Online marketing

2018.03.21. 01:00

Keresőoptimalizálás más szemmel

A szakik gyakran azt hiszik, hogy az ilyen unalomig ismételt kifejezések, mint keresőoptimalizálás, Adwords, SEO, tartalomépítés és társai mindenkinek a kisujjából esnek ki, azonban egy valamit jól megtanultunk az online marketingnél: semmi sem evidens!

A keresőoptimalizálás (angol nevén  Search Engine Optimization – melyből az oly gyakran emlegetett SEO kifejezés is származik) mondhatni, nem más, mint a minél jobb helyezésünk kiharcolása az organikus találatok listáján jó barátunknál a Google-nál. Magyarra fordítva: fizetett hirdetések nélkül előre kerülni a találati listán.

A fizetett hirdetésekről korábban már több ízben is szó esett, így most nem kalandozunk az Adwords ppc, vagyis pay per click világa felé, szigorúan tartva magunkat a SEO világához, csak és kizárólag keresőoptimalizálás szépségéről lesz szó, bár nem ígérjük, hogy a cikk elolvasása után profi SEO szakértő lesz belőled.

A keresőoptimalizálás egy összetett folyamat, gyakran csak a linképítéssel azonosítják, de ennél sokkal többről van szó.

Annyit biztosan elárulhatunk, hogy nincs írott formula, ha keresőoptimalizálásról beszélünk, és sok esetben a hosszú évek tapasztalata is csődöt mondhat, ha a Google egyik, vagy másik algoritmusa keresztülhúzza a számításunkat.

Tény, hogy amikor egy weboldal tulajdonos az organikus találatot akarja célba venni, az egy hosszabb, folyamatos munka eredménye lesz, viszont tartós hatással számolhatunk, ahogy egyre több és több kulcsszóra jelenik meg a felhasználónak a weboldal.

Ami tény, ma már semmilyen „fekete kalapos” technika nem működik, ha a fent említett, hosszú távú eredményt szeretnénk elkönyvelni, akkor az alapoktól, technikailag kifogástalan weboldalt kell építeni, ami megfelel a Google azon irányelvének, hogy a felhasználói élmény minél magasabb legyen.

Gyakorlatilag a mai keresőoptimalizálásban ez mindent felülír! Ha a látogatónak tetszik, az a Google-nek is tetszeni fog!

Így minden egyes lépést annak érdekében kell megtenni, legyen az on site beállítás, tartalommarketing, ügyfél kommunikáció, hogy a felhasználónak tetsző legyen. Rég elmúltak azok az idők, amikor elég volt a robotoknak gyártani a tartalmat és a látogatottság, ill. a helyezés nőtt.

Ha pedig van egy nagyon jó technikai paraméterekkel rendelkező weboldalunk, akkor a második legfontosabb lépés azoknak a kulcsszavaknak a kiválasztása, amellyel szeretnénk, ha az organikus találati listán jó helyezést érnénk el. A régi, klasszikusan néhány kulcsszóra építkező weboldalak sikere már a múlté, ha most döntöttél amellett, hogy az organikus listát fogod meghódítani, már összetett lépésekben kell gondolkodni!

Megtalálva azt a szakembert, aki évek óta ezen a területen dolgozik sikerrel, mert a többféle és változatos algoritmus, ami előre viszi a weboldalad egy elhibázott döntés miatt könnyen meg is büntethet!

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!