Matricát kell rátenni

2020.01.09. 11:30

Új ürítési rendszert vezetett be a hulladékgyűjtő társaság Nagykanizsán

Új, úgynevezett matricás rendszert vezetett be év elején a hulladék elszállítását érintően a Viridis-Pannonia Hulladékgazdálkodási Kft. A változtatásra azért volt szükség, mert a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (NHKV) a saját számlázóprogramjából nem tudja kinyerni a szolgáltatás elvégzéséhez szükséges adatokat.

Pásztor András

A képen Császár András, a nagykanizsai hulladékszállító cég logisztikai vezetője mutatja, hogyan és hová kell felragasztani az edényazonosító matricát

Fotó: Szakony Attila

Áfra Barnabás, a városi hulladékgyűjtő cég ügyvezetője elmondta: a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. létrejötte előtt minden közszolgáltató maga számlázott és szedte be a szemétszállítás díját.

– Az NHKV megalakulása óta mi közszolgáltatóként elvégezzük a munkát, ám a számlázást és a kintlévőségek kezelését az országos kukaholding kezeli – mondta Áfra Barnabás. – Ám az eltérő adatbázisok és informatikai rendszerek miatt az NHKV nem tudta biztosítani számunkra azokat az adatokat, melyek alapján a munkatársaink tudták volna, hogy egy-egy utcában mely szemetesedényeket és konténereket kell kiüríteni. A problémát a legegyszerűbben és költséghatékony módon az úgynevezett matricás rendszer bevezetésével tudjuk orvosolni, ami egyébként nem ismeretlen Magyarországon, de mi nem ezt a rendszert használtuk ez idáig.

Áfra Barnabás: Jövő héttől már nem ürítjük ki azokat az edényeket, melyeken nem találunk matricát Fotó: Szakony Attila
A képen Császár András, a nagykanizsai hulladékszállító cég logisztikai vezetője mutatja, hogyan és hová kell felragasztani az edényazonosító matricát

A matricás rendszer lényege, hogy a vegyes és zöldhulladék gyűjtéséhez használt edényzetre egy úgynevezett edényazonosító matricát kell felragasztani, ami tartalmazza az ingatlan címét, illetve az igénybevett edényzet űrmértékét. A kiküldött matricákat tiszta, portalanított, száraz felületre, az edényzet elejére kell felragasztani, majd az edényt matricával az út felé fordítva kihelyezni. Azoknak, akiknek nem heti egy, hanem kettő ürítésre szól a szerződése, két matricát kell felragasztaniuk az edényzetre.

– Amennyiben később valamilyen okból az ügyfél a szolgáltatás szüneteltetésének lehetőségével szeretne élni, az eddigi gyakorlatnak megfelelően 30 nappal előbb szíveskedjen az ügyfélszolgálatnak bejelenteni, illetve a szüneteltetés kezdő időpontját megelőző utolsó ürítést követően a matricát is le kell adni társaságunknál – jelezte Áfra Barnabás ügyvezető, aki hozzátette: tapasztalataik szerint a matricák túlnyomó többségét már felragasztották az ügyfelek. – Aki még nem tette meg, az jobb, ha siet, a jövő héttől ugyanis már nem ürítjük ki azokat az edényeket, melyeken nem találunk matricát.

Ha valaki eddig nem kapott edényazonosító matricát a társaságtól, az mindenképpen jelezze a társaság Vár utcai ügyfélszolgálatán.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában