Linképítés

2017.12.05. 06:00

Linképítés módszerek napjainkban

A linkmarketing 2017-ben hatalmas átalakulásokon ment keresztül.

A linkmarketing 2017-ben hatalmas átalakulásokon ment keresztül, főleg ami a SEO-ban betöltött szerepét illeti. 2016-tól már teljesen más jelentőséggel bír, közvetve befolyásolja csak a keresőkben elért helyezést, azonban egy másik, nagyon fontos és egyre fontosabb terepen viszont óriási jelentőséggel bír.

Miben változik a linképítés? Milyen hatással van ez a weboldalak optimalizálására és a látogatottságnövelésre? Mi hívta életre a változásokat?

Kezdjük az elején. A linképítés akkor vált fontossá, mikor a Google 1998-ben bevezette a PageRank mutatót (PR), melynek értéke először az adott weboldal keresőben elfoglalt helyét adta. Első körben a PR értéket a weboldalra mutató linkek száma adta meg, ami hatékony manipulációra adott lehetőséget. Létrejöttek a fizetős és ingyenes linkgyűjtők, a linkfarmok vagy linkkatalógusok, amelyek valód, értékes tartalommal nem rendelkező, kizárólag linképítésre használt webhelyek. A Google elkezdte figyelni a horgonyszövegeket is és a hozzájuk tartozó kulcsszavakat megjegyezve nehezített néhány dolgon, például a fórumokon és a blogokon spamlinkekkel való kommentelésen.

Ez azonban nem sok black hat rajongót szorított vissza, így 2012-ben a keresőóriás bevezette a Pingvin algoritmust, mely az ilyen, spam jellegű linkelés büntethetőségére, a linkek valódi értékének megállapítására jött létre. Már előtte is foglalkozott a Google azzal, hogy értékesnek a magasabb PR mutatójú oldalak hivatkozásai rendelkezzenek, ám a mennyiség még mindig fontos maradt. A legújabb változás 2016 elején érkezett, mikor a Google megszüntette a PageRank mutatót.

Ez valójában csak a nyilvános értékre vonatkozik, tehát a kereső most is használja a PR-t, de ennek értékét már nem lehet megtudni, mert csak a Google láthatja. A PR mutató még most is bír jelentőséggel a rangsoroláskor, azonban önmagában már kevés, sok más tényezővel együtt adják meg a helyezést.

A linkeket is sok más tényezővel együtt vizsgálja ma már a Google, így nem elég csak egy magas PageRank mutatójú oldalon linkelni, a tartalom is fontos. Többféle linket különböztet meg a Google:

  • Forráslink: Egy információhoz a forrásként használt webhelyre való hivatkozás.
  • Reciprokális link: Két webhely kölcsönös egymásra hivatkozás.
  • PR cikk: Értékes, aktuális tartalom egy külső, leginkább prémium honlapokon.
  • Fórumok, blogok: Értékes hozzászólások, információ alátámasztására, kiegészítésre használt hivatkozás
  • Sociak bookmarking: közösségi linkgyűjtő, ahol a felhasználók a számukra értékes linkeket mutatják meg másoknak. Nem egyenlő a linkfarmmal.
  • Mely tényezőkkel kell számolni 2017-ben?

    A linképítésben a természetes linképülés lesz a legértékesebb, melyhez arra van szükség, hogy a felhasználók számára a lehető legértékesebb, a kimagasló információ vagy élménytartalommal bíró tartalmakat szolgáltassa az adott webhely. Ehhez nem csupán a saját domain alatt elhelyezett tartalmak megfelelőek, de releváns, kapcsolódó oldalakkal való együttműködés keretein belül külső tartalmak megjelenítése is kiváló, valamint bloggerekkel, sajtósokkal való kapcsolatfelvétel után hírek, információk közlése szintén más oldalakon. A közösségi médiában való aktív jelenlét is számít.

    A lényeg az, hogy a felhasználók úgyis megosztják, terjesztik az értékes tartalmat, így a Google biztos lehet benne, hogy a linképülés természetes és valós érték alapozta meg.

    Amit nagyon kerülni kell az a linkfarmok, az automatikusan épített linkek, a túloptimalizált horgonyszöveg, a spamlinkek, a nagy mennyiségben épített linkek.

     

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!