem elsősorban karácsony után, hanem január első heteiben kérnek tanácsot a fogyasztóvédelem munkatársaitól (a vásárolható termékek széles skáláját érintve) - ezek azonban többnyire érdeklődések, nem mindegyik válik panasszá.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!