2010.11.09. 14:46
MagyarBrands: megyei cégek a 2010-es díjazottak között
Megszületett a MagyarBrands, a hazai márkák elismerésére létrehozott díj - mondta el lapunknak egy héttel ezelőtt adott interjújában Navrasics Tibor, miniszterelnök-helyettes, a program fővédnöke. Az idén 50 magyar fogyasztói, valamint 25 magyar üzleti márka szerepel a listán, a díjazottak között megyei cégek termékei is szerepelnek.
Az első MagyarBrands díjak átadása alkalmából a Superbrands Magyarország Budapesten konferenciát rendezett, melynek megnyitó beszédében Navracsics Tibor megerősítette: szükség van arra, hogy Magyarországon segítsük azokat a vállalkozásokat, amelyek felfelé törekednek, és honoráljuk azokat, akik már a csúcson vannak. Az emberek nyitottak a magyar márkákra, bíznak a hazai termékekben, és ez a kezdeményezés is hozzájárul e bizalom erősödéséhez emelte ki. Hangsúlyozta, hogy bízik abban, a magyar márkák díjazása hozzájárul a hazai áruk presztízsének növeléséhez.
A szakmai konferencián elsőként Wiszkidenszky András, a Superbrands Magyarország igazgatója bemutatta a MagyarBrands kezdeményezést, valamint a 2010-es MagyarBrands toplistát.
Rétvári Bence államtitkár a hungarikum-törvény már folyamatban lévő előkészületeiről szólt, hangsúlyozta, hogy a törvény célja a nemzeti értékek hatékonyabb védelmének megteremtése és ehhez szükséges az egységes szabályozás megteremtése. A tervek szerint jövőre életbe lépő törvény kapcsán a kormány hungarikum-mozgalom indítására is készül, amelyet országossá fognak tenni.
Ezt követően Serényi János, a Superbrands Szakértői Bizottság szakmai vezetője a személyes márkaépítés fontosságáról beszélt. Arra hívta fel a figyelmet, hogy a márkák számára az egyik legfontosabb feladat, hogy magukat jól adják el, ezt pozitívan segítheti vezetőik személyes ismertsége.
A konferencia kerekasztal-beszélgetésén a szakemberek egyetértettek abban, hogy Magyarországon az egyik legnagyobb probléma, hogy a tehetség megvan, a forrás azonban sok esetben hiányzik egy-egy új márka létrehozásához, a fejlesztésekhez. Szükség lenne arra, hogy a közös siker érdekében a piacon ne egymás ellen, hanem együtt, közösen építkezzenek a vállalkozások.
A MagyarBrands fogyasztói márkáinak toplistája 2010:
További díjazott fogyasztói márkák
Agárdi Pálinka
Alexandra
Alföldi Porcelán
Auguszt Cukrászda
Baba
Bábolna-Bio
BÁV
Betatherm
Bortársaság
Brokernet
Caola
Concorde
Electrolux Lehel
FHB
ForestPapír
Fornetti
Francia Drazsé
Griff Gentlemen's
Házi Arany
Herz
Hilltop
HunguestHotels
ingatlan.com
Katedra
KattiZoób
Konyári
Koronás Cukor
Légli
Libri
Lipóti Pékség
Líra
Malatinszky
MKB
Neogranormon
Netrisk
Norbi
Origo
Otthon Centrum
PLUSSZ
Pöttyös Túró Rudi
Prima Pék
Reálszisztéma MS
Sága
Sió
Sole-Mizo
TakarékBank
Takler
Valdor
Vass Cipő
Vatera
A MagyarBrands üzleti (B2B) márkáinak toplistája
További díjazott B2B márkák
Diego
Főtáv
GANZ
Hungaropharma
Hungerit
Hungexpo
IKARUS
Kemikál
KÉSZ
KFKI
KulcsSoft
Kürt
MALÉV AIR CARGO
MASPED
Medián
Medimpex
MEHIB
MFB
Mokép
Nitrogénművek
OROSházaGLAS
Saldo
Számalk
TÁRKI
Vegyépszer*
OLDALTÖRÉS: Hogy lesz valami MagyarBrands?
Hogy lesz valami MagyarBrands?
A MagyarBrands olyan hazai márkákat díjaz, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek itthon és határainkon kívül is. A minősítés a hazai és nemzetközi piacon olyan értéket képvisel, amely a vásárlók számára a megbízhatóságot és minőséget tanúsítja. A Superbrands, és ezáltal a MagyarBrands márkákhoz kapcsolt értékek olyan kézzel fogható előnyt jelenthetnek a magyar és nemzetközi piacon, amelyek révén a termékek megbízhatósága és elismertsége is növekszik a vásárlók szemében.
2010-ben a jelölés és a díjazott márkák kiválasztása még nem pályázat útján történik, hanem a Superbrands zsűri által a címre jelölt márkák kaphatják meg az elismerést. Az elismerés odaítéléséhez szükséges, hogy a márkákról az általunk felállított szempontrendszert figyelembe véve részletes információink legyenek. Ehhez a kiválasztott márkáknak már eljuttattuk a kérdőívet, amelyet kitöltve vissza kell küldeniük, és amely alapján értékeljük az egyes jelölteket. A kiválasztásra 2011-től pályázati rendszerben kerül majd sor.
A MagyarBrands-díj odaítélése – a hasonló kezdeményezésektől eltérően – alapvetően számszerűsíthető kritériumok (tradíció, menedzsment, foglalkoztatás, tulajdon) alapján történik, amit reprezentatív fogyasztói kutatás (ismertség) és szakmai elbírálás (reputáció, identitás) egészít ki. A pályázatokat/jelentkezőket a Superbrands zsűri tag ok, valamint egy négy fős Bizottság értékeli, amelynek tagjai Kázmér Judit (Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke, Business Superbrands Szakértői Bizottság 2010., elnök), Dr. Bendzsel Miklós (Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke, Superbrands Szakértői Bizottság 2010., elnök), Dr. Serényi János (Superbrands Szakértői Bizottság 2010., szakmai vezető), Wiszkidenszky András (Superbrands Magyaroszág, igazgató).*
Kapcsolódó anyagaink:
Előtérben a legkiválóbb hazai márkák
A legjobb magyar márkáknak
Keresik a legjobb magyar márkákat
*Forrás: MagyarBrands