Hétvége

2007.06.09. 02:27

Az ezerfejű cézárt szolgálják

Ezerfejű cézár, mondják joggal a közönségre, lévén nem könnyű neki megfelelni. Van, aki az operettért rajong, más a vérbő komédiát kedveli és persze akad, aki a gondolatindító előadásokra esküszik. Ráadásul a hangulatunk is meghatározza, aznap éppen mit is látnánk szívesen.

Zalai Hírlap

Kinek ez tetszik, kinek az. Sok mindentől függ, sikeres lesz-e egy produkció vagy sem, befolyásolja például a téma, a műfaj, a rendezés, a történet aktualitása. A zalaegerszegi Hevesi Sándor Színházban a ma esti Hair-előadással zárul a szezon, ennek apropóján kértük értékelésre a teátrum munkatársait.

- Sikeresnek ítélem az évadot, hiszen ilyen bérletszámmal, ennyi nézővel még nem büszkélkedhettünk, 254 előadást tudhatunk magunk mögött - összegzett Nagy Ferenc, a szervezési osztály vezetője. - Közel 10 ezren döntöttek úgy már az évad elején, hogy minden előadást megnéznek: 9747 bérletet adtunk el. Ez ezerrel több, mint az előző évadban volt, noha 10-15 százalékos lemorzsolódással is számolnunk kellett.

Legtöbbször, vagyis 52 esten a Hair című musical került a nézők elé, a Koldusoperával 37-szer, a Botrány az operában című vígjátékkal 32-szer léptek színre a művészek, míg a Galóczával 29-szer, a Pillantás a hídról című előadással pedig 28-szor találkozhattak az érdeklődők. A Kutyánszky Kázmér, a versíró kutya című mese főhősének 21-szer szoríthattak az ifjak. A Házi Színpadon összesen 35 alkalommal várták a nagyérdeműt, ezen a helyen a Gézagyerek című produkció jegyzi a legnagyobb előadásszámot, 20 esten mutatták be.

- A produkciók zöme találkozott a nézők igényeivel. Az eredetileg a repertoárban szereplő Villa Negra című komédiát sokan várták, így az, hogy végül nem tudtuk bemutatni és helyette egészen más stílusú előadást kínáltunk, jó néhány embernek csalódást okozott. E szempontból, vagyis a közönség megítélése alapján kicsit vegyesnek érzem a szezont - értékelt más aspektusból Nagy Ferenc.

Nem csak a zalaiakat szórakoztatta a megyeszékhelyi társulat, hiszen Budapesten, Debrecenben, Szombathelyen, Keszthelyen, Lentiben és Zalaszentgróton is jártak, hamarosan Fertőrákoson szerepelnek. A lapunkkal közös Falujárás programjának keretében a színészek nyolc településen örvendeztették meg operettnótákkal a közönséget, ebben az évadban Gelsén, Sümegcsehiben, Zalaszentmihályon, Sármelléken, Tornyiszentmiklóson, Pákán, Kálócfán és Gyenesdiáson szólt nekik vasárnaponként a vastaps.

Vendégrendezvényeket is fogadott a teátrum, a KISZÖV, a Zala, a Helikon, az Albatrosz, a Gála táncegyüttes hagyományos éves produkciói szintén a teátrumban leltek otthonra, akárcsak a jövő hét végi operett- és operagála.

- Üde színfolt volt továb-bá a Római Táncművészeti Egyetem Olasz capricciója, valamint az Albatrosz tánc-mesejátéka, az Égigérő fa - folytatta Nagy Ferenc. Hozzátette, rengeteg tehetséges amatőr táncegyüttes működik a megyében, a fiatalok, szüleik számára az, hogy nagyközönség előtt szerepelnek, inspirációt jelenthet.

Mindent összevetve mintegy 100 ezer néző fordult meg a szezonban a színházban.

Gazdasági szempontból természetesen az a legsikeresebb produkció, melyet a legtöbbször játszik a társulat, idén ezt a címet a Hair musical érdemelte ki, jegyezte meg Szabó József gazdasági igazgató. Az előadások költsége - vagyis a bemutatóig rájuk költött pénzmennyiség - 2,2 és 8 millió forint között mozgott. Az összeget a rendezés, a díszlet- és jelmeztervezés, a díszlet és jelmezek anyagköltsége, adott esetben a koreográfus, a dramaturg és a zene határozza meg. Idén a Koldusopera volt a legdrágább, a Galócza a legolcsóbb.

Noha az évad augusztus végén kezdődik és június elejéig tart, a színházak költségvetése a naptári évhez igazodik. A gazdasági igazgató elmondta, a 2006-os évet viszonylag jól zárta a teátrum, jól alakult a bérletezés és egyéb saját bevételekre - reklámból, díszletgyártásból származó forintokra - sem lehetett panasz. Minden előadásnak van fő támogatója, az így befolyt pénzből fedezik a promóciós költségeket. Megértő a fenntartó is, hiszen a maga bevételeihez csak az évad elején fér hozzá a színház, addig többet, utána kevesebbet használ a tőlük kapott pénzből. Nagyságrendileg 500 millió forintból gazdálkodnak, ennek mintegy fele központi költségvetési támogatás, 25 százaléka saját bevétel, a másik 25 százalékot, mintegy 120 millió forintot a megye és a város adja 40-60 százalékos arányban.

Stefán Gábor igazgató megjegyezte, az egerszegi az egyetlen színház az országban, ahol nem csökkent az önkormányzati támogatás.

- Ebben az évadban igen komoly előrelépést tett a társulat, értékes alkotások születtek. Magas nívón kezdtünk, és szerencsére azt követően sem történt meg az, amitől tartottunk, vagyis nem billentünk ki, ami a színvonalat illeti, nem tértünk el a Koldusopera által meghatározott iránytól - fogalmazotta direktor. - Ugyanebben a szellemben készülünk a következő évadra is, és természetesen megpróbálunk még magasabb nívót biztosítani. Lesznek csemegék, tartunk ősbemutatót és készülünkegy nagyoperettel is. Amennyiben lesz rá módunk, folytatjuk az iskolaszínházi programot is. A társulattól Ilyés Róbert búcsúzik. A lehetséges érkezőkkel kapcsolatban arról számolhatok be, hogy egy ifjú színművésszel szóban már megállapodtunk és tárgyalunk további friss diplomás fiatalokkal is.A Pécsi Országos Színházi Találkozón ezúttal nem képviseli a színházat a társulat.A versenyműsort összeállí-tó Dömölky János rendező ugyan szerette volna látni a fesztiválon is a Koldusoperát, ám az előadás nem fért a programba. A teátrum művészeti vezetője, Bagó Bertalan azonban - mint a zsűri tagja - ott lesz a fesztiválon.

Pap Lujza is a POSZT-ra készült, a színésznő nővérét nézte meg, aki a miskolci társulattal lépett fel a minap.

- Sajnálom, hogy az egerszegi társulat nem lehet ott, bár szerintem három olyan előadásunk is volt, mely megállta volna a helyét. Gondolok a Koldusoperára, a Gézagyerekre és a Pillantás a hídról című előadásra - említette a művésznő. S hogy milyen volt számára az évad? - Sűrű, tele meglepetésekkel. Egy kolléga betegsége miatt beugrottam a Koldusoperába, mindössze két napom volt a felkészülésre. Azt tudtam, hogy a Botrányban játszom, de az csak később derült ki, hogy a Magyar Elektra című iskolaszínházi előadásban is kapok lehetőséget. Az ember önkéntelenül is elgondolkodik, szerepel-e majd a soron következő darabban, ám, mivel a Karádyval együtt három produkcióban eleve benne voltam, végképp nem gondoltam Beatrice szerepére a Pillantásban. Hálás vagyok Cserhalmi Györgynek, hogy rám esett a választása, s hogy dolgozhattam vele.

- Sikeresnek ítélem az évadot, hiszen ilyen bérletszámmal, ennyi nézővel még nem büszkélkedhettünk, 254 előadást tudhatunk magunk mögött - összegzett Nagy Ferenc, a szervezési osztály vezetője. - Közel 10 ezren döntöttek úgy már az évad elején, hogy minden előadást megnéznek: 9747 bérletet adtunk el. Ez ezerrel több, mint az előző évadban volt, noha 10-15 százalékos lemorzsolódással is számolnunk kellett.

Legtöbbször, vagyis 52 esten a Hair című musical került a nézők elé, a Koldusoperával 37-szer, a Botrány az operában című vígjátékkal 32-szer léptek színre a művészek, míg a Galóczával 29-szer, a Pillantás a hídról című előadással pedig 28-szor találkozhattak az érdeklődők. A Kutyánszky Kázmér, a versíró kutya című mese főhősének 21-szer szoríthattak az ifjak. A Házi Színpadon összesen 35 alkalommal várták a nagyérdeműt, ezen a helyen a Gézagyerek című produkció jegyzi a legnagyobb előadásszámot, 20 esten mutatták be.

- A produkciók zöme találkozott a nézők igényeivel. Az eredetileg a repertoárban szereplő Villa Negra című komédiát sokan várták, így az, hogy végül nem tudtuk bemutatni és helyette egészen más stílusú előadást kínáltunk, jó néhány embernek csalódást okozott. E szempontból, vagyis a közönség megítélése alapján kicsit vegyesnek érzem a szezont - értékelt más aspektusból Nagy Ferenc.

Nem csak a zalaiakat szórakoztatta a megyeszékhelyi társulat, hiszen Budapesten, Debrecenben, Szombathelyen, Keszthelyen, Lentiben és Zalaszentgróton is jártak, hamarosan Fertőrákoson szerepelnek. A lapunkkal közös Falujárás programjának keretében a színészek nyolc településen örvendeztették meg operettnótákkal a közönséget, ebben az évadban Gelsén, Sümegcsehiben, Zalaszentmihályon, Sármelléken, Tornyiszentmiklóson, Pákán, Kálócfán és Gyenesdiáson szólt nekik vasárnaponként a vastaps.

Vendégrendezvényeket is fogadott a teátrum, a KISZÖV, a Zala, a Helikon, az Albatrosz, a Gála táncegyüttes hagyományos éves produkciói szintén a teátrumban leltek otthonra, akárcsak a jövő hét végi operett- és operagála.

- Üde színfolt volt továb-bá a Római Táncművészeti Egyetem Olasz capricciója, valamint az Albatrosz tánc-mesejátéka, az Égigérő fa - folytatta Nagy Ferenc. Hozzátette, rengeteg tehetséges amatőr táncegyüttes működik a megyében, a fiatalok, szüleik számára az, hogy nagyközönség előtt szerepelnek, inspirációt jelenthet.

Mindent összevetve mintegy 100 ezer néző fordult meg a szezonban a színházban.

Gazdasági szempontból természetesen az a legsikeresebb produkció, melyet a legtöbbször játszik a társulat, idén ezt a címet a Hair musical érdemelte ki, jegyezte meg Szabó József gazdasági igazgató. Az előadások költsége - vagyis a bemutatóig rájuk költött pénzmennyiség - 2,2 és 8 millió forint között mozgott. Az összeget a rendezés, a díszlet- és jelmeztervezés, a díszlet és jelmezek anyagköltsége, adott esetben a koreográfus, a dramaturg és a zene határozza meg. Idén a Koldusopera volt a legdrágább, a Galócza a legolcsóbb.

Noha az évad augusztus végén kezdődik és június elejéig tart, a színházak költségvetése a naptári évhez igazodik. A gazdasági igazgató elmondta, a 2006-os évet viszonylag jól zárta a teátrum, jól alakult a bérletezés és egyéb saját bevételekre - reklámból, díszletgyártásból származó forintokra - sem lehetett panasz. Minden előadásnak van fő támogatója, az így befolyt pénzből fedezik a promóciós költségeket. Megértő a fenntartó is, hiszen a maga bevételeihez csak az évad elején fér hozzá a színház, addig többet, utána kevesebbet használ a tőlük kapott pénzből. Nagyságrendileg 500 millió forintból gazdálkodnak, ennek mintegy fele központi költségvetési támogatás, 25 százaléka saját bevétel, a másik 25 százalékot, mintegy 120 millió forintot a megye és a város adja 40-60 százalékos arányban.

Stefán Gábor igazgató megjegyezte, az egerszegi az egyetlen színház az országban, ahol nem csökkent az önkormányzati támogatás.

- Ebben az évadban igen komoly előrelépést tett a társulat, értékes alkotások születtek. Magas nívón kezdtünk, és szerencsére azt követően sem történt meg az, amitől tartottunk, vagyis nem billentünk ki, ami a színvonalat illeti, nem tértünk el a Koldusopera által meghatározott iránytól - fogalmazotta direktor. - Ugyanebben a szellemben készülünk a következő évadra is, és természetesen megpróbálunk még magasabb nívót biztosítani. Lesznek csemegék, tartunk ősbemutatót és készülünkegy nagyoperettel is. Amennyiben lesz rá módunk, folytatjuk az iskolaszínházi programot is. A társulattól Ilyés Róbert búcsúzik. A lehetséges érkezőkkel kapcsolatban arról számolhatok be, hogy egy ifjú színművésszel szóban már megállapodtunk és tárgyalunk további friss diplomás fiatalokkal is.A Pécsi Országos Színházi Találkozón ezúttal nem képviseli a színházat a társulat.A versenyműsort összeállí-tó Dömölky János rendező ugyan szerette volna látni a fesztiválon is a Koldusoperát, ám az előadás nem fért a programba. A teátrum művészeti vezetője, Bagó Bertalan azonban - mint a zsűri tagja - ott lesz a fesztiválon.

Pap Lujza is a POSZT-ra készült, a színésznő nővérét nézte meg, aki a miskolci társulattal lépett fel a minap.

- Sajnálom, hogy az egerszegi társulat nem lehet ott, bár szerintem három olyan előadásunk is volt, mely megállta volna a helyét. Gondolok a Koldusoperára, a Gézagyerekre és a Pillantás a hídról című előadásra - említette a művésznő. S hogy milyen volt számára az évad? - Sűrű, tele meglepetésekkel. Egy kolléga betegsége miatt beugrottam a Koldusoperába, mindössze két napom volt a felkészülésre. Azt tudtam, hogy a Botrányban játszom, de az csak később derült ki, hogy a Magyar Elektra című iskolaszínházi előadásban is kapok lehetőséget. Az ember önkéntelenül is elgondolkodik, szerepel-e majd a soron következő darabban, ám, mivel a Karádyval együtt három produkcióban eleve benne voltam, végképp nem gondoltam Beatrice szerepére a Pillantásban. Hálás vagyok Cserhalmi Györgynek, hogy rám esett a választása, s hogy dolgozhattam vele.

- Sikeresnek ítélem az évadot, hiszen ilyen bérletszámmal, ennyi nézővel még nem büszkélkedhettünk, 254 előadást tudhatunk magunk mögött - összegzett Nagy Ferenc, a szervezési osztály vezetője. - Közel 10 ezren döntöttek úgy már az évad elején, hogy minden előadást megnéznek: 9747 bérletet adtunk el. Ez ezerrel több, mint az előző évadban volt, noha 10-15 százalékos lemorzsolódással is számolnunk kellett.

Legtöbbször, vagyis 52 esten a Hair című musical került a nézők elé, a Koldusoperával 37-szer, a Botrány az operában című vígjátékkal 32-szer léptek színre a művészek, míg a Galóczával 29-szer, a Pillantás a hídról című előadással pedig 28-szor találkozhattak az érdeklődők. A Kutyánszky Kázmér, a versíró kutya című mese főhősének 21-szer szoríthattak az ifjak. A Házi Színpadon összesen 35 alkalommal várták a nagyérdeműt, ezen a helyen a Gézagyerek című produkció jegyzi a legnagyobb előadásszámot, 20 esten mutatták be.

- A produkciók zöme találkozott a nézők igényeivel. Az eredetileg a repertoárban szereplő Villa Negra című komédiát sokan várták, így az, hogy végül nem tudtuk bemutatni és helyette egészen más stílusú előadást kínáltunk, jó néhány embernek csalódást okozott. E szempontból, vagyis a közönség megítélése alapján kicsit vegyesnek érzem a szezont - értékelt más aspektusból Nagy Ferenc.

Nem csak a zalaiakat szórakoztatta a megyeszékhelyi társulat, hiszen Budapesten, Debrecenben, Szombathelyen, Keszthelyen, Lentiben és Zalaszentgróton is jártak, hamarosan Fertőrákoson szerepelnek. A lapunkkal közös Falujárás programjának keretében a színészek nyolc településen örvendeztették meg operettnótákkal a közönséget, ebben az évadban Gelsén, Sümegcsehiben, Zalaszentmihályon, Sármelléken, Tornyiszentmiklóson, Pákán, Kálócfán és Gyenesdiáson szólt nekik vasárnaponként a vastaps.

Vendégrendezvényeket is fogadott a teátrum, a KISZÖV, a Zala, a Helikon, az Albatrosz, a Gála táncegyüttes hagyományos éves produkciói szintén a teátrumban leltek otthonra, akárcsak a jövő hét végi operett- és operagála.

- Üde színfolt volt továb-bá a Római Táncművészeti Egyetem Olasz capricciója, valamint az Albatrosz tánc-mesejátéka, az Égigérő fa - folytatta Nagy Ferenc. Hozzátette, rengeteg tehetséges amatőr táncegyüttes működik a megyében, a fiatalok, szüleik számára az, hogy nagyközönség előtt szerepelnek, inspirációt jelenthet.

Mindent összevetve mintegy 100 ezer néző fordult meg a szezonban a színházban.

Gazdasági szempontból természetesen az a legsikeresebb produkció, melyet a legtöbbször játszik a társulat, idén ezt a címet a Hair musical érdemelte ki, jegyezte meg Szabó József gazdasági igazgató. Az előadások költsége - vagyis a bemutatóig rájuk költött pénzmennyiség - 2,2 és 8 millió forint között mozgott. Az összeget a rendezés, a díszlet- és jelmeztervezés, a díszlet és jelmezek anyagköltsége, adott esetben a koreográfus, a dramaturg és a zene határozza meg. Idén a Koldusopera volt a legdrágább, a Galócza a legolcsóbb.

Noha az évad augusztus végén kezdődik és június elejéig tart, a színházak költségvetése a naptári évhez igazodik. A gazdasági igazgató elmondta, a 2006-os évet viszonylag jól zárta a teátrum, jól alakult a bérletezés és egyéb saját bevételekre - reklámból, díszletgyártásból származó forintokra - sem lehetett panasz. Minden előadásnak van fő támogatója, az így befolyt pénzből fedezik a promóciós költségeket. Megértő a fenntartó is, hiszen a maga bevételeihez csak az évad elején fér hozzá a színház, addig többet, utána kevesebbet használ a tőlük kapott pénzből. Nagyságrendileg 500 millió forintból gazdálkodnak, ennek mintegy fele központi költségvetési támogatás, 25 százaléka saját bevétel, a másik 25 százalékot, mintegy 120 millió forintot a megye és a város adja 40-60 százalékos arányban.

Stefán Gábor igazgató megjegyezte, az egerszegi az egyetlen színház az országban, ahol nem csökkent az önkormányzati támogatás.

- Ebben az évadban igen komoly előrelépést tett a társulat, értékes alkotások születtek. Magas nívón kezdtünk, és szerencsére azt követően sem történt meg az, amitől tartottunk, vagyis nem billentünk ki, ami a színvonalat illeti, nem tértünk el a Koldusopera által meghatározott iránytól - fogalmazotta direktor. - Ugyanebben a szellemben készülünk a következő évadra is, és természetesen megpróbálunk még magasabb nívót biztosítani. Lesznek csemegék, tartunk ősbemutatót és készülünkegy nagyoperettel is. Amennyiben lesz rá módunk, folytatjuk az iskolaszínházi programot is. A társulattól Ilyés Róbert búcsúzik. A lehetséges érkezőkkel kapcsolatban arról számolhatok be, hogy egy ifjú színművésszel szóban már megállapodtunk és tárgyalunk további friss diplomás fiatalokkal is.A Pécsi Országos Színházi Találkozón ezúttal nem képviseli a színházat a társulat.A versenyműsort összeállí-tó Dömölky János rendező ugyan szerette volna látni a fesztiválon is a Koldusoperát, ám az előadás nem fért a programba. A teátrum művészeti vezetője, Bagó Bertalan azonban - mint a zsűri tagja - ott lesz a fesztiválon.

Pap Lujza is a POSZT-ra készült, a színésznő nővérét nézte meg, aki a miskolci társulattal lépett fel a minap.

- Sajnálom, hogy az egerszegi társulat nem lehet ott, bár szerintem három olyan előadásunk is volt, mely megállta volna a helyét. Gondolok a Koldusoperára, a Gézagyerekre és a Pillantás a hídról című előadásra - említette a művésznő. S hogy milyen volt számára az évad? - Sűrű, tele meglepetésekkel. Egy kolléga betegsége miatt beugrottam a Koldusoperába, mindössze két napom volt a felkészülésre. Azt tudtam, hogy a Botrányban játszom, de az csak később derült ki, hogy a Magyar Elektra című iskolaszínházi előadásban is kapok lehetőséget. Az ember önkéntelenül is elgondolkodik, szerepel-e majd a soron következő darabban, ám, mivel a Karádyval együtt három produkcióban eleve benne voltam, végképp nem gondoltam Beatrice szerepére a Pillantásban. Hálás vagyok Cserhalmi Györgynek, hogy rám esett a választása, s hogy dolgozhattam vele.

Legtöbbször, vagyis 52 esten a Hair című musical került a nézők elé, a Koldusoperával 37-szer, a Botrány az operában című vígjátékkal 32-szer léptek színre a művészek, míg a Galóczával 29-szer, a Pillantás a hídról című előadással pedig 28-szor találkozhattak az érdeklődők. A Kutyánszky Kázmér, a versíró kutya című mese főhősének 21-szer szoríthattak az ifjak. A Házi Színpadon összesen 35 alkalommal várták a nagyérdeműt, ezen a helyen a Gézagyerek című produkció jegyzi a legnagyobb előadásszámot, 20 esten mutatták be.

- A produkciók zöme találkozott a nézők igényeivel. Az eredetileg a repertoárban szereplő Villa Negra című komédiát sokan várták, így az, hogy végül nem tudtuk bemutatni és helyette egészen más stílusú előadást kínáltunk, jó néhány embernek csalódást okozott. E szempontból, vagyis a közönség megítélése alapján kicsit vegyesnek érzem a szezont - értékelt más aspektusból Nagy Ferenc.

Nem csak a zalaiakat szórakoztatta a megyeszékhelyi társulat, hiszen Budapesten, Debrecenben, Szombathelyen, Keszthelyen, Lentiben és Zalaszentgróton is jártak, hamarosan Fertőrákoson szerepelnek. A lapunkkal közös Falujárás programjának keretében a színészek nyolc településen örvendeztették meg operettnótákkal a közönséget, ebben az évadban Gelsén, Sümegcsehiben, Zalaszentmihályon, Sármelléken, Tornyiszentmiklóson, Pákán, Kálócfán és Gyenesdiáson szólt nekik vasárnaponként a vastaps.

Vendégrendezvényeket is fogadott a teátrum, a KISZÖV, a Zala, a Helikon, az Albatrosz, a Gála táncegyüttes hagyományos éves produkciói szintén a teátrumban leltek otthonra, akárcsak a jövő hét végi operett- és operagála.

- Üde színfolt volt továb-bá a Római Táncművészeti Egyetem Olasz capricciója, valamint az Albatrosz tánc-mesejátéka, az Égigérő fa - folytatta Nagy Ferenc. Hozzátette, rengeteg tehetséges amatőr táncegyüttes működik a megyében, a fiatalok, szüleik számára az, hogy nagyközönség előtt szerepelnek, inspirációt jelenthet.

Mindent összevetve mintegy 100 ezer néző fordult meg a szezonban a színházban.

Gazdasági szempontból természetesen az a legsikeresebb produkció, melyet a legtöbbször játszik a társulat, idén ezt a címet a Hair musical érdemelte ki, jegyezte meg Szabó József gazdasági igazgató. Az előadások költsége - vagyis a bemutatóig rájuk költött pénzmennyiség - 2,2 és 8 millió forint között mozgott. Az összeget a rendezés, a díszlet- és jelmeztervezés, a díszlet és jelmezek anyagköltsége, adott esetben a koreográfus, a dramaturg és a zene határozza meg. Idén a Koldusopera volt a legdrágább, a Galócza a legolcsóbb.

Noha az évad augusztus végén kezdődik és június elejéig tart, a színházak költségvetése a naptári évhez igazodik. A gazdasági igazgató elmondta, a 2006-os évet viszonylag jól zárta a teátrum, jól alakult a bérletezés és egyéb saját bevételekre - reklámból, díszletgyártásból származó forintokra - sem lehetett panasz. Minden előadásnak van fő támogatója, az így befolyt pénzből fedezik a promóciós költségeket. Megértő a fenntartó is, hiszen a maga bevételeihez csak az évad elején fér hozzá a színház, addig többet, utána kevesebbet használ a tőlük kapott pénzből. Nagyságrendileg 500 millió forintból gazdálkodnak, ennek mintegy fele központi költségvetési támogatás, 25 százaléka saját bevétel, a másik 25 százalékot, mintegy 120 millió forintot a megye és a város adja 40-60 százalékos arányban.

Stefán Gábor igazgató megjegyezte, az egerszegi az egyetlen színház az országban, ahol nem csökkent az önkormányzati támogatás.

- Ebben az évadban igen komoly előrelépést tett a társulat, értékes alkotások születtek. Magas nívón kezdtünk, és szerencsére azt követően sem történt meg az, amitől tartottunk, vagyis nem billentünk ki, ami a színvonalat illeti, nem tértünk el a Koldusopera által meghatározott iránytól - fogalmazotta direktor. - Ugyanebben a szellemben készülünk a következő évadra is, és természetesen megpróbálunk még magasabb nívót biztosítani. Lesznek csemegék, tartunk ősbemutatót és készülünkegy nagyoperettel is. Amennyiben lesz rá módunk, folytatjuk az iskolaszínházi programot is. A társulattól Ilyés Róbert búcsúzik. A lehetséges érkezőkkel kapcsolatban arról számolhatok be, hogy egy ifjú színművésszel szóban már megállapodtunk és tárgyalunk további friss diplomás fiatalokkal is.A Pécsi Országos Színházi Találkozón ezúttal nem képviseli a színházat a társulat.A versenyműsort összeállí-tó Dömölky János rendező ugyan szerette volna látni a fesztiválon is a Koldusoperát, ám az előadás nem fért a programba. A teátrum művészeti vezetője, Bagó Bertalan azonban - mint a zsűri tagja - ott lesz a fesztiválon.

Pap Lujza is a POSZT-ra készült, a színésznő nővérét nézte meg, aki a miskolci társulattal lépett fel a minap.

- Sajnálom, hogy az egerszegi társulat nem lehet ott, bár szerintem három olyan előadásunk is volt, mely megállta volna a helyét. Gondolok a Koldusoperára, a Gézagyerekre és a Pillantás a hídról című előadásra - említette a művésznő. S hogy milyen volt számára az évad? - Sűrű, tele meglepetésekkel. Egy kolléga betegsége miatt beugrottam a Koldusoperába, mindössze két napom volt a felkészülésre. Azt tudtam, hogy a Botrányban játszom, de az csak később derült ki, hogy a Magyar Elektra című iskolaszínházi előadásban is kapok lehetőséget. Az ember önkéntelenül is elgondolkodik, szerepel-e majd a soron következő darabban, ám, mivel a Karádyval együtt három produkcióban eleve benne voltam, végképp nem gondoltam Beatrice szerepére a Pillantásban. Hálás vagyok Cserhalmi Györgynek, hogy rám esett a választása, s hogy dolgozhattam vele.

Legtöbbször, vagyis 52 esten a Hair című musical került a nézők elé, a Koldusoperával 37-szer, a Botrány az operában című vígjátékkal 32-szer léptek színre a művészek, míg a Galóczával 29-szer, a Pillantás a hídról című előadással pedig 28-szor találkozhattak az érdeklődők. A Kutyánszky Kázmér, a versíró kutya című mese főhősének 21-szer szoríthattak az ifjak. A Házi Színpadon összesen 35 alkalommal várták a nagyérdeműt, ezen a helyen a Gézagyerek című produkció jegyzi a legnagyobb előadásszámot, 20 esten mutatták be.

- A produkciók zöme találkozott a nézők igényeivel. Az eredetileg a repertoárban szereplő Villa Negra című komédiát sokan várták, így az, hogy végül nem tudtuk bemutatni és helyette egészen más stílusú előadást kínáltunk, jó néhány embernek csalódást okozott. E szempontból, vagyis a közönség megítélése alapján kicsit vegyesnek érzem a szezont - értékelt más aspektusból Nagy Ferenc.

Nem csak a zalaiakat szórakoztatta a megyeszékhelyi társulat, hiszen Budapesten, Debrecenben, Szombathelyen, Keszthelyen, Lentiben és Zalaszentgróton is jártak, hamarosan Fertőrákoson szerepelnek. A lapunkkal közös Falujárás programjának keretében a színészek nyolc településen örvendeztették meg operettnótákkal a közönséget, ebben az évadban Gelsén, Sümegcsehiben, Zalaszentmihályon, Sármelléken, Tornyiszentmiklóson, Pákán, Kálócfán és Gyenesdiáson szólt nekik vasárnaponként a vastaps.

Vendégrendezvényeket is fogadott a teátrum, a KISZÖV, a Zala, a Helikon, az Albatrosz, a Gála táncegyüttes hagyományos éves produkciói szintén a teátrumban leltek otthonra, akárcsak a jövő hét végi operett- és operagála.

- Üde színfolt volt továb-bá a Római Táncművészeti Egyetem Olasz capricciója, valamint az Albatrosz tánc-mesejátéka, az Égigérő fa - folytatta Nagy Ferenc. Hozzátette, rengeteg tehetséges amatőr táncegyüttes működik a megyében, a fiatalok, szüleik számára az, hogy nagyközönség előtt szerepelnek, inspirációt jelenthet.

Mindent összevetve mintegy 100 ezer néző fordult meg a szezonban a színházban.

Gazdasági szempontból természetesen az a legsikeresebb produkció, melyet a legtöbbször játszik a társulat, idén ezt a címet a Hair musical érdemelte ki, jegyezte meg Szabó József gazdasági igazgató. Az előadások költsége - vagyis a bemutatóig rájuk költött pénzmennyiség - 2,2 és 8 millió forint között mozgott. Az összeget a rendezés, a díszlet- és jelmeztervezés, a díszlet és jelmezek anyagköltsége, adott esetben a koreográfus, a dramaturg és a zene határozza meg. Idén a Koldusopera volt a legdrágább, a Galócza a legolcsóbb.

Noha az évad augusztus végén kezdődik és június elejéig tart, a színházak költségvetése a naptári évhez igazodik. A gazdasági igazgató elmondta, a 2006-os évet viszonylag jól zárta a teátrum, jól alakult a bérletezés és egyéb saját bevételekre - reklámból, díszletgyártásból származó forintokra - sem lehetett panasz. Minden előadásnak van fő támogatója, az így befolyt pénzből fedezik a promóciós költségeket. Megértő a fenntartó is, hiszen a maga bevételeihez csak az évad elején fér hozzá a színház, addig többet, utána kevesebbet használ a tőlük kapott pénzből. Nagyságrendileg 500 millió forintból gazdálkodnak, ennek mintegy fele központi költségvetési támogatás, 25 százaléka saját bevétel, a másik 25 százalékot, mintegy 120 millió forintot a megye és a város adja 40-60 százalékos arányban.

Stefán Gábor igazgató megjegyezte, az egerszegi az egyetlen színház az országban, ahol nem csökkent az önkormányzati támogatás.

- Ebben az évadban igen komoly előrelépést tett a társulat, értékes alkotások születtek. Magas nívón kezdtünk, és szerencsére azt követően sem történt meg az, amitől tartottunk, vagyis nem billentünk ki, ami a színvonalat illeti, nem tértünk el a Koldusopera által meghatározott iránytól - fogalmazotta direktor. - Ugyanebben a szellemben készülünk a következő évadra is, és természetesen megpróbálunk még magasabb nívót biztosítani. Lesznek csemegék, tartunk ősbemutatót és készülünkegy nagyoperettel is. Amennyiben lesz rá módunk, folytatjuk az iskolaszínházi programot is. A társulattól Ilyés Róbert búcsúzik. A lehetséges érkezőkkel kapcsolatban arról számolhatok be, hogy egy ifjú színművésszel szóban már megállapodtunk és tárgyalunk további friss diplomás fiatalokkal is.A Pécsi Országos Színházi Találkozón ezúttal nem képviseli a színházat a társulat.A versenyműsort összeállí-tó Dömölky János rendező ugyan szerette volna látni a fesztiválon is a Koldusoperát, ám az előadás nem fért a programba. A teátrum művészeti vezetője, Bagó Bertalan azonban - mint a zsűri tagja - ott lesz a fesztiválon.

Pap Lujza is a POSZT-ra készült, a színésznő nővérét nézte meg, aki a miskolci társulattal lépett fel a minap.

- Sajnálom, hogy az egerszegi társulat nem lehet ott, bár szerintem három olyan előadásunk is volt, mely megállta volna a helyét. Gondolok a Koldusoperára, a Gézagyerekre és a Pillantás a hídról című előadásra - említette a művésznő. S hogy milyen volt számára az évad? - Sűrű, tele meglepetésekkel. Egy kolléga betegsége miatt beugrottam a Koldusoperába, mindössze két napom volt a felkészülésre. Azt tudtam, hogy a Botrányban játszom, de az csak később derült ki, hogy a Magyar Elektra című iskolaszínházi előadásban is kapok lehetőséget. Az ember önkéntelenül is elgondolkodik, szerepel-e majd a soron következő darabban, ám, mivel a Karádyval együtt három produkcióban eleve benne voltam, végképp nem gondoltam Beatrice szerepére a Pillantásban. Hálás vagyok Cserhalmi Györgynek, hogy rám esett a választása, s hogy dolgozhattam vele.

- A produkciók zöme találkozott a nézők igényeivel. Az eredetileg a repertoárban szereplő Villa Negra című komédiát sokan várták, így az, hogy végül nem tudtuk bemutatni és helyette egészen más stílusú előadást kínáltunk, jó néhány embernek csalódást okozott. E szempontból, vagyis a közönség megítélése alapján kicsit vegyesnek érzem a szezont - értékelt más aspektusból Nagy Ferenc.

Nem csak a zalaiakat szórakoztatta a megyeszékhelyi társulat, hiszen Budapesten, Debrecenben, Szombathelyen, Keszthelyen, Lentiben és Zalaszentgróton is jártak, hamarosan Fertőrákoson szerepelnek. A lapunkkal közös Falujárás programjának keretében a színészek nyolc településen örvendeztették meg operettnótákkal a közönséget, ebben az évadban Gelsén, Sümegcsehiben, Zalaszentmihályon, Sármelléken, Tornyiszentmiklóson, Pákán, Kálócfán és Gyenesdiáson szólt nekik vasárnaponként a vastaps.

Vendégrendezvényeket is fogadott a teátrum, a KISZÖV, a Zala, a Helikon, az Albatrosz, a Gála táncegyüttes hagyományos éves produkciói szintén a teátrumban leltek otthonra, akárcsak a jövő hét végi operett- és operagála.

- Üde színfolt volt továb-bá a Római Táncművészeti Egyetem Olasz capricciója, valamint az Albatrosz tánc-mesejátéka, az Égigérő fa - folytatta Nagy Ferenc. Hozzátette, rengeteg tehetséges amatőr táncegyüttes működik a megyében, a fiatalok, szüleik számára az, hogy nagyközönség előtt szerepelnek, inspirációt jelenthet.

Mindent összevetve mintegy 100 ezer néző fordult meg a szezonban a színházban.

Gazdasági szempontból természetesen az a legsikeresebb produkció, melyet a legtöbbször játszik a társulat, idén ezt a címet a Hair musical érdemelte ki, jegyezte meg Szabó József gazdasági igazgató. Az előadások költsége - vagyis a bemutatóig rájuk költött pénzmennyiség - 2,2 és 8 millió forint között mozgott. Az összeget a rendezés, a díszlet- és jelmeztervezés, a díszlet és jelmezek anyagköltsége, adott esetben a koreográfus, a dramaturg és a zene határozza meg. Idén a Koldusopera volt a legdrágább, a Galócza a legolcsóbb.

Noha az évad augusztus végén kezdődik és június elejéig tart, a színházak költségvetése a naptári évhez igazodik. A gazdasági igazgató elmondta, a 2006-os évet viszonylag jól zárta a teátrum, jól alakult a bérletezés és egyéb saját bevételekre - reklámból, díszletgyártásból származó forintokra - sem lehetett panasz. Minden előadásnak van fő támogatója, az így befolyt pénzből fedezik a promóciós költségeket. Megértő a fenntartó is, hiszen a maga bevételeihez csak az évad elején fér hozzá a színház, addig többet, utána kevesebbet használ a tőlük kapott pénzből. Nagyságrendileg 500 millió forintból gazdálkodnak, ennek mintegy fele központi költségvetési támogatás, 25 százaléka saját bevétel, a másik 25 százalékot, mintegy 120 millió forintot a megye és a város adja 40-60 százalékos arányban.

Stefán Gábor igazgató megjegyezte, az egerszegi az egyetlen színház az országban, ahol nem csökkent az önkormányzati támogatás.

- Ebben az évadban igen komoly előrelépést tett a társulat, értékes alkotások születtek. Magas nívón kezdtünk, és szerencsére azt követően sem történt meg az, amitől tartottunk, vagyis nem billentünk ki, ami a színvonalat illeti, nem tértünk el a Koldusopera által meghatározott iránytól - fogalmazotta direktor. - Ugyanebben a szellemben készülünk a következő évadra is, és természetesen megpróbálunk még magasabb nívót biztosítani. Lesznek csemegék, tartunk ősbemutatót és készülünkegy nagyoperettel is. Amennyiben lesz rá módunk, folytatjuk az iskolaszínházi programot is. A társulattól Ilyés Róbert búcsúzik. A lehetséges érkezőkkel kapcsolatban arról számolhatok be, hogy egy ifjú színművésszel szóban már megállapodtunk és tárgyalunk további friss diplomás fiatalokkal is.A Pécsi Országos Színházi Találkozón ezúttal nem képviseli a színházat a társulat.A versenyműsort összeállí-tó Dömölky János rendező ugyan szerette volna látni a fesztiválon is a Koldusoperát, ám az előadás nem fért a programba. A teátrum művészeti vezetője, Bagó Bertalan azonban - mint a zsűri tagja - ott lesz a fesztiválon.

Pap Lujza is a POSZT-ra készült, a színésznő nővérét nézte meg, aki a miskolci társulattal lépett fel a minap.

- Sajnálom, hogy az egerszegi társulat nem lehet ott, bár szerintem három olyan előadásunk is volt, mely megállta volna a helyét. Gondolok a Koldusoperára, a Gézagyerekre és a Pillantás a hídról című előadásra - említette a művésznő. S hogy milyen volt számára az évad? - Sűrű, tele meglepetésekkel. Egy kolléga betegsége miatt beugrottam a Koldusoperába, mindössze két napom volt a felkészülésre. Azt tudtam, hogy a Botrányban játszom, de az csak később derült ki, hogy a Magyar Elektra című iskolaszínházi előadásban is kapok lehetőséget. Az ember önkéntelenül is elgondolkodik, szerepel-e majd a soron következő darabban, ám, mivel a Karádyval együtt három produkcióban eleve benne voltam, végképp nem gondoltam Beatrice szerepére a Pillantásban. Hálás vagyok Cserhalmi Györgynek, hogy rám esett a választása, s hogy dolgozhattam vele.

- A produkciók zöme találkozott a nézők igényeivel. Az eredetileg a repertoárban szereplő Villa Negra című komédiát sokan várták, így az, hogy végül nem tudtuk bemutatni és helyette egészen más stílusú előadást kínáltunk, jó néhány embernek csalódást okozott. E szempontból, vagyis a közönség megítélése alapján kicsit vegyesnek érzem a szezont - értékelt más aspektusból Nagy Ferenc.

Nem csak a zalaiakat szórakoztatta a megyeszékhelyi társulat, hiszen Budapesten, Debrecenben, Szombathelyen, Keszthelyen, Lentiben és Zalaszentgróton is jártak, hamarosan Fertőrákoson szerepelnek. A lapunkkal közös Falujárás programjának keretében a színészek nyolc településen örvendeztették meg operettnótákkal a közönséget, ebben az évadban Gelsén, Sümegcsehiben, Zalaszentmihályon, Sármelléken, Tornyiszentmiklóson, Pákán, Kálócfán és Gyenesdiáson szólt nekik vasárnaponként a vastaps.

Vendégrendezvényeket is fogadott a teátrum, a KISZÖV, a Zala, a Helikon, az Albatrosz, a Gála táncegyüttes hagyományos éves produkciói szintén a teátrumban leltek otthonra, akárcsak a jövő hét végi operett- és operagála.

- Üde színfolt volt továb-bá a Római Táncművészeti Egyetem Olasz capricciója, valamint az Albatrosz tánc-mesejátéka, az Égigérő fa - folytatta Nagy Ferenc. Hozzátette, rengeteg tehetséges amatőr táncegyüttes működik a megyében, a fiatalok, szüleik számára az, hogy nagyközönség előtt szerepelnek, inspirációt jelenthet.

Mindent összevetve mintegy 100 ezer néző fordult meg a szezonban a színházban.

Gazdasági szempontból természetesen az a legsikeresebb produkció, melyet a legtöbbször játszik a társulat, idén ezt a címet a Hair musical érdemelte ki, jegyezte meg Szabó József gazdasági igazgató. Az előadások költsége - vagyis a bemutatóig rájuk költött pénzmennyiség - 2,2 és 8 millió forint között mozgott. Az összeget a rendezés, a díszlet- és jelmeztervezés, a díszlet és jelmezek anyagköltsége, adott esetben a koreográfus, a dramaturg és a zene határozza meg. Idén a Koldusopera volt a legdrágább, a Galócza a legolcsóbb.

Noha az évad augusztus végén kezdődik és június elejéig tart, a színházak költségvetése a naptári évhez igazodik. A gazdasági igazgató elmondta, a 2006-os évet viszonylag jól zárta a teátrum, jól alakult a bérletezés és egyéb saját bevételekre - reklámból, díszletgyártásból származó forintokra - sem lehetett panasz. Minden előadásnak van fő támogatója, az így befolyt pénzből fedezik a promóciós költségeket. Megértő a fenntartó is, hiszen a maga bevételeihez csak az évad elején fér hozzá a színház, addig többet, utána kevesebbet használ a tőlük kapott pénzből. Nagyságrendileg 500 millió forintból gazdálkodnak, ennek mintegy fele központi költségvetési támogatás, 25 százaléka saját bevétel, a másik 25 százalékot, mintegy 120 millió forintot a megye és a város adja 40-60 százalékos arányban.

Stefán Gábor igazgató megjegyezte, az egerszegi az egyetlen színház az országban, ahol nem csökkent az önkormányzati támogatás.

- Ebben az évadban igen komoly előrelépést tett a társulat, értékes alkotások születtek. Magas nívón kezdtünk, és szerencsére azt követően sem történt meg az, amitől tartottunk, vagyis nem billentünk ki, ami a színvonalat illeti, nem tértünk el a Koldusopera által meghatározott iránytól - fogalmazotta direktor. - Ugyanebben a szellemben készülünk a következő évadra is, és természetesen megpróbálunk még magasabb nívót biztosítani. Lesznek csemegék, tartunk ősbemutatót és készülünkegy nagyoperettel is. Amennyiben lesz rá módunk, folytatjuk az iskolaszínházi programot is. A társulattól Ilyés Róbert búcsúzik. A lehetséges érkezőkkel kapcsolatban arról számolhatok be, hogy egy ifjú színművésszel szóban már megállapodtunk és tárgyalunk további friss diplomás fiatalokkal is.A Pécsi Országos Színházi Találkozón ezúttal nem képviseli a színházat a társulat.A versenyműsort összeállí-tó Dömölky János rendező ugyan szerette volna látni a fesztiválon is a Koldusoperát, ám az előadás nem fért a programba. A teátrum művészeti vezetője, Bagó Bertalan azonban - mint a zsűri tagja - ott lesz a fesztiválon.

Pap Lujza is a POSZT-ra készült, a színésznő nővérét nézte meg, aki a miskolci társulattal lépett fel a minap.

- Sajnálom, hogy az egerszegi társulat nem lehet ott, bár szerintem három olyan előadásunk is volt, mely megállta volna a helyét. Gondolok a Koldusoperára, a Gézagyerekre és a Pillantás a hídról című előadásra - említette a művésznő. S hogy milyen volt számára az évad? - Sűrű, tele meglepetésekkel. Egy kolléga betegsége miatt beugrottam a Koldusoperába, mindössze két napom volt a felkészülésre. Azt tudtam, hogy a Botrányban játszom, de az csak később derült ki, hogy a Magyar Elektra című iskolaszínházi előadásban is kapok lehetőséget. Az ember önkéntelenül is elgondolkodik, szerepel-e majd a soron következő darabban, ám, mivel a Karádyval együtt három produkcióban eleve benne voltam, végképp nem gondoltam Beatrice szerepére a Pillantásban. Hálás vagyok Cserhalmi Györgynek, hogy rám esett a választása, s hogy dolgozhattam vele.

Nem csak a zalaiakat szórakoztatta a megyeszékhelyi társulat, hiszen Budapesten, Debrecenben, Szombathelyen, Keszthelyen, Lentiben és Zalaszentgróton is jártak, hamarosan Fertőrákoson szerepelnek. A lapunkkal közös Falujárás programjának keretében a színészek nyolc településen örvendeztették meg operettnótákkal a közönséget, ebben az évadban Gelsén, Sümegcsehiben, Zalaszentmihályon, Sármelléken, Tornyiszentmiklóson, Pákán, Kálócfán és Gyenesdiáson szólt nekik vasárnaponként a vastaps.

Vendégrendezvényeket is fogadott a teátrum, a KISZÖV, a Zala, a Helikon, az Albatrosz, a Gála táncegyüttes hagyományos éves produkciói szintén a teátrumban leltek otthonra, akárcsak a jövő hét végi operett- és operagála.

- Üde színfolt volt továb-bá a Római Táncművészeti Egyetem Olasz capricciója, valamint az Albatrosz tánc-mesejátéka, az Égigérő fa - folytatta Nagy Ferenc. Hozzátette, rengeteg tehetséges amatőr táncegyüttes működik a megyében, a fiatalok, szüleik számára az, hogy nagyközönség előtt szerepelnek, inspirációt jelenthet.

Mindent összevetve mintegy 100 ezer néző fordult meg a szezonban a színházban.

Gazdasági szempontból természetesen az a legsikeresebb produkció, melyet a legtöbbször játszik a társulat, idén ezt a címet a Hair musical érdemelte ki, jegyezte meg Szabó József gazdasági igazgató. Az előadások költsége - vagyis a bemutatóig rájuk költött pénzmennyiség - 2,2 és 8 millió forint között mozgott. Az összeget a rendezés, a díszlet- és jelmeztervezés, a díszlet és jelmezek anyagköltsége, adott esetben a koreográfus, a dramaturg és a zene határozza meg. Idén a Koldusopera volt a legdrágább, a Galócza a legolcsóbb.

Noha az évad augusztus végén kezdődik és június elejéig tart, a színházak költségvetése a naptári évhez igazodik. A gazdasági igazgató elmondta, a 2006-os évet viszonylag jól zárta a teátrum, jól alakult a bérletezés és egyéb saját bevételekre - reklámból, díszletgyártásból származó forintokra - sem lehetett panasz. Minden előadásnak van fő támogatója, az így befolyt pénzből fedezik a promóciós költségeket. Megértő a fenntartó is, hiszen a maga bevételeihez csak az évad elején fér hozzá a színház, addig többet, utána kevesebbet használ a tőlük kapott pénzből. Nagyságrendileg 500 millió forintból gazdálkodnak, ennek mintegy fele központi költségvetési támogatás, 25 százaléka saját bevétel, a másik 25 százalékot, mintegy 120 millió forintot a megye és a város adja 40-60 százalékos arányban.

Stefán Gábor igazgató megjegyezte, az egerszegi az egyetlen színház az országban, ahol nem csökkent az önkormányzati támogatás.

- Ebben az évadban igen komoly előrelépést tett a társulat, értékes alkotások születtek. Magas nívón kezdtünk, és szerencsére azt követően sem történt meg az, amitől tartottunk, vagyis nem billentünk ki, ami a színvonalat illeti, nem tértünk el a Koldusopera által meghatározott iránytól - fogalmazotta direktor. - Ugyanebben a szellemben készülünk a következő évadra is, és természetesen megpróbálunk még magasabb nívót biztosítani. Lesznek csemegék, tartunk ősbemutatót és készülünkegy nagyoperettel is. Amennyiben lesz rá módunk, folytatjuk az iskolaszínházi programot is. A társulattól Ilyés Róbert búcsúzik. A lehetséges érkezőkkel kapcsolatban arról számolhatok be, hogy egy ifjú színművésszel szóban már megállapodtunk és tárgyalunk további friss diplomás fiatalokkal is.A Pécsi Országos Színházi Találkozón ezúttal nem képviseli a színházat a társulat.A versenyműsort összeállí-tó Dömölky János rendező ugyan szerette volna látni a fesztiválon is a Koldusoperát, ám az előadás nem fért a programba. A teátrum művészeti vezetője, Bagó Bertalan azonban - mint a zsűri tagja - ott lesz a fesztiválon.

Pap Lujza is a POSZT-ra készült, a színésznő nővérét nézte meg, aki a miskolci társulattal lépett fel a minap.

- Sajnálom, hogy az egerszegi társulat nem lehet ott, bár szerintem három olyan előadásunk is volt, mely megállta volna a helyét. Gondolok a Koldusoperára, a Gézagyerekre és a Pillantás a hídról című előadásra - említette a művésznő. S hogy milyen volt számára az évad? - Sűrű, tele meglepetésekkel. Egy kolléga betegsége miatt beugrottam a Koldusoperába, mindössze két napom volt a felkészülésre. Azt tudtam, hogy a Botrányban játszom, de az csak később derült ki, hogy a Magyar Elektra című iskolaszínházi előadásban is kapok lehetőséget. Az ember önkéntelenül is elgondolkodik, szerepel-e majd a soron következő darabban, ám, mivel a Karádyval együtt három produkcióban eleve benne voltam, végképp nem gondoltam Beatrice szerepére a Pillantásban. Hálás vagyok Cserhalmi Györgynek, hogy rám esett a választása, s hogy dolgozhattam vele.

Nem csak a zalaiakat szórakoztatta a megyeszékhelyi társulat, hiszen Budapesten, Debrecenben, Szombathelyen, Keszthelyen, Lentiben és Zalaszentgróton is jártak, hamarosan Fertőrákoson szerepelnek. A lapunkkal közös Falujárás programjának keretében a színészek nyolc településen örvendeztették meg operettnótákkal a közönséget, ebben az évadban Gelsén, Sümegcsehiben, Zalaszentmihályon, Sármelléken, Tornyiszentmiklóson, Pákán, Kálócfán és Gyenesdiáson szólt nekik vasárnaponként a vastaps.

Vendégrendezvényeket is fogadott a teátrum, a KISZÖV, a Zala, a Helikon, az Albatrosz, a Gála táncegyüttes hagyományos éves produkciói szintén a teátrumban leltek otthonra, akárcsak a jövő hét végi operett- és operagála.

- Üde színfolt volt továb-bá a Római Táncművészeti Egyetem Olasz capricciója, valamint az Albatrosz tánc-mesejátéka, az Égigérő fa - folytatta Nagy Ferenc. Hozzátette, rengeteg tehetséges amatőr táncegyüttes működik a megyében, a fiatalok, szüleik számára az, hogy nagyközönség előtt szerepelnek, inspirációt jelenthet.

Mindent összevetve mintegy 100 ezer néző fordult meg a szezonban a színházban.

Gazdasági szempontból természetesen az a legsikeresebb produkció, melyet a legtöbbször játszik a társulat, idén ezt a címet a Hair musical érdemelte ki, jegyezte meg Szabó József gazdasági igazgató. Az előadások költsége - vagyis a bemutatóig rájuk költött pénzmennyiség - 2,2 és 8 millió forint között mozgott. Az összeget a rendezés, a díszlet- és jelmeztervezés, a díszlet és jelmezek anyagköltsége, adott esetben a koreográfus, a dramaturg és a zene határozza meg. Idén a Koldusopera volt a legdrágább, a Galócza a legolcsóbb.

Noha az évad augusztus végén kezdődik és június elejéig tart, a színházak költségvetése a naptári évhez igazodik. A gazdasági igazgató elmondta, a 2006-os évet viszonylag jól zárta a teátrum, jól alakult a bérletezés és egyéb saját bevételekre - reklámból, díszletgyártásból származó forintokra - sem lehetett panasz. Minden előadásnak van fő támogatója, az így befolyt pénzből fedezik a promóciós költségeket. Megértő a fenntartó is, hiszen a maga bevételeihez csak az évad elején fér hozzá a színház, addig többet, utána kevesebbet használ a tőlük kapott pénzből. Nagyságrendileg 500 millió forintból gazdálkodnak, ennek mintegy fele központi költségvetési támogatás, 25 százaléka saját bevétel, a másik 25 százalékot, mintegy 120 millió forintot a megye és a város adja 40-60 százalékos arányban.

Stefán Gábor igazgató megjegyezte, az egerszegi az egyetlen színház az országban, ahol nem csökkent az önkormányzati támogatás.

- Ebben az évadban igen komoly előrelépést tett a társulat, értékes alkotások születtek. Magas nívón kezdtünk, és szerencsére azt követően sem történt meg az, amitől tartottunk, vagyis nem billentünk ki, ami a színvonalat illeti, nem tértünk el a Koldusopera által meghatározott iránytól - fogalmazotta direktor. - Ugyanebben a szellemben készülünk a következő évadra is, és természetesen megpróbálunk még magasabb nívót biztosítani. Lesznek csemegék, tartunk ősbemutatót és készülünkegy nagyoperettel is. Amennyiben lesz rá módunk, folytatjuk az iskolaszínházi programot is. A társulattól Ilyés Róbert búcsúzik. A lehetséges érkezőkkel kapcsolatban arról számolhatok be, hogy egy ifjú színművésszel szóban már megállapodtunk és tárgyalunk további friss diplomás fiatalokkal is.A Pécsi Országos Színházi Találkozón ezúttal nem képviseli a színházat a társulat.A versenyműsort összeállí-tó Dömölky János rendező ugyan szerette volna látni a fesztiválon is a Koldusoperát, ám az előadás nem fért a programba. A teátrum művészeti vezetője, Bagó Bertalan azonban - mint a zsűri tagja - ott lesz a fesztiválon.

Pap Lujza is a POSZT-ra készült, a színésznő nővérét nézte meg, aki a miskolci társulattal lépett fel a minap.

- Sajnálom, hogy az egerszegi társulat nem lehet ott, bár szerintem három olyan előadásunk is volt, mely megállta volna a helyét. Gondolok a Koldusoperára, a Gézagyerekre és a Pillantás a hídról című előadásra - említette a művésznő. S hogy milyen volt számára az évad? - Sűrű, tele meglepetésekkel. Egy kolléga betegsége miatt beugrottam a Koldusoperába, mindössze két napom volt a felkészülésre. Azt tudtam, hogy a Botrányban játszom, de az csak később derült ki, hogy a Magyar Elektra című iskolaszínházi előadásban is kapok lehetőséget. Az ember önkéntelenül is elgondolkodik, szerepel-e majd a soron következő darabban, ám, mivel a Karádyval együtt három produkcióban eleve benne voltam, végképp nem gondoltam Beatrice szerepére a Pillantásban. Hálás vagyok Cserhalmi Györgynek, hogy rám esett a választása, s hogy dolgozhattam vele.

Vendégrendezvényeket is fogadott a teátrum, a KISZÖV, a Zala, a Helikon, az Albatrosz, a Gála táncegyüttes hagyományos éves produkciói szintén a teátrumban leltek otthonra, akárcsak a jövő hét végi operett- és operagála.

- Üde színfolt volt továb-bá a Római Táncművészeti Egyetem Olasz capricciója, valamint az Albatrosz tánc-mesejátéka, az Égigérő fa - folytatta Nagy Ferenc. Hozzátette, rengeteg tehetséges amatőr táncegyüttes működik a megyében, a fiatalok, szüleik számára az, hogy nagyközönség előtt szerepelnek, inspirációt jelenthet.

Mindent összevetve mintegy 100 ezer néző fordult meg a szezonban a színházban.

Gazdasági szempontból természetesen az a legsikeresebb produkció, melyet a legtöbbször játszik a társulat, idén ezt a címet a Hair musical érdemelte ki, jegyezte meg Szabó József gazdasági igazgató. Az előadások költsége - vagyis a bemutatóig rájuk költött pénzmennyiség - 2,2 és 8 millió forint között mozgott. Az összeget a rendezés, a díszlet- és jelmeztervezés, a díszlet és jelmezek anyagköltsége, adott esetben a koreográfus, a dramaturg és a zene határozza meg. Idén a Koldusopera volt a legdrágább, a Galócza a legolcsóbb.

Noha az évad augusztus végén kezdődik és június elejéig tart, a színházak költségvetése a naptári évhez igazodik. A gazdasági igazgató elmondta, a 2006-os évet viszonylag jól zárta a teátrum, jól alakult a bérletezés és egyéb saját bevételekre - reklámból, díszletgyártásból származó forintokra - sem lehetett panasz. Minden előadásnak van fő támogatója, az így befolyt pénzből fedezik a promóciós költségeket. Megértő a fenntartó is, hiszen a maga bevételeihez csak az évad elején fér hozzá a színház, addig többet, utána kevesebbet használ a tőlük kapott pénzből. Nagyságrendileg 500 millió forintból gazdálkodnak, ennek mintegy fele központi költségvetési támogatás, 25 százaléka saját bevétel, a másik 25 százalékot, mintegy 120 millió forintot a megye és a város adja 40-60 százalékos arányban.

Stefán Gábor igazgató megjegyezte, az egerszegi az egyetlen színház az országban, ahol nem csökkent az önkormányzati támogatás.

- Ebben az évadban igen komoly előrelépést tett a társulat, értékes alkotások születtek. Magas nívón kezdtünk, és szerencsére azt követően sem történt meg az, amitől tartottunk, vagyis nem billentünk ki, ami a színvonalat illeti, nem tértünk el a Koldusopera által meghatározott iránytól - fogalmazotta direktor. - Ugyanebben a szellemben készülünk a következő évadra is, és természetesen megpróbálunk még magasabb nívót biztosítani. Lesznek csemegék, tartunk ősbemutatót és készülünkegy nagyoperettel is. Amennyiben lesz rá módunk, folytatjuk az iskolaszínházi programot is. A társulattól Ilyés Róbert búcsúzik. A lehetséges érkezőkkel kapcsolatban arról számolhatok be, hogy egy ifjú színművésszel szóban már megállapodtunk és tárgyalunk további friss diplomás fiatalokkal is.A Pécsi Országos Színházi Találkozón ezúttal nem képviseli a színházat a társulat.A versenyműsort összeállí-tó Dömölky János rendező ugyan szerette volna látni a fesztiválon is a Koldusoperát, ám az előadás nem fért a programba. A teátrum művészeti vezetője, Bagó Bertalan azonban - mint a zsűri tagja - ott lesz a fesztiválon.

Pap Lujza is a POSZT-ra készült, a színésznő nővérét nézte meg, aki a miskolci társulattal lépett fel a minap.

- Sajnálom, hogy az egerszegi társulat nem lehet ott, bár szerintem három olyan előadásunk is volt, mely megállta volna a helyét. Gondolok a Koldusoperára, a Gézagyerekre és a Pillantás a hídról című előadásra - említette a művésznő. S hogy milyen volt számára az évad? - Sűrű, tele meglepetésekkel. Egy kolléga betegsége miatt beugrottam a Koldusoperába, mindössze két napom volt a felkészülésre. Azt tudtam, hogy a Botrányban játszom, de az csak később derült ki, hogy a Magyar Elektra című iskolaszínházi előadásban is kapok lehetőséget. Az ember önkéntelenül is elgondolkodik, szerepel-e majd a soron következő darabban, ám, mivel a Karádyval együtt három produkcióban eleve benne voltam, végképp nem gondoltam Beatrice szerepére a Pillantásban. Hálás vagyok Cserhalmi Györgynek, hogy rám esett a választása, s hogy dolgozhattam vele.

Vendégrendezvényeket is fogadott a teátrum, a KISZÖV, a Zala, a Helikon, az Albatrosz, a Gála táncegyüttes hagyományos éves produkciói szintén a teátrumban leltek otthonra, akárcsak a jövő hét végi operett- és operagála.

- Üde színfolt volt továb-bá a Római Táncművészeti Egyetem Olasz capricciója, valamint az Albatrosz tánc-mesejátéka, az Égigérő fa - folytatta Nagy Ferenc. Hozzátette, rengeteg tehetséges amatőr táncegyüttes működik a megyében, a fiatalok, szüleik számára az, hogy nagyközönség előtt szerepelnek, inspirációt jelenthet.

Mindent összevetve mintegy 100 ezer néző fordult meg a szezonban a színházban.

Gazdasági szempontból természetesen az a legsikeresebb produkció, melyet a legtöbbször játszik a társulat, idén ezt a címet a Hair musical érdemelte ki, jegyezte meg Szabó József gazdasági igazgató. Az előadások költsége - vagyis a bemutatóig rájuk költött pénzmennyiség - 2,2 és 8 millió forint között mozgott. Az összeget a rendezés, a díszlet- és jelmeztervezés, a díszlet és jelmezek anyagköltsége, adott esetben a koreográfus, a dramaturg és a zene határozza meg. Idén a Koldusopera volt a legdrágább, a Galócza a legolcsóbb.

Noha az évad augusztus végén kezdődik és június elejéig tart, a színházak költségvetése a naptári évhez igazodik. A gazdasági igazgató elmondta, a 2006-os évet viszonylag jól zárta a teátrum, jól alakult a bérletezés és egyéb saját bevételekre - reklámból, díszletgyártásból származó forintokra - sem lehetett panasz. Minden előadásnak van fő támogatója, az így befolyt pénzből fedezik a promóciós költségeket. Megértő a fenntartó is, hiszen a maga bevételeihez csak az évad elején fér hozzá a színház, addig többet, utána kevesebbet használ a tőlük kapott pénzből. Nagyságrendileg 500 millió forintból gazdálkodnak, ennek mintegy fele központi költségvetési támogatás, 25 százaléka saját bevétel, a másik 25 százalékot, mintegy 120 millió forintot a megye és a város adja 40-60 százalékos arányban.

Stefán Gábor igazgató megjegyezte, az egerszegi az egyetlen színház az országban, ahol nem csökkent az önkormányzati támogatás.

- Ebben az évadban igen komoly előrelépést tett a társulat, értékes alkotások születtek. Magas nívón kezdtünk, és szerencsére azt követően sem történt meg az, amitől tartottunk, vagyis nem billentünk ki, ami a színvonalat illeti, nem tértünk el a Koldusopera által meghatározott iránytól - fogalmazotta direktor. - Ugyanebben a szellemben készülünk a következő évadra is, és természetesen megpróbálunk még magasabb nívót biztosítani. Lesznek csemegék, tartunk ősbemutatót és készülünkegy nagyoperettel is. Amennyiben lesz rá módunk, folytatjuk az iskolaszínházi programot is. A társulattól Ilyés Róbert búcsúzik. A lehetséges érkezőkkel kapcsolatban arról számolhatok be, hogy egy ifjú színművésszel szóban már megállapodtunk és tárgyalunk további friss diplomás fiatalokkal is.A Pécsi Országos Színházi Találkozón ezúttal nem képviseli a színházat a társulat.A versenyműsort összeállí-tó Dömölky János rendező ugyan szerette volna látni a fesztiválon is a Koldusoperát, ám az előadás nem fért a programba. A teátrum művészeti vezetője, Bagó Bertalan azonban - mint a zsűri tagja - ott lesz a fesztiválon.

Pap Lujza is a POSZT-ra készült, a színésznő nővérét nézte meg, aki a miskolci társulattal lépett fel a minap.

- Sajnálom, hogy az egerszegi társulat nem lehet ott, bár szerintem három olyan előadásunk is volt, mely megállta volna a helyét. Gondolok a Koldusoperára, a Gézagyerekre és a Pillantás a hídról című előadásra - említette a művésznő. S hogy milyen volt számára az évad? - Sűrű, tele meglepetésekkel. Egy kolléga betegsége miatt beugrottam a Koldusoperába, mindössze két napom volt a felkészülésre. Azt tudtam, hogy a Botrányban játszom, de az csak később derült ki, hogy a Magyar Elektra című iskolaszínházi előadásban is kapok lehetőséget. Az ember önkéntelenül is elgondolkodik, szerepel-e majd a soron következő darabban, ám, mivel a Karádyval együtt három produkcióban eleve benne voltam, végképp nem gondoltam Beatrice szerepére a Pillantásban. Hálás vagyok Cserhalmi Györgynek, hogy rám esett a választása, s hogy dolgozhattam vele.

- Üde színfolt volt továb-bá a Római Táncművészeti Egyetem Olasz capricciója, valamint az Albatrosz tánc-mesejátéka, az Égigérő fa - folytatta Nagy Ferenc. Hozzátette, rengeteg tehetséges amatőr táncegyüttes működik a megyében, a fiatalok, szüleik számára az, hogy nagyközönség előtt szerepelnek, inspirációt jelenthet.

Mindent összevetve mintegy 100 ezer néző fordult meg a szezonban a színházban.

Gazdasági szempontból természetesen az a legsikeresebb produkció, melyet a legtöbbször játszik a társulat, idén ezt a címet a Hair musical érdemelte ki, jegyezte meg Szabó József gazdasági igazgató. Az előadások költsége - vagyis a bemutatóig rájuk költött pénzmennyiség - 2,2 és 8 millió forint között mozgott. Az összeget a rendezés, a díszlet- és jelmeztervezés, a díszlet és jelmezek anyagköltsége, adott esetben a koreográfus, a dramaturg és a zene határozza meg. Idén a Koldusopera volt a legdrágább, a Galócza a legolcsóbb.

Noha az évad augusztus végén kezdődik és június elejéig tart, a színházak költségvetése a naptári évhez igazodik. A gazdasági igazgató elmondta, a 2006-os évet viszonylag jól zárta a teátrum, jól alakult a bérletezés és egyéb saját bevételekre - reklámból, díszletgyártásból származó forintokra - sem lehetett panasz. Minden előadásnak van fő támogatója, az így befolyt pénzből fedezik a promóciós költségeket. Megértő a fenntartó is, hiszen a maga bevételeihez csak az évad elején fér hozzá a színház, addig többet, utána kevesebbet használ a tőlük kapott pénzből. Nagyságrendileg 500 millió forintból gazdálkodnak, ennek mintegy fele központi költségvetési támogatás, 25 százaléka saját bevétel, a másik 25 százalékot, mintegy 120 millió forintot a megye és a város adja 40-60 százalékos arányban.

Stefán Gábor igazgató megjegyezte, az egerszegi az egyetlen színház az országban, ahol nem csökkent az önkormányzati támogatás.

- Ebben az évadban igen komoly előrelépést tett a társulat, értékes alkotások születtek. Magas nívón kezdtünk, és szerencsére azt követően sem történt meg az, amitől tartottunk, vagyis nem billentünk ki, ami a színvonalat illeti, nem tértünk el a Koldusopera által meghatározott iránytól - fogalmazotta direktor. - Ugyanebben a szellemben készülünk a következő évadra is, és természetesen megpróbálunk még magasabb nívót biztosítani. Lesznek csemegék, tartunk ősbemutatót és készülünkegy nagyoperettel is. Amennyiben lesz rá módunk, folytatjuk az iskolaszínházi programot is. A társulattól Ilyés Róbert búcsúzik. A lehetséges érkezőkkel kapcsolatban arról számolhatok be, hogy egy ifjú színművésszel szóban már megállapodtunk és tárgyalunk további friss diplomás fiatalokkal is.A Pécsi Országos Színházi Találkozón ezúttal nem képviseli a színházat a társulat.A versenyműsort összeállí-tó Dömölky János rendező ugyan szerette volna látni a fesztiválon is a Koldusoperát, ám az előadás nem fért a programba. A teátrum művészeti vezetője, Bagó Bertalan azonban - mint a zsűri tagja - ott lesz a fesztiválon.

Pap Lujza is a POSZT-ra készült, a színésznő nővérét nézte meg, aki a miskolci társulattal lépett fel a minap.

- Sajnálom, hogy az egerszegi társulat nem lehet ott, bár szerintem három olyan előadásunk is volt, mely megállta volna a helyét. Gondolok a Koldusoperára, a Gézagyerekre és a Pillantás a hídról című előadásra - említette a művésznő. S hogy milyen volt számára az évad? - Sűrű, tele meglepetésekkel. Egy kolléga betegsége miatt beugrottam a Koldusoperába, mindössze két napom volt a felkészülésre. Azt tudtam, hogy a Botrányban játszom, de az csak később derült ki, hogy a Magyar Elektra című iskolaszínházi előadásban is kapok lehetőséget. Az ember önkéntelenül is elgondolkodik, szerepel-e majd a soron következő darabban, ám, mivel a Karádyval együtt három produkcióban eleve benne voltam, végképp nem gondoltam Beatrice szerepére a Pillantásban. Hálás vagyok Cserhalmi Györgynek, hogy rám esett a választása, s hogy dolgozhattam vele.

- Üde színfolt volt továb-bá a Római Táncművészeti Egyetem Olasz capricciója, valamint az Albatrosz tánc-mesejátéka, az Égigérő fa - folytatta Nagy Ferenc. Hozzátette, rengeteg tehetséges amatőr táncegyüttes működik a megyében, a fiatalok, szüleik számára az, hogy nagyközönség előtt szerepelnek, inspirációt jelenthet.

Mindent összevetve mintegy 100 ezer néző fordult meg a szezonban a színházban.

Gazdasági szempontból természetesen az a legsikeresebb produkció, melyet a legtöbbször játszik a társulat, idén ezt a címet a Hair musical érdemelte ki, jegyezte meg Szabó József gazdasági igazgató. Az előadások költsége - vagyis a bemutatóig rájuk költött pénzmennyiség - 2,2 és 8 millió forint között mozgott. Az összeget a rendezés, a díszlet- és jelmeztervezés, a díszlet és jelmezek anyagköltsége, adott esetben a koreográfus, a dramaturg és a zene határozza meg. Idén a Koldusopera volt a legdrágább, a Galócza a legolcsóbb.

Noha az évad augusztus végén kezdődik és június elejéig tart, a színházak költségvetése a naptári évhez igazodik. A gazdasági igazgató elmondta, a 2006-os évet viszonylag jól zárta a teátrum, jól alakult a bérletezés és egyéb saját bevételekre - reklámból, díszletgyártásból származó forintokra - sem lehetett panasz. Minden előadásnak van fő támogatója, az így befolyt pénzből fedezik a promóciós költségeket. Megértő a fenntartó is, hiszen a maga bevételeihez csak az évad elején fér hozzá a színház, addig többet, utána kevesebbet használ a tőlük kapott pénzből. Nagyságrendileg 500 millió forintból gazdálkodnak, ennek mintegy fele központi költségvetési támogatás, 25 százaléka saját bevétel, a másik 25 százalékot, mintegy 120 millió forintot a megye és a város adja 40-60 százalékos arányban.

Stefán Gábor igazgató megjegyezte, az egerszegi az egyetlen színház az országban, ahol nem csökkent az önkormányzati támogatás.

- Ebben az évadban igen komoly előrelépést tett a társulat, értékes alkotások születtek. Magas nívón kezdtünk, és szerencsére azt követően sem történt meg az, amitől tartottunk, vagyis nem billentünk ki, ami a színvonalat illeti, nem tértünk el a Koldusopera által meghatározott iránytól - fogalmazotta direktor. - Ugyanebben a szellemben készülünk a következő évadra is, és természetesen megpróbálunk még magasabb nívót biztosítani. Lesznek csemegék, tartunk ősbemutatót és készülünkegy nagyoperettel is. Amennyiben lesz rá módunk, folytatjuk az iskolaszínházi programot is. A társulattól Ilyés Róbert búcsúzik. A lehetséges érkezőkkel kapcsolatban arról számolhatok be, hogy egy ifjú színművésszel szóban már megállapodtunk és tárgyalunk további friss diplomás fiatalokkal is.A Pécsi Országos Színházi Találkozón ezúttal nem képviseli a színházat a társulat.A versenyműsort összeállí-tó Dömölky János rendező ugyan szerette volna látni a fesztiválon is a Koldusoperát, ám az előadás nem fért a programba. A teátrum művészeti vezetője, Bagó Bertalan azonban - mint a zsűri tagja - ott lesz a fesztiválon.

Pap Lujza is a POSZT-ra készült, a színésznő nőv

Ezek is érdekelhetik