Kirándulás

2018.12.23. 07:00

A hévízi Bibó István Gimnázium tanulói Pozsonyba látogattak el

A Bibó István Gimnázium tanulói december 8-án Pozsonyba utaztak.

SÉTA

A pozsonyi adventi vásárba is bekukkantottak

Fotó: Dorkó Viktória

Már kora reggel elindultunk, sajnos szakadó esőben. A buszozás unalmát elűzte a diákok kis­előadása, amit a pozsonyi nevezetességekről tartottak, és Tar Ferenc tanár úr is sok érdekességet osztott meg velünk erről a régi, egykoron magyar városról.

Pozsony felé haladva útba ejtettük a Hauswirth Csokoládégyárat Köpcsényben. Mivel rendkívül sok volt a látogató, nem vártuk ki, hogy bejussunk, inkább az erre szánt időt Pozsonyban töltöttük el.

Pozsonyban szép időt fogtunk ki. Először megnéztük a várat. A kilátás gyönyörű volt, beláttuk az egész várost. A vár udvarában élő betlehemet tekinthettünk meg. Ez-után a Szent Erzsébet-szobrot néztük meg, ahol csoportkép is készült. Egy kis városnézés után elmentünk a Szent Márton-koronázótemplomba is. A gótikus stílusú épület nagyon szép díszes volt. Miután eltöltöttünk ott egy kis időt, elindultunk a városi múzeumba, ahol érdekes dolgokat láttunk, volt köztük sok magyar emlék is. A körbevezetés végén egy interaktív játékkal játszottunk, ami a vár fejlődését mutatta be.

A pozsonyi adventi vásárba is bekukkantottak
Fotó: Dorkó Viktória

Ezután az adventi vásárban kaptunk egy kis szabad­időt, ahol megkóstolhattuk a helyi specialitásokat (például a burgonyás palacsintát). Az ebéd után útba ejtettük a Prímási Palotát, ahol készítettünk egy újabb csoportképet. Mielőtt felmentünk volna a Mihály-kapu tetejére, csináltunk egy képet az Óvárosháza előtt is. A Mihály-kapu tetejére szinte mindenki feljött. A toronyba sok falépcső vezetett fel, de a kilátás kárpótolt minket, mert beláttuk egész Pozsonyt és a vásár egy részét is.

A kötött programok után kaptunk 2 óra szabadidőt. Ekkor kis csoportokba verődve, sétálgattunk az adventi vásárban. Vettünk forró teát és puncsot, hogy átmelegedjünk. Amíg a buszra vártunk, ránk sötétedett, így megcsodálhattuk a kivilágított várost is.

A Prímási Palota udvarán a zalai diákok
Fotó: Dorkó Viktória

Hazafelé a buszon egy Pozsonnyal kapcsolatos érdekes feladatlapot töltöttünk ki, a legügyesebbeket csokoládéval jutalmazták a kísérő tanárok.

Köszönet tanárainknak: Ács Erika és Elekes Lívia tanárnőnek, valamint Tar Ferenc tanár úrnak, hogy megszervezték számunkra ezt az emlékezetes utazást.